مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم تحقیق)

مبانی-نظری-سلامت-سازمانی-(فصل-دوم-تحقیق)

توضیحات:
مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم تحقیق رشته مدیریت)، در قالب فایل word و در حجم ۱۱ صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن:
سلامت به معنی فقدان بیماری و نارسایی در ارگانیسم است. مایلز معتقد است صرفنظر از اشکالاتی که مفهوم ارگانیسم پنداری سازمان و نوع آرمانی بودن مفهوم سلامت کامل به بار می آورند رویکرد سلامت سازمانی از لحاظ فهم پویایی های سازمان ها و پژوهش و کوشش جهت بهسازی آن ها، مزایای علمی قابل ملاحظه ای دارد (علاقه بند، ۱۳۷۸؛ جاهد، ۱۳۸۴).
سلامت سازمانی عبارتست از دوام و بقای سازمان در محیط خود و سازگاری با آن و گسترش و ارتقاء و توانایی خود برای سازش بیشتر (مایلز ۱۹۶۹، به نقل از عابدین ، ۲۰۱۲).
پارسونز (۱۹۶۷) در تعریف یک سازمان سالم می گوید: “همه سیستم های اجتماعی برای بقاء و توسعه، باید خود را با محیط اطراف انطباق دهند، منابع مربوط را برای بدست آوردن مقاصد خود بسیج کنند، فعالیت های خود را هماهنگ و همسان سازند، و در کارکنان خود ایجاد انگیزه نمایند. در این صورت سلامت آنها تضمین می گردد” (هوی و میسکل ، ترجمه سید عباس زاده، ۱۳۸۲، به نقل از شریعتمداری، ۱۳۸۸).

فهرست مطالب:
مفهوم سلامت
تعریف سازمان
سلامت سازمانی
ویژگیهای سازمان سالم
سلامت سازمانی مدرسه
سطوح و ابعاد سلامت سازمانی از دیدگاه هوی، تاتر و کاتکمپ
ابعاد سلامت سازمانی از نظر ماتیو مایلز
ابعاد سلامت سازمانی از نظر لایدن و کلینگل
چهار اصل سازمانهای سالم
فهرست منابع

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x