طرح درس سالانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح درس سالانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح درس سالانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح-درس-سالانه-ریاضی-سوم-راهنماییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏بودجه بندی سالانه ریاضی سوم راهنمایی )‏طرح درس سالانه(
‏ طرح در س سالانه ( بودجه بندی سالانه ) درس ریاضیات پایه : سوم راهنمایی سال تحصیلی۸۶ -۸۵ دبیر : مدرسه :
‏ماه
‏هفته
‏جلسه
‏صفحه
‏ موضوع و اهدا ف
‏ فعالیت های دیگر و مواد لازم
‏مهر
‏ اول
‏۱
‏——
‏آشنایی با دانش آموزان- آزمون از درس ریاضی پایه دوم – گروه بندی دانش آموزان
‏ آزمون شفاهی یا کتبی – تابلو – کتاب
‏ 
‏۲
‏۵ – ۱
‏تعیین اعداد اول – آشنایی با مفهوم اعداداول و مرکب روش الگوریتم غربال برای پیدا کردن اعداد اول
‏حل کاردرکلاسها توسط دانش آموز با راهنمایی معلم- کتاب
‏ 
‏ دوم
‏۱
‏۸ – ۷
‏حل مسئله – تناسب معکوس
‏حل تمرینات درس قبل توسط دانش آموزان- تابلو – کتاب
‏ 
‏۲
‏۱۰- ۹
‏توان – یادآوری مطالب سال گذشته – بکار بستن قواعد توان در حل تمرینا ت
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – تابلو – کتاب
‏ 
‏ سوم
‏۱
‏۱۵-۱۳
‏جذر- یادآوری مفهوم جذر از سال دوم – جذربا تقریب نقصانی کمتر از یک
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی- تصاویر کتاب – تابلو‏
‏ 
‏۲
‏۱۸-۱۶
‏جذر اعشاری – امتحان جذر – رابطه بین رقمهای اعشار جذر و مجذور
‏حل کاردرکلاسها- حل تمرینات قبلی- کتاب – تابلو
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏۲۰-۱۹
‏مجموعه ی عددهای صحیح – نوشتن مجموعه به صورت های مختلف – نوشتن مجموعه با اعضا – نوشتن مجموعه با نمادهای ریاضی
‏حل کار درکلاسها – تمرینات قبلی -کتاب
‏ 
‏۲
‏۲۱ – ۱
‏ امتحان مرحله ای به منظور پیدا کردن مشکلات در سی و برطرف نمودن آنها
‏سئوالات تکثیر شده از قبل
‏ 
‏آبان
‏ اول
‏۱
‏۲۵-۲۲
‏جمع و تفریق اعداد صحیح – یادآوری و تکمیل جمع و تفریق اعداد صحیح
‏حل کاردرکلاسها- حل تمرینات قبلی- رفع اشکال آزمون-کتاب
‏ 
‏۲
‏۳۰-۲۸
‏مجموعه ی عددهای گویا – معرفی اعدادگویا – محوراعدادگویا- تساوی کسرها
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی- رسم ص ۲۷ – کتاب
‏ 
‏ دوم
‏۱
‏۳۵-۳۲
‏چهار عمل اصلی اعداد گویا ‏–‏ یادآوری و تکمیل چهار عمل اصلی دراعداد گویا
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی- کتاب
‏ 
‏۲
‏۳۹-۳۷
‏بردار- بدست آوردن مختصات یک نقطه و بردار و نوشتن جمع متناظر با یک بردار – تساوی بردارها
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – تابلو مختصات- کتاب
‏ 
‏سوم
‏۱
‏۴۴-۴۱
‏جمع بردارها- روش مثلث و روش متوازی ‏الاضلاع برای جمع بردارها ضرب یک عدد دریک بردار
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – ‏تابلو مختصات – خط کش – کتاب
‏ 
‏۲
‏۴۷-۴۶
‏بردارهای واحد – شناخت بردا رهای واحد برروی دستگاه مختصات- نوشتن یک بردار برحسب بردارهای واحد و بالعکس
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – تابلو مختصات –
‏ کتاب – رسم ص ۴۸
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏۴۷-۲۲
‏ امتحان مرحله ای به منظور پیدا کردن مشکلات در سی و برطرف نمودن آنها
‏سئوالات تکثیر شده از قبل
‏ 
‏۲
‏۵۰-۴۹
‏جبر- یادآوری کاربرد حروف سال دوم عبارت های جبری – جملات متشابه – ساده کردن عبارت های جبری
‏حل کاردرکلاسها ‏–‏ رفع اشکال آزمون جلسه قبل- کتاب
‏ 
‏اول
‏۱
‏۵۶-۵۲
‏مقدارعددی – توزیع پذیری (پیدا کردن مقدار عددی یک عبارت – ضرب دو عبارت جبری – ساده کردن یک عبارت جبری )
‏حل کار درکلاسها – حل تمرینات قبلی – استفاده از اشکال کتاب برای تدریس هرچه بهتر
‏ 
‏آذر
‏۲
‏۶۲-۵۸
‏معادله – یادآوری وتکمیل حل معادله – حل مسئله با ا ستفاده از تشکیل معادله
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – رسم ص۶۵- کتاب
‏ 
‏دوم
‏۱
‏۷۰-۶۶
‏هندسه۱ – دایره- زاویه – وضع یک خط و یک دایره نسبت به هم – زاویه مرکزی
‏حل کاردرکلاسها- حل تمرینات قبلی- پرگار- نقاله- خط کش- کتاب
‏ 
‏۲
‏۷۵-۷۱
‏هندسه ۱- زاویه محاطی – تقسیم کردن دایره به کمان های مساوی با روش های کتاب – چند ضلعی های منتظم
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – خط کش – پرگار – نقاله – کتاب
‏ 
‏سوم
‏۱
‏۷۹-۷۷
‏رابطه فیثاغورس – پیداکردن رابطه ی فیثاغورس با کمک اشکال کتاب و کاردستی ساخته شده ص۷۸ کتاب – عکس رابطه فیثاغورس: اگر در مثلثی مجذور بزرگترین ضلع با مجموع مجذورهای دو ضلع دیگر برابر باشد آن مثلث قائم الزاویه است
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – کاردستی ساخته شده از قبل – کتاب
‏ 
‏۲
‏۸۲-۷۹
‏هندسه ۱- استفاده از رابطه فیثاغورس – حل مسئله با استفاده از رابطه فیثاغورس
‏حل کار درکلاسها- حل تمرینات قبلی- کتاب
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏۸۲- ۱
‏امتحان مرحله ای به منظور رفع مشکلات درسی – و آمادگی دانش آموزان برای شرکت در امتحان نوبت اول
‏سئوالات تکثیر شده از قبل
‏ 
‏۲
‏——
‏ رفع اشکال آزمون جلسه قبل
‏ ——————–
‏ 
‏دی
‏اول
‏۱
‏۸۶- ۸۴
‏دوران – نمادهای دوران – مجموعه ی دوران ها ی یک شکل
‏حل کاردرکلاس ها حل تمرینات قبلی – اشکال آماده شده روی مقوا مشابه اشکال ‏کتا ب- گچ رنگی – کتاب
‏ 
‏۲
‏۹۱-۸۹
‏حل تمرینات دوره ای توسط دانش آموزان به منظور آمادگی برای شرکت در امتحان
‏ ———————
‏ 
‏دوم
‏۹۳-۹۱
‏حل تمرینات دوره ای توسط دانش آموزان به منظور آمادگی برای شرکت در ا متحان نوبت اول – محاسبه نمره مستمر دانش آموزان با توجه به فعالیتهای انجام گرفته مانند حل تمرین – رسم – نمرات امتحانات مستمر و غیره
‏ ———————
‏ 

