پاورپوینت روستای فرخان

پاورپوینت روستای فرخان

پاورپوینت روستای فرخان

پاورپوینت-روستای-فرخانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۷ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
روستای فرخان
شناخت اراضی وضع موجود وشناسایی روستا
موقعیت جغرافیایی:
به طور کلی بیانگر وضعیت خاص یک محل در سطح زمین است و مفاهیم گوناگونی دارد. امامعمولا اصلاح موقعیت مطلق ونسبی به کار برده می شود.
موقعیت مطلق:
این موقعیت بر اساس مقادیر طول و عرض جغرافیایی مشخص میشود روستاهای فرخان_علیاوسفلی کهنه وشاهراه به لحاظ موقعیت مطلق در رق شهرستان قوچان در۳۲ ۵۸طول شرقی و ۳۷۵ عرض شمال و ارتفاع ۱۳۵۵ متر از سطح دریا واقع شده است.
موقعیت نسبی:
این موقعیت براساس و ویژگیهای خاص طبیعی (توپوگرافی_منابع معدنی و مانند آن)یا بر مبنای روابط بیرونی و درونی یک واحدمسکونهای شخصی می شود و به ترتیب موقعیت طبیعی (موقعیت جغرافیایی)و موقعیت کارکردی را شکل می دهد .موقعیت طبیعی یک واحد سکونتگاه با عوامل محیطی همچون پستی وبلندی_منابع آب _پوشش گیاهی_ارتباط مستقیم دارد.بنابر این با توجه به استقرار یک سکونت گاه در روی کوه پایه _ساحل و پایکوه موقعیت ها (گوناگون طبیعی ترتیب عبارت است از :موقعیت کوهستانی _موقعیت دامنهای_موقعیت دره ای_موقعیت ساحلی_موقعیت جلگهای (دشتی)موقعیت پایکوهی .به لحاظ طبیعی فرخان در دسته روستاهای جلگه ای محسوب می شود.
موقعیت کارکردی بر اساس شکل و دامنه روابط و نحوه بر آوردن نیازهای یک سکونت گاه مشخص می شودو اگر چه وابسته به موقعیت طبیعی است_می توان شامل جمله های زیر شود.
موقعیت محلی_موقعیت ناحیه ای _موقعیت فرا ناحیه ای
فرخان _براساس آخرین تقسیمات سیاسی در سال ۱۳۷۵ در محدوده سیاسی دهستان سودانه از بخش مرکزی شهرستان قوچان قرار دارد_موقعیت سیاسی روستاهای فرخان در نقطه شماره (۱)نشان داده شده است .
تعین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی
به طور کلی علل بزرگی کوچکی واحد های روستایی گوناگون است.شرایط مناسب یا نا مناسب بر نسبت محیطی_ویژیگی هایی مربوط به شیوه تولید اقتصادی_طول مدت و چگونگی تکامل و توسعه اجتماعی_ساختارهای فرهنگی وجنبه های دفاعی_نظامی حتی بنیاد های حقوقی_از جمله _از جمله مقرارت مربوط به ارث می توان در این میان نقشی بر عهده داشته باشد به این ترتیب وسعت روستا ها تا حد زیاد بیانگر ویژگی های طبیعی و شرایط اجتماعی_اقتصادی آنهاست . در نواحیکه زمین مسطح و هموار بود _خاک حاصل خیز آب کافی در دسترس است.روستا معمولا بزرگ هستند و بر عکس در نواحی تپه ماهوری و کوهستانی قشه خاک ناچیز و در نتیجه حاصلخیزی دهی پایین است روستا ها کوچک هستند .
فرخان جهت همواری با شهر قوچان توسط سازمان منابع طبیعی _تعین حریم نشده و نقشه ای از حریم زمینهای کشاورزی روستا در دست نیست .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x