پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن

پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن

پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن

پاورپوینت-روش-های-برآورد-نیاز-به-مسکنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۵۶ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسمه تعالی موضوع : روشهای برآورد نیاز به مسکن  
.
۱
روشهای برآورد مسکن-۱
روشهای برآورد نیاز به مسکن :
برای تنظیم و اجرای برنامه های مسکن، باید نیاز به مسکن را بر حسب کمبود شرح داد. بدیهی است که برای تخمین نیاز به مسکن، باید عناصر اصلی این نیاز مورد بررسی قرار گیرد و یک روش کلی برای رسیدن به برآورد کلی نیز تنظیم شود.
هدف از برآود نیاز به مسکن
برآورد مطمئن از نیاز به مسکن، عامل مهمی در تدوین سیاست و تنظیم و ارزیابی برنامه های مسکن است. برای تنظیم و اجرای برنامه ها، باید نیاز به مسکن در مناطق مختلف کشور مشخص شود و همچنین شناختی از خصوصیات اقتصادی و اجتماعی متقاضیان مسکن صورت گیرد که این باعث تعیین اولویتهای تهیه مسکن خواهد شد . اولویتها ممکن است بر مبنای کمبود مسکن، اهمیت مناطق معین، گروه‌های جمعیتی و هدفهای برنامه‌های عمرانی تعیین شود.
۲
روشهای برآورد مسکن ۲
تقاضای مسکن
تقاضای مسکن به عنوان تعدادی مساکن قراردادی یا خانه های مناسب زندگی تعریف شده‌اند که درزمانی خاص احتیاج به ساخته شدن یا ایجاد تغییراتی برای رسیدن به سطح استانداردهای قابل قبول ملی دارند. همچنین شامل تعداد مسکنی است که نیازمند به تعمیر و یا نگهداری هستند به طوری که در سطح استاندارد و در مدت زمان معین باقی بمانند.
احتیاجات به طور کلی برای درجات مختلف و همه موقعیت‌های مسکن برآورد شده است یعنی احتیاج به تهیه خانه برای افراد بی‌خانمان، احتیاج به تهیه مسکن برای ساکنان زاغه‌ها و سایر مساکن موقتی،احتیاج به مسکن مجزا برای هر خانوار؛ احتیاج به نگهداری سطوح تراکم در یک سطح معین و برای آینده، احتیاج به تهیه مقرراتی برای افزایش پیش بینی شده تعداد خانوارو جایگزین کردن مساکن جدید با مساکن قدیم( زمانی که عمر آنها به پایان می‌رسد.)
۳
روشهای برآورد مسکن
((تقاضای بالقوه)) و ((تقاضای موثر))
منظور از تقاضای بالقوه مسکن، تقاضای کلیه کسانی است که تمایل به داشتن و تصاحب واحد مسکونی مناسب دارند که شامل کلیه افراد بی‌خانمان، ساکنان آلونکها، مستاجران و غیره است، منظور از تقاضای موثر، تقاضای کلیه کسانی است که قادر و مایل به خریداری و تصاحب مسکن هستند، یعنی علاوه بر اینکه تمایل به خرید مسکن دارند‌‌‌، قدرت اقتصادی و یا اعتبار لازم خرید مسکن را نیز دارند.
در امر برنامه‌ریزی، باید بین تقاضای بالقوه و تقاضای موثر تفاوت قایل شد. هم چنین باید نسبت به متقاضیان شناخت کافی پیدا نمود که این افراد شامل چه کسانی هستند، تعداد آنها چقدر است، چه فرهنگی دارند و شرایط مالی آنها چگونه است. ابتدا لازم است مفهوم خانوار و مسکن به اختصار بیان شود؛
۴
روشهای برآورد مسکن
تعریف خانوار
یک خانواده شامل دو نفر یا بیشتر است که با هم و در یک خانه مشترک زندگی می کنند و یا شامل فردی است که تنها زندگی کرده و خود مایحتاجش را تامین می کند.
مسکن قراردادی
مسکن قراردادی یک یا چند اتاق در یک ساختمان دائمی است، یا قسمت مجزایی همراه با ساختمان اصلی یا مجددا ساخته شده و فقط برای سکونت یک خانوار در نظر گرفته شده است، مسکن باید با یک راه جداگانه به خیابان یا به یک فضای مشترک در ساختمان ارتباط پیدا کند. خانه‌ها، آپارتمان‌ها، چند اتاق و غیره مثال‌هایی از این نوع مساکن هستند، یک خانه مسکونی ساختمان یا قسمتی از یک ساختمان است که به طور اساسی، محل زندگی مجزایی را فراهم می آورد.
۵

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x