طرح درس سالانه چهارم فارسی سوم راهنمایی

طرح درس سالانه چهارم فارسی سوم راهنمایی

طرح درس سالانه چهارم فارسی سوم راهنمایی

طرح-درس-سالانه-چهارم-فارسی-سوم-راهنماییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏باسمه‌تعالی
‏طرح درس چهارم فارسی ‏اول ‏ ـ شگفتی‌های طبیعت
‏نام درس: فارسی سال ‏اول ‏ راهنمایی ‏تحصیلی موضوع: شگفتی‌های طبیعت (درس چهارم) مدت اجرا: ۶۰ دقیقه
‏مجری: نام آموزشگاه: تعداد ‏فراگیران:
‏هدف کلی:
‏فراگیران با شگفتی‌های جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا ‏می‌شوند.
‏هدف دینی: )‏شعر، حدیث، آیه‏)
‏این همه نقش عجب بر در و دیوار ‏وجود هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار
‏افلاینظرون الی الابل کیف ‏خلقت
‏هدف رفتاری:
‏فراگیر در مورد علاقه‌ی مرغ ‏آلاچیق به هنر و نقاشی صحبت کند.
‏فراگیر زندگی زیرزمینی موریانه‌ها ‏را نقاشی کند.
‏فراگیر تعدادی از شگفتی‌های جهان ‏خلفت را نام ببرد.
‏فراگیر در مورد نحوه‌ی شکار کبک ‏کوهی با توجه به علاقه‌ی او به هنر نقاشی صحبت کند.
‏فراگیر در مورد شگفتی‌های جهان ‏خلقت انشایی بنویسد.
‏فراگیر نسبت به شناخت شگفتی‌های ‏آفرینش علاقه نشان دهد.
‏فراگیر پس از آشنایی با درس جدید ‏آشنایی بیشتر و عمیق‌تری با خدا پیدا کند و بر بندگی خالصانه‌ی خویش بیفزاید.
‏فراگیر نحوه‌ی کوچ پرستو و شکار ‏ماهی‌ها را از نقاطی که آب گرم جریان دارد، توضیح ‌دهد.
‏وسایل آموزشی:
‏تصویر پرندگان در حال کوچ، تصویری از مرغ آلاچیق، لوح فشرده یا فیلمی در رابطه با ‏شگفتی‌های آفرینش کتاب، تخته، گچ، تلویزیون و ویدئو ، مجله‌ی آموزش زیست‌شناسی سال ‏هفدهم شماره ۵۳
‏ارزشیابی ورودی:
‏چند نمونه از شگفتی‌هایی را که در ‏جهان وجود دارد نام ببرید.
‏در میان پدیده‌های جهان چه چیزی ‏شما را بیش از دیگر مسائل شگفت‌زده می‌نماید؟
‏دقت در پدیده‌های جهان چه تأثیری ‏در بینش و نگرش شما دارد؟
‏ایجاد انگیزه:
‏بچه‌ها به مدت چند دقیقه فکر کنید ‏و بگویید به‌نظر شما چه چیزی در جهان، بیش از هر چیز دیگری شگفت‌انگیز است؟
‏پس از این که دانش‌آموزان مطالب ‏خود را بیان کردند به آنان می‌گوییم: آیا می‌خواهید با موارد جدیدی از عجایب خلقت ‏آشنا شوید؟ سپس به ارائه‌ی درس جدید می‌پردازیم.
‏اجرای تدریس:
‏جهت اجرای درس به شیوه‌ی الگوی فعال طرح تدریس ‏اعضای تیم معلم باید از شب قبل درس را به تعداد اعضای هر گروه تقسیم کند به نحوی که ‏مطالعه‌ی هر بند به یکی از دانش‌آموزان واگذار شود.
‏مرحله‌ی اول:
‏پس از ورود معلم به کلاس و گروه‌بندی تصادفی فراگیران، معلم از ‏دانش‌آموزان می‌خواهد که افراد هر گروه روی خود شماره بگذارند. یک نفر شماره‌ی یک، ‏یک نفر شماره ی دو، یک نفر شماره‌ی سه، یک نفر شماره ی چهار، یک نفر شماره‌ی پنج و ‏یک نفر شماره‌ی شش. پس از شماره‌گذاری، معلم مطلب مربوط به هر شماره را ذکر می‌کند.
‏شماره‌های یک: از «با صبر و حوصله به جست و جو ‏می‌پردازد ……… تا ……… آیا او را می‌شناسید؟»
‏شماره‌های دو: از «تعداد پرندگانی که لانه‌سازی ‏می‌کنند …‏…‏…… تا …….‏…‏.. آن‌ها را به دام انداخت.»
‏شماره‌‌های سه: از «‏کوچ پرندگان نیز بسیار شگفت‌انگیز است ……… تا ……… در ‏فصل‌های مختلف مهاجرت می‌کنند.»
‏شماره‌های چهار: از «آیا شما درخت شاپرک ‏دیده‌اید؟ ……… تا ……… از زمین روییده باشد.»
‏شماره‌های پنج: از «موریانه‌ها نیز برای خود ……… ‏تا ……… به کار ساختن استحکامات می‌پردازند.»
‏شماره‌های شش: از «این راز ما را چه کسی کشف ‏کرده‌است؟ ……… تا ……… به روی او نمی‌گشاید؟»
‏سپس شماره‌های یک تا شش هر گروه، به ‏آرامی به مطالعه‌ی بخش خاص خود می‌پردازند. این مرحله فرصت خوبی است تا معلم شیوه‌ی ‏صحیح مطالعه (یادداشت کردن ـ صامت‌خوانی و …) را به فراگیران یادآوری ‏نماید.
‏مرحله‌ی دوم:
‏دراین مرحله افراد هم‌شماره تشکیل یک گروه مجزا ‏را می‌دهند و بخش خاص خود را مورد بحث و بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌دهند

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x