فروش در اقتصاد ۲۰ ورد

فروش در اقتصاد ۲۰ ورد

فروش در اقتصاد ۲۰ ورد

فروش-در-اقتصاد-20-وردلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏پیش بینی فروش
‏وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید ، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روس توزیع مطلوب است . پیش بینی خیلی بالا ‏در مورد تقاضا منجر به افزایش سرمایه گذاریهای شرکت در تولید می شود وبا هدردادن منابع مالی ، سود آوری را کاهش می دهد از طرف دیگر پیش بینی خیلی پایین تقاضا نیز باعث میشود شرکت تحرک و سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای آینده را محدود کند.
‏بنابراین پیش بینی ‏براساس تقاضای واقعی صورت گیرد.
‏تخمین اندازه و سهم بازار
‏اندازه بازار‏ به تعداد خریداران موجود بستگی ‏دارد . خریداران موجود در بازار دارای ‏سه ویژگی هستند.
‏علاقه ، درآمد ودسترسی
‏برای مثال موتور سیکلت ۴ در نظر بگیرید . گام اول در خرید آن تخمین تعداد مصرف کنندگانی که علاقمند به داشتن موتور سیکلت هستند که اینان ‏«‏بازار بالقوه ‏»‏ موتور سیلکت ۴ تشکیل می دهند .گام دوم این است که این خریداران بالقوه باید توان مالی خرید موتورسیکلت را داشته باشند. درگام سوم اندازه بازار که تابع علاقه ودر آمد مصرف کنندگا‏ن‏ است بر پایه دسترسی به محصول محدود تر می شود . مصرف کنندگانی که باقی می مانند در بازار واجد شرایط ‏»‏ را تشکیل می‏ د‏هند.
‏۲
‏روشهای پیش بینی فروش
‏روشهای کیفی پیش بینی فروش
‏مزیت این روش این است که افرای که بازار های خاصی آشنا هستندو میتوانند براساس معلومات خود میزان فروش ۴ را به طور صحیح تخمین بزنند و عینی که این نوع پیش بینی دارد این است که کیفیت این گونه بینها تا حد به ویژگیهای پیش بینی کننده بستگی دارد.
‏روشهای متدوال پیش بینی کیفی عبارت است از:
‏۱)بررسی نظر هیات مدیران . دراین روش پیش فروش با بررسی عقاید مدیران حاصل می شود که ممکن است شامل کارکنان فروش، بازاریابی وامورخالی باشند.
‏مزیت این روش که برای پیش بینی های کوتاه مدت مناسب تر است و اجرای این روش ‏آ‏سانتر است وزمان کمتری را در بر می گیرد .
‏معایب ان عبارتند از ۱) علایق شخصی مدیران شرکت ممکن است پیش بینی های غیر واقعی شود .
‏۲) در مواردی که هرمدیر براساس تحقیقات سحفی اطلاعات می دهند این اطلاعات ممکن است از لحاظ زمانی محدود باشد:
‏۳) در پیش بینی های گروهی مسئولیت فردی وجود ندارد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x