مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدل های اثربخشی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدل های اثربخشی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدل های اثربخشی سازمانی

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-(فصل-دو)مدل-های-اثربخشی-سازمانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏۲-۱- مبانی نظری
‏۲-۱-۱- اثربخشی سازمانی
‏به طور ‏کلی، ‏در ‏یک ‏سازمان، ‏محاسبه ‏اثربخشی ‏چندان ‏ساده ‏نیست ‏و ‏شاخص ها و ‏روش های ‏متعددی ‏برای ‏سنجش ‏و ‏اندازه گیری ‏عملکرد ‏سازمان ‏ارائه ‏شده ‏است. ‏توسعه صلاحیت ‏و ‏شایستگی، ‏اثربخشی ‏زمان ‏کار ‏را ‏بهبود ‏خواهد ‏داد ‏و ‏افزایش ‏اثربخشی ‏زمان ‏کار، شاخص ‏های ‏دیگر ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏را ‏ارتقاء ‏خواهد ‏داد. ‏ به واقع، ‏رضایت ‏درونی، ‏شادکامی ‏و ‏ترغیب، ‏مولد ‏کارکنان ‏است ‏که ‏در ‏کارایی ‏و ‏اثربخشی ‏در سازمان ‏و ‏هدایت ‏به ‏بالاترین ‏حد ‏بهره وری ‏مؤثر ‏است. اثربخشی ‏سازمانی، ‏نقش ‏مهمی ‏را ‏در توسعه ‏سازمانی ‏ایفا ‏می کند. ‏سازمانی ‏اثربخش ‏است ‏که ‏قادر ‏به ‏مدیریت ‏ابهام ‏ها، انعطاف ‏پذیری، ‏مشتری مداری، ‏تولید، ‏ارزش مداری ‏و ‏ساختاربندی ‏یادگیری ‏باشد ‏و ‏حیطه ‏اصلی ‏شغلی ‏و توانمندسازی ‏بالای ‏کارکنان ‏را ‏بشناسد. ‏صاحبنظران، ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏را ‏به ‏درجه ‏و ‏میزان ‏حصول ‏به ‏هدف ‏تعریف ‏کرده اند(توفیقی، ‏۱۳۹۰).
‏۲-۱-۲-تعریف‏ اثربخشی سازمانی
‏در ‏تعریف ‏اثربخشی ‏سازمانی ‏هم ‏به ‏وسایل ‏و امکانات(فرآیند) توجه ‏نموده ‏هم ‏به ‏نتایج ‏حاصله ‏برای ‏سنجش ‏اثربخشی ‏سازمانی‏ که ‏هیچ ‏مقیاس ساده، ‏راحت ‏و ‏تضمین ‏شده ای ‏وجود ‏ندارد (رابینز- Robbins
‏،۱۳۷۸).
‏اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده می‌کند‏(‏زمردیان، ۱۳۸۵).
‏در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدف‌هایش را نشان می‌دهد‏(‏ساعتچی، ۱۳۸۵).
‏اندازه‌ای است که یک سازمان به اهدافش تحقق می‌بخشد‏(‏نظری، ۱۳۸۶).

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x