پاورپوینت تکنیکهاو روشهای افزایش خلاقیت (⭐⭐⭐)

پاورپوینت تکنیکهاو روشهای افزایش خلاقیت (⭐⭐⭐)

پاورپوینت تکنیکهاو روشهای افزایش خلاقیت (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تکنیکهاو-روشهای-افزایش-خلاقیت-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۱ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
عنوان:
تکنیکها و روش های افزایش خلاقیت
مقدمه
آرامش زندگی در گرو برآوردن نیازهاست. نیازها به طور کلی به ۵ گروه تقسیم می‌شوند:
نیازهای فیزیولوژیکی ، نیاز به امنیت ، نیازهای اجتماعی ، نیاز به احترام ، نیاز به خودیابی که بترتیب نیازهای اول نیازهای رده پایین و نیازهای آخری نیازهای رده بالا به حساب آمده و نیاز به خودیابی حد بالای نیازهاست.
برآورده شدن مناسب نیازها شرط لازم برای بوجود آمدن آمال و آرزوهاست. به عنوان مثال یک فرد گرسنه و آواره هرگز به فکر پرواز بر فراز کوهها نخواهد افتاد. بسیاری نیز معتقدند که خلاقیت در نیاز متولد می‌شود همانگونه که بسیاری از اختراعات بزرگ نه محصول تعریف مشکلی خاص بلکه برای برآورن نیازی خاص به وجود آمده‌اند.
خلاقیت : به کار گیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید .
لزوم پرورش خلاقیت در دوران کودکی
توصیف خلاقیت و اثر محیطی
برای خلاقیت توصیفهای مختلفی مانند: قدرت ایجاد ترکیبها و هماهنگیهای نو- توان راه‌حل‌یابی نو برای مسایل- و سر انجام، هنر استفاده از هوش را می‌توان بیان کرد و این هنر نیز مانند هر هنر دیگری بهتر است از دوران کودکی آموخته شود تا نهادینه شود. ضمناً بر اساس این توصیف نمی‌توان باهوش بودن را الزاماً با خلاق بودن همراه دانست .
در روشهای کلاسیک برای پرورش خلاقیت نسل فردا، آموزشهایی کارشناسی که بیشتر در قالب فعالیتهای هنری (نقاشی- ادبیات- تئاتر ….) و یا کاردستی (ساخت لوازم تزئینی- فنی و علمی …) است به کودکان داده می‌شود که می‌تواند مفید واقع گردد، اما آیا این کافیست؟
پرورش خلاقیت( چرا؟ – مزایا؟):
صرف نظر از نوعی خلاقیت که جنبه ناخودآگاه و اتفاقی دارد، خلاقیت را می‌توان مترادف با قدرت تفکر بهتر دانست که اکتسابی است و مستقل از هر نوع توصیف برای خلاقیت، بطور کلی می‌دانیم کودکی که تفکر بهتر و خلاق‌تری دارد در تحصیل و کار و زندگی موفقتر خواهد شد، و حتی تربیت او نیز می‌تواند راحت‌تر باشد،چون قدرت تفکر بهتری دارد و قدرت تمیز خوب و بد مسیر زندگی را بهتر و زودتر بدست میآورد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x