پاورپوینت (اسلاید) قوس طاق گنبد

پاورپوینت (اسلاید) قوس طاق گنبد

پاورپوینت (اسلاید) قوس طاق گنبد

پاورپوینت-(اسلاید)-قوس-طاق-گنبدتوضیحات:
پاورپوینت با عنوان قوس طاق گنبد ، در ۴۶ اسلایدهمراه با عکس و پلان و نمودار ، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
تاریخچه تاریخ پیدایش قوس ها به آن زمانی برمی گردد که انسان به دنبال سرپناهی برای زندگی و امنیت می گشت. انسان در این زمان دریافت که با گذاشتن سنگهای تخت و بزرگ بر روی یکدیگر و بر روی پایه های سنگی سر پناهی نه چندان بزرگ را برای خود بسازد. به مرور زمان با کشف سنگ آهک و به دنبال آن ملات آهک، توانست استقرار قطعات سنگها را به وسیله ملات انجام دهد. پس از آن و در دوران بعدی، با به کارگیری قطعات کوچکتر سنگی به صورت پل های، پیشرفت جدیدی را در ایجاد بنا به ارمغان آورد. به عنوان مثال نمونه های از معماری آن روز که هنوز هم ،این بنا باقی مانده، زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان است. در این بنا با اجرای شیوه ی طاق و قوس، پوشش هایی را تحت ضوابط فنی و با رعایت اصول هندسی ساخته شده است.
اوج استفاده ازاین هنر و به کارگیری قوس ها و گنبدها، به دوران ساسانیان می رسد در این دوره بناها با ایوا نهای بلند و پوشش های گنبدی کوتاه و بلند و با مهارت خاص معماران آن زمان ساخته می شد. از نمونه های بارز بناها ی این دوره می توان طاق بسیار عظیم کسری(ایوان مدائن) را در تیسفون نام برد.

فهرست بخشی از مطالب:
تاریخچه
عملکرد قوس ها درمقابل نیروی وارده
انواع قوس ها
قوس های تیز
قوس هاى تزیینى
قوس هلالی
قوس نیم دایره
طاق
گنبد
و…

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x