تحقیق بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا

تحقیق بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا

تحقیق بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا

تحقیق-بررسی-تأثیر-خدمات-پس-از-فروش-بر-فروش-کالالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۵۱
‏ ‏۰‏
‏عنوان :
‏رضایت مشتری – مشتری گرایی
‏موضوع تحقیق :
‏بررسی ت‏أ‏ثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
‏۱
‏ ‏۰‏
‏پیشگفتار
‏بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،که خدمات به صورتی وسیع ‏گسترش‏ ‏یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد.صنعت کوچک و خدمات بزرگ می شود .مدیران موٌسسات تولیدی و خدماتی در کلیه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به تدریج پی می برند که تنها کیفیت محصول نمی تواند موجب تمایز آن ها از دیگران شود بلکه باید کانون توجه را از باز‏ار‏ گرایی به مشتری گرایی تغییر داد.
‏بسیاری از آن ها نه تنها تمام توجه خود را از بازار به مشتری معطوف کرده اند.بلکه به حفظ مشتریان فعلی به عنوان استراتژی ارزان تر ،راحت تر و شاید سود آور تر و جذاب تر می نگرند در نتیجه به منظور پشتیبانی و تقویت خدمت گرایی برای جلب رضایت گیرندگان ، تحقیقات ،همایش ها، مقالات ،کتاب ها و دوره های آموزشی و پروژه های مشاوره ای در سطوح مختلف تحت عنوان مدیریت خدمات و استراتژی
‏خدمات پیش از پ‏یش شکل گرفته و گسترش می ‏یابد. (اعرابی ،ایزدی،۱۳۸۰)
‏خدمات یکی از بخش های اقتصاد است‏ ‏که با توسعه روز ‏افزون مواجه بوده است،در کشورهای پیشرفته بخش خدمات درصد ‏چشم گیری از منابع و فعالیت ها را به خود اختصاص می دهد و ارزش افزوده متنابعی ایجاد می کند.
‏هدف از انجام تحقیق بررسی این مورد بود که ببینیم آیا خدمات پس از فروش گارانتی ،ضمانت ،حمل ونقل و…)باعث افزایش فروش می شود؟
‏به این معنا که‏ اگر فروشندگان و توزیع کنندگان ک‏الا به نحو احسن در صدد اجرای به موقع خدمات برآیند این کار باعث افزایش فروش می شود؟
‏۲
‏ ‏۰‏
‏”مقدمه”
‏امروزه مشتریان خواستار چیزی بیش از ارزش های مورد نظر خود هستند اگر چه به ارزانی بها می دهند باز هم از از آن ارزانتر می خواهند چنانچه به راحتی و سرعت به هنگام خرید اهمیت می دهند انتظار دا‏رند کار از این هم آسان تر و شتابانتر شود،اگر به جنبه ی هنری ‏کالا توجه دارند می خواهند هنر را در آن جلوه گر ببینند،اگر خواهان راهنمایی های کار شناسی هستند میل دارند چنان با صمیمیت ،دقت و شکیبایی ،با ان ها رفتار شود که احساس کنند خود تنها مستری بنگاه می باشند ،امروزه هر مسزانی برای خواسته های مشتری تصور کنیم باز هم از آن فراتر می خ‏واهد .از همین رواست که شرکت ‏ه‏ا‏ی‏ی همچون رولکس ،آی بی ام،جنرال موتورز به سرازیری افتاده اند .یک یا چند شرکت در بازار این غولها به پا خاسته و با افزایش ارزشهایی که به مشتریان می رسانند ،از راه کاستن از قیمت،بهسازی فرآورده ها و با خدمات دلخواه ،گوی سبقت را ربوده اند.
‏بنگاههای پیشتاز با درک این ‏مط‏لب و افزون بر ارزش های مورد نظر مشتری بازار را در چنگ گرفته و رقبا را در پایین تپه جا گذاشته اند.از این میان آنهایی که نتوانند همچنان به راه خود ادامه دهند از قله به زیر خواهند لغزید (رضایی نژاد،۱۳۷۵)
‏۳
‏ ‏۰‏
‏محور بحث ما در این تحقیق بررسی تاًثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا در کارخانجات ایران خودرو و نمایندگی ها می باشد که سعی شده ابتدا تعریفی واضح از خدمات داده شود.
‏این تحقیق به د و بخش تقسیم بندی شده:‏ ‏بخش اول‏ ‏مباحث نظری است که خود شامل چندین فصل است فصل اول مروری بر تاریخچه ،فصل دوم شامل مبانی نظری تحقیق می باشد .بخش دوم،بخش تحلیل می باشد که خود شامل دو فصل است.فصل اول الگوی تحلیل فصل دوم نتیجه گیری و پیشنهادات .
‏بیان مسئله:
‏بررسی تاًثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
‏هدف:
‏هدف از انجام‏ ‏تحقیق این بود که بررسی شود که خدمات پس از فروش که شامل (گارانتی ،ضمانت،حمل ونقل و…) چه تاًثیری می تواند بر فروش کالا داشته باشد و ببینیم که آیا با ارائه خدمات پس از فروش ،فروش بنگاه تولیدی افزایش می یابد یا کاهش می یابد.
‏فرضیه تحقیق:
‏خدمات پس از فروش کالاها بر فروش تاًثیر مثبت دارد و باعث افزایش فروش می شود.
‏روش تحقیق:
‏در انجام این تحقیق از مدل پرسشنامه ای AHP‏ استفاده شده و داده ها با استفاده از نرم افزار Expert choice 2000- (LINGO)‏ یا Expelor choice
‏نمونه:

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x