مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-(فصل-دو)-تکلیف-شبلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مبانی‏ نظری
‏منظورازتکلیف شب ‏عبارت ‏است ازانجام مطالب نوشتنی‏ ،‏حل کردنی و‏ ‏حفظ مطالبی که به صورت تمرین در کتابها‏ی ‏درسی مشخص شده است و‏ ‏معلمان روزانه برای دانش‌آموزان مشخ‏ــ‏ص می ‌کنند تادر خانه آن‌ها ‏را انجام دهند ‏(‏رنجه بازو،‏۱۳۷۷‏).
‏درباره تکلیف شب،نظرات گوناگونی ارائه شده است‏. ‏برخی آن را عامل فعالیت،تمرین،تثبیت ‏و‏ ‏خلاقیت آموزشی تلقی نموده،بعضی آن را یک مصیبت می ‌خوانند‏ ‏و گروهی دیگرآن ‏را عامل تزلزل خانواده و تضاد و‏ ‏الدین می ‌دانند،افراطیون از آن به عنوان یک هیولای ‏تربیتی که عامل ضایع‌کننده تمایلات، رغبت‌ها و استعدادها در عصر موج سوم ‏(‏عصر ‏کامپیوتر و الکترونیک‏) ‏است، ذکر کرده، آن را عامل اساسی شکنجه روانی محصلان می دانند‏(‏رنجه بازو،‏۱۳۷۷‏).
‏ تکلیف در فرهنگ فارسی دکتر معین چنین معنا شده است
‏۱- ‏به رنج افکند ن .
‏۲- ‏به گردن گذاشتن،کار های سخت وشاق ‏را به عهده کسی گذاشتن .
‏۳- ‏رسیدن به سن بلوغ و رشد .
‏۴- ‏وظیفه ‏ای که بایدانجام شود(مانند مشق خطومسائل).
‏۵- ‏از نظرآموزش و پرورش،تکلیف شب به معنای مجموعه ‏فعالیت هایی است که به منظور تعمیق یادگیری دانش آموزان، درساعتی که در آموزشگاه حضور ندارد صورت می گیرد(شایان،۱۳۷۷).
‏وقتی معلم به دانش آموزبه جای تکلیف شب چند صفحه رونویسی می دهد یا از او می خواهد با کمک والدین تکالیفش را انجام بدهد،چگونه می توان انتظار داشت که این دانش آموز خلاقانه عمل کند؟تکلیف شب به مثابهً یک رخداد آموزشی،جزءپایداری از اجزای آموزشی است .
‏ بدون شک تکلیف شب فرصتی برای تمرین وایجاد یادگیری است . تکلیف شب به منزله پنجره ای است که از طریق آن والدین زندگی روزمرهً تحصیلی و علمی فرزندانشان را در مدارس تماشامی کنند . تکلیف شب

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x