تحقیق چالش های مسکن و تراکم ساختمانی

دانلود تحقیق چالش های مسکن و تراکم ساختمانی

تحقیق چالش های مسکن و تراکم ساختمانی

تحقیق-چالش-های-مسکن-و-تراکم-ساختمانی

دانلود تحقیق با موضوع چالش های مسکن و تراکم ساختمانی،
در قالب word و در ۵۳ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تأثیر پوزولان ها بر دوام بتن
اثر دوده سیلیس بر دوام بتن
اثر خاکستر بادی  در دوام بتن
گزارشی از کارگاه کرج
بررسی اجمالی مشخصات عمومی برج های کوی لیلستان
و …


بخشی از متن تحقیق:
امروزه در اکثر نقاط دنیا، ساخت و ساز ساختمان با روش های گوناگون انجام می شود. به ویژه در ساختمان های کم طبقه، استفاده از مصالحی غیر از فولاد و بتن بسیار رایج شده که این امر به دلایل مختلفی از جمله صرفه جویی اقتصادی در هزینه و هم چنین در منابع، سبک سازی ساختمان به خاطر مقاومت در برابر زلزله، صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی، استفاده راحت تر و مزایای بیشتر برای کاربر و …
در این جزوه به مقالات ارائه شده در سمینارهایی که در سال های ۸۰-۸۱ برگزار شده و بیشتر به مسائل مطرح شده در  مربوط است، اشاره ای خواهد شد.
در ابتدا نگاهی به مقالاتی با عنوان چالش های مسکن و تراکم ساختمانی از مهندس مسعود معتمدی می اندازیم. توسعه را فرآیندی متعادل و پیوسته تعریف کرده اند که نیازمند دگرگونی های ساختاری در مقاطع زمانی میان مدت و بلند مدت است. چنین فرآیندی با رشدی پایدار مترادف است و هر نوع حرکت مقطعی و پرشتاب ضد توسعه محسوب می شود و زمینه ای برای برقراری رکودهای بعدی فراهم می کند. در واقع جمله فوق، هدف نویسنده را از ارائه مقاله بیان می کند. رشد پرشتاب در بخش مسکن در سال های اخیر در کشور تک محصولی مثل ایران، که اغلب بخش های تولیدی آن به دلیل نبود زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بی رونق می باشند، می توانند سبب بی ثباتی و ناپایداری، نوعی وازدگی، کم کاری و بیماری هلندی (منظور مسائل ناشی از فراوانی بیش از حد ارز یا هر منبع دیگر در یک جامعه یا به بیان دیگر عرضه مازاد بر تقاضا است) شود. در کشور ما شتاب در سال های ۶۰-۱۳۵۹و ۷۵-۱۳۷۴ و ۸۰ – ۱۳۷۸ و رکود در سال های ۶۹-۱۳۶۷ و ۷۷-۱۳۷۶ پیش آمده اند.

در ادامه مقاله، رونق یافتن در سال های ۸۰-۱۳۷۸ مورد بررسی قرار گرفته است…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x