پاورپوینت روشهای تبلیغ محصول (⭐⭐⭐)

پاورپوینت روشهای تبلیغ محصول (⭐⭐⭐)

پاورپوینت روشهای تبلیغ محصول (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-روشهای-تبلیغ-محصول-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۷ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

روشهای تبلیغ محصول
مقدمه:
با توجه به ازدیاد جمعیت ،تنوع سلیقه ها ،تولیدات،خواسته ها،علایق وبینش های فکری ومذهبی متفاوت وتفاوت نظر در سنتها وقبایل مختلف که حتی در یک کشور دارای گونه های متفاوتی می باشد و برای جمع آوری مسایل یاد شد ه در یک نقطه که همان نقطه دلخواه ما می باشد، باید یکسری مراحل علمی و عملی خاصی را که نیاز به اطلاعات جامعی دارد،طی نمود. در تبلیغات اگربه این موضوع توجه داشته باشیم که، تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه جویی در وقت برای مصرف کننده وراهی برای رسیدن به هدف نهایی پیام دهنده می باشد به اهمیت آن پی می بریم. از طرف دیگر تبلیغات صنعت و حرفه ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود، می تواند ایجاد اشتغال بسیار بالایی را داشته باشد، از یک طرف برای افرادی که در این رشته مشغول به فعالیت می باشند واز طرف دیگر باعث رشد تولید و صنعت ملی و توسعه اقتصادی می گردد و تولیدات غیر نفتی را بالا می برد، زیرا سبب ایجاد رقابت صحیح می شود و خود این موضوع به امر صادرات – به جهت بالا رفتن کیفیت- نیز کمک کرده و پیوسته مشاغل جدیدی را ایجاد می کند. باید دانست که رشته های تبلیغات ( تجاری، فرهنگی، سیا سی،مذهبی، نظامی و….) همگی در کلیات یکی می باشند ودر جزئیات اندکی با هم تفاوت دارند، زیرا همگی برای اشاعه وبه بار نشستن به ابزارها،شیوه ها و راهکارهای تبلیغ نیازدارند. همانگونه که ذکر شد تبلیغات خود یک صنعت عظیم است که باید از علوم متفاوتی بهره گیرد. پاره ای از آنها عبارتند از: روان شنا سی،مردم شناسی، جامعه شنا سی ، رفتار شناسی، مدیریت سازمانی، اقتصاد،مدیریت صنعتی وعلوم مرتبط با تولید، بسته بندی، گرافیک، طراحی، نقا شی،حسابداری وغیره که هرکدام در محل عملیاتی خود بسیار مهم واثر گذار می باشند. این را باید بدانیم که
تبلیغات تجاری یک جزء لازم برای اقتصاد مما لک می باشد. تبلیغ سبب رونق اقتصادی، رونق اجتماعی، ایجاد شغل، تحول در بازار، سیر تکاملی اجتماع وبالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می گردد.
در جامعه ی امروزی تبلیغات جزء لاینفک اقتصاد و فروش به حساب می آید و هر دستگاه سازمانی که از آن به نحوه احسن استفاده برد به نتایج غیر قابل مقایسه ای با رقبایی که از آن بی بهره اند دست خواهد یافت. درمیان رسانه های مختلف و مجاری ارتباطی، اینترنت کانالی است که با جمع کردن عناصر رسانه ای می توان از آن به عنوان کانال ارتباطی شخصی و کانال ارتباطی غیرشخصی استفاده کرد. از آنجا که قالب ارتباطی آن چندجانبه است و غنای اطلاعاتی آن بالاست، بنابراین، می تواند وسیله مناسبی برای استفاده در برنامه های ترغیبی و ترفیعی باشد.
این بررسی، بدون بحث پیرامون قوتها و ضعفهای اینترنت و با گذار از کنار موضوع تجارت الکترونیک، تنها به معرفی روشها و ابزارهای برخط ( ONLINE ) تبلیغات و ترفیعات می پردازد. این روشها می تواند درجهت فروش کالا در فضای الکترونیک و یا در امر بالا بردن ترافیک مراجعان یک سایت که خود در راستای ارائه کالا یا خدمتی خاص است، به کار برده شود.
