دانلود مقاله گزارش کار آموزی دانشکده پزشکی مشهد ۲۴ ص

دانلود مقاله گزارش کار آموزی دانشکده پزشکی مشهد ۲۴ ص

دانلود مقاله گزارش کار آموزی دانشکده پزشکی مشهد ۲۴ ص

دانلود-مقاله-گزارش-کار-آموزی-دانشکده-پزشکی-مشهد-24-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏معرفی محل کار آموزی :
‏اینجانب کارآموزی خود را در دانشکده پزشکی مشهد یکی از مجموعه دانشکده های علوم پزشکی این شهر سپری کردم.
‏تاریخچه
‏اولین پیشنهاد راه اندازی دانشگاه در مشهد در سال ۱۳۱۳ ارایه شده است. در حدود دهه ۱۳۲۰ در محل قبلی ساختمان دانشکده پزشکی(واقع در خیابان دانشگاه روبروی سازمان مرکزی)، مدرسه ای به نام دبستان همت قرار داشت که پس از چندی به آموزشگاه عالی بهداشت تبدیل شد. ابتدا آموزشگاه عالی بهداری در مشهد تاسیس گردید و سپس دانشکده پزشکی مشهد، در دوم آذر ماه سال ۱۳۲۸ توسط مرحوم دکتر زنگنه، وزیر فرهنگ آن زمان رسماً افتتاح شد و با ۶۱ دانشجو، یک نفر دانشیار و هفت معلم حق التدریس و با بودجه اولیه یکصد هزار تومان آغاز به کار کرد. اولین رئیس دانشکده پزشکی مشهد مرحوم دکتر حسین سامی راد بود. پس از دایر شدن دانشکده ادبیات مشهد، به استناد قانون تأسیس دانشگاهها درشهرستانها مبنی بر این که با تشکیل دو دانشکده می توان آن مرکز علمی را دانشگاه نامید، تاسیس دانشگاه مشهد در سال ۱۳۳۵ تحقق پذیرفت. در سال ۱۳۶۵ دانشکده های گروه پزشکی کشور از بدنه وزارت فرهنگ و آموزش عالی جدا شد و توام با وزارت بهداری سابق تحت عنوان « وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی » به کار خود ادامه داد. بدین ترتیب دانشگاه مشهد به دو موسسه مستقل به نامهای « دانشگاه علوم پزشکی مشهد » و « دانشگاه فردوسی مشهد » تقسیم شد.
‏ ‏در حال حاضر:
‏۲
‏دانشکده پزشکی مشهد به ریاست آقای ‏دکتر محمد تقی رجبی مشهدی‏ و دارای معاونت های ‏آموزش علوم پایه و تحصیلات تکمیلی‏، ‏آموزش بالینی‏، ‏آموزش تخصصی و فوق تخصصی‏، ‌‏پژوهشی‏ ، ‏اداری و مالی‏ بوده و دارای ۲۰‏ گروه آموزشی بالینی‏ و ۱۱ ‏گروه آموزشی پایه‏ و نیز ‏گروه توسعه اموزش و پژوهش‏ ‏ ‏می باشد. تعداد اعضای پایه و بالینی این دانشکده ۳۸۳نفر است که از این میان ۴۳ نفر استاد ،۱۰۲ نفر دانشیار ، ۲۱۸ نفر استادیار و ۲۰ نفر مربی هستند.
‏دانشکده پزشکی مشهد هم اکنون دارای ادارات ‏امور اداری‏، ‏حسابداری‏، ‏آموزش‏، ‏کتابخانه‏، ‏امور طرحها و پایان نامه‏، ‏امور فنآوری اطلاعات و آمار‏ بوده و تعداد نیروهای مشغول بکار در این ادارات ۱۰۰نفر می باشد.
‏هم اکنون پذیرش دانشجوی دانشکده پزشکی مشهد در رشته پزشکی سالانه ۶۰نفر در ترم مهرماه و ۶۰ نفر در ترم بهمن ماه است و در حال حاضر ۱۲۱۳دانشجوی پزشکی عمومی در مقاطع مختلف علوم پایه و بالینی ، ۱۱۶ نفر دانشجوی دوره های تحصیلات تکمیلی شامل ۸۱ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۳۵ دانشجوی Ph.D‏ رشته های علوم پایه ، ۴۳۹ دانشجوی رشته های مختلف تخصصی و ۲۹ دانشجوی دوره فوق تخصصی و ۳ نفر فلوشیپ در این دانشکده مشغول به تحصیلند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x