دانلود پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران
پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها – عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران
دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | ۴.۳۷۶ مگا بایت |
تعداد صفحات | ۱۶۳ |
دریافت فایل
اسلاید ۱:
اهداف دوره
– تعریف و شناخت فرآیندها
– دسته بندی فرآیندها
– فرآیندهای مشتری مدار
– تعریف اثربخشی و کارایی
– مدل FOCUS PDCA
– مدل SAMIE
اسلاید ۲ :
تعاریف و مفاهیم
فرآیند
q مجموعهای از فعالیتهای مرتبط به هم یا متعامل که ورودیها را به خروجیها تبدیل میکند.
- مجموعه ورودی های یک فرآیند عمومأ خروجیهای سایرفرآیندها هستند.
- فرآیندها در سازمان عمومأ برنامهریزی میشوند و تحت شرایط کنترل شده به اجرا درمیآیند تا ارزشافزوده ایجاد شود.
یک فعالیـت که با استفاده از منابـع و بصـورت هدایت شده در جهت کسب توانایی برای تبدیل داده ها به ستاندهها عمل میکند را میتوان به عنوان یک فرایند در نظر گرفت.
اسلاید ۳:
تعاریف و مفاهیم
فرآیند
مجموعهای از فعالیتهای مرتبط به هم یا متعامل که دروندادها را به بروندادها تبدیل میکند.
اسلاید ۴:
نگرشی دیگر در شناسائی فرآیندها
فرآیند زنجیرهای از فعالیتهای با ارزش افزوده است که محصول و یا خدماتی را تحویل مشتری فرآیند(بیرونی و یا درونی) میدهد.
فرآیند با یک نقطه شروع و یک نقطه پایان تعریف
شده است.
اسلاید ۵:
رویکرد فرآیندی
- هر سازمانی برای عملکرد مؤثّرتر باید تعدادی فرآیند مرتبط باهم و مؤثّر برهم را تعیین و مدیریت نماید.
- شناسایی و مدیریت نمودن فرآیندهای به کارگرفته شده در یک سازمان و به ویژه تعامل میان این فرآیندها به شکل سیستماتیک رویکرد فرآیندی نامیده می شود.
اسلاید ۶:
مزایای رویکرد فرآیندی
به زبانی ساده:
اولین مزیت رویکرد فرآیندی، نگاهی مجدد به سازمان از دیدگاه یک مشتری است.
- شناخت فرآیندهای سازمان از دیدگاه مشتری،
- شناخت سایر فرآیندهایی که از دیدگاه مشتری پنهان است و
- بررسی ارزش فرآیندها در سازمان
۱- برای کارکرد موثر یک سازمان ، شناسایی و اداره فعالیتهای به هم وابسته ضروری است.
۲- نگرش فرآیندی، به سازمان امکان میدهد تا روی ارتباط بیـن تک تک فرآیندهای موجود در مجموعهای از فرآیندها و نیـز ترکیب و تعامل آنها، کنترل مستمر داشته باشد.
اسلاید ۷:
ارزش فرآیندها از دیدگاه مشتری
فرآیندهای ارزشمند از نظر مشتری:
- مشتری آنها را تشخیص می دهد، حاضر به پرداخت هزینه های آن میباشد. کاری برای مشتری
فرآیندهای بیارزش از نظر مشتری:
- برای سازمان ضروری است، ولیکن مشتری بهایی برای آن نمیپردازد.
کاری برای شرکت
فرآیندهای زائد:
- کارهای غیر ضروری، نه ارزشی برای مشتری دارد و نه برای سازمان
کاری برای هیچکس
اسلاید ۸:
مدل اختاپوس و تعیین فرآیندهای COP
مدل اختاپوس بصورت شماتیک فرآیندهایی را نمایش می دهد که مستقیماً ورودی از مشتری به سازمان دارند و / یا مستقیما خروجی را از سازمان تحویل مشتری می دهند.
اسلاید ۹:
یک فرآیند مشتری مدار
- COP Customer Oriented Processes
فرآیندهای مشتری مدار
- SOP Supporting Oriented Processes
فرآیندهای پشتیبان
- MOP Managing Oriented Processes
فرآیندهای مدیریت
اسلاید ۱۰:
تعاریف و مفاهیم
اثر بخشـی
میزان تحقق فعالیتهای طرح ریزی شده و حصول نتایج مورد نظر
کارآیـی
رابطه میان نتایج حاصله با منابع استفاده شده