تاریخچه
تبلیغات نیز مانند تمام علوم دیگر دارای تاریخچه ای کهن می باشد، زیرااز هنگامی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد و تصمیم گرفت در جامعه زندگی کند و نیاز به دادو ستد پیداکرد و محصولاتی برای فروش داشت نیاز به تبلیغ احساس شد، بنابراین اهالی شهر باید به گونه ای از حضورکالاها یا کاروان کالا با خبر می شدند وبرای خرید به بازارمی رفتند.استادکاران قدیم برای اینکه نام خود راجاودان سازند،برروی تولیدات صنایع دستی خود نام یا علامتی که مختص انها بود حک می کردندکه امروزه به نام علائم تجاری تغییر نام پیدا کرده است. هنگامی که این قطعات و صنایع دستی دست به دست می گشت نام و علائم آنها نیززبان به زبان جاری می شد و این یک عمل تبلیغی بود. به طور کلی در قدیم روشهای تبلیغ تجاری که پایه گذاری برای روشهای جدید بوده عبارتند از:
۱:حک اسم یا علامت مخصوص به استادکار:
امروزه علامت تجاری نامیده می شود.
۲:جارچیهای شهر:
در یونان در عصر طلایی جارچیهای عمومی وظیفه مهمی داشتند. اینها در شهر حرکت می کردند و اخبار مهم و وقایع مورد علاقه مردم را انتشار می دادند و از این بابت حقوقی دریافت می کردند. در قرون وسطی در سخنان جارچیها تبلیغات کالاها نیز وجود داشت. در انگلستان و فرانسه این جارچیها حتی اتحادیه ای داشتند. در حال حاضرتبلیغات صوتی مانند رادیو وامثال آن اثراز همان جارچیها دارد.
۳:تبلیغ ونشان روی دیوارها:
مغازه دارهابر روی سنگها یا دیوار جنب مغازه خود از جنس تعریف و تمجید می کردند. امروزه به تابلوبالای سر در مغازه تغییر شکل پیدا کرده است.دیرینه شناسان اعلام می کنند که در پمپئی هر دکانی حتی کوچک روی دیوارجنب مغازه های خود نوشته ای به عنوان تعریف وتشویق خرید نصب می کردند. اما با وجود گسترش تبلیغات از گذ شته دوواقعه مهم،به تبلیغات شکل و روح تازه ای بخشید و انقلابی در آن ایجاد کرد:
۱:اختراع صنعت چاپ در سال ۱۴۵۰ که پیامها را به تعداد زیاد چاپ کرد.
۲:اختراع دستگاه های پخش صوت در قرن بیستم که پیامها رااز طریق امواج به دورترین نقاطی که مطبوعات امکان رسیدن به آن مکانها را نداشتندبه گوش افراد می رساند.
اختراع صنعت چاپ:
صنعت چاپ در سال ۱۴۵۰ اختراع شد.البته حروفچینی درابتداکار بسیار مشکلی بود واین صنعت به کندی پیشرفت می کرد. تا سال ۱۸۸۵ که در این سال وسیله مکانیکی تنظیم حروف پیشرفت کرده،لینوتایپ به وجود آمد. در سال ۱۴۵۰ گوتمبرگ انجیل معروف خود را به چاپ رساند که شروع تبلیغات صنعتی می باشد. اولین آگهی چاپ شده به زبان انگلیسی در سال ۱۴۷۸ توسط ویلیام کوآکستون منتشر گردید که از ایده گوتمبرگ استفاده کرده،مخاطبین را به خرید کتابی درباره قوانین مذهبی تشویق کرده بود.در اواسط قرن هفدهم روزنامه ایجاد شد،ابتدا نامه هفتگی بود به نام مرکوری ودر انگلستان چاپ می شد که با چاپ جراید،تبلیغات به صورت جدیدی برای افراد با سواد شروع به پیشرفت کرد و از اطلاع رسانی به تبلیغ علنی رسید. به عنوان مثال اولین آگهی معرفی قهوه در سال ۱۶۵۲ وشکلات در سال ۱۶۵۷ و چای در سال ۱۶۵۸ در روزنامه منتشرگردید.اولین آگهی که ایجاد

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x