‏ امتحان نوبت اول‏
‏بهمن
‏دوم
‏۱
‏۹۷-۹۴
‏مجموعه ی عددهای حقیقی – نمایش عددهای حقیقی- محور عددهای حقیقی
‏حل کاردرکلاس ها – پرگار – خط کش – گونیا – کتاب
‏ 
‏۲
‏- ۹۹
‏۱۰۰
‏آمار – دسته بندی داده ها – جدول فراوانی – رسم نمودار ستونی
‏حل کاردرکلاس ها – حل تمرینات قبلی – خط کش – تابلو شطرنجی – کتاب
‏ 
‏سوم
‏۱
‏-۱۰۱
‏۱۰۳
‏میانگین – پیدا کردن متوسط دسته ها – محاسبه میانگین با استفاده از جدول فراوانی
‏حل کاردرکلاس ها – حل تمرینات قبلی
‏ 
‏۲
‏——
‏انجام پروژه توسط دانش آموزان به طور مثال جمع آوری اطلاعات عددی مربوط به قد دانش آموزان و رسم نمودار ستونی – وبدست آوردن میانگین آنها
‏ حل تمرین جلسه قبل
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏- ۱۰۴
‏۱۰۸
‏معادله خط – رابطه ی طول وعرض نقاط- معادله خطی که از مبدا می گذرد – رسم خطی که معادله ی آن داده شده
‏حل کار در کلاس ها – ورق شطرنجی- تابلو مختصات – خط کش – استفاده از اشکال کتا ب
‏ 
‏۲
‏- ۱۰۹
‏۱۱۲
‏معادله خط- نمودارمجموعه ای از نقاط – معادله خطی که از مبدا نمی گذرد – رسم خطی که معادله آن داده شده

‏حل کار در کلاس ها – حل تمرینات قبلی – ورق شطرنجی – خط کش – تابلو مختصات – اشکال کتاب

‏ 
‏اسفند
‏اول
‏۱
‏- ۱۱۳
‏۱۱۵
‏معادله خط – شیب خط – عرض از مبدا – نوشتن معادله خطی که شیب و عرض از مبدا آن معلوم باشد – خط های موازی
‏حل کار در کلاس ها – حل تمرین قبلی – ورق شطرنجی -خط کش – تابلو مختصات – کتاب
‏ 
‏۲
‏- ۱۱۷
‏۱۱۹
‏معادله خط ‏–‏ صورت دیگر معادله خط ‏–‏ تبدیل معادله به صورت y = ax + b‏
‏برای بدست آوردن شیب و عرض از مبدا ‏آن ‏–‏ خط های موازی با محورها
‏حل کار درکلاسها – حل تمرینات قبلی -کتاب – خط کش – تابلو مختصات – ورق ‏شطرنجی
‏ 
‏دوم
‏۱
‏- ۹۴
‏۱۲۰
‏ امتحان مرحله ای به منظور پیدا کردن مشکلات در سی و برطرف نمودن آنها
‏سئوالات تکثیر شده از قبل
‏ 
‏۲
‏——
‏ رفع اشکال آزمون جلسه قبل
‏ ——————-
‏ 
‏سوم
‏۱
‏- ۱۲۱
‏۱۲۲
‏دستگاه معادله های خطی – بدست آوردن مختصات محل برخورد دو خط در یک دستگاه مختصات با روش ترسیم – حل دستگاه معادله های خطی به روش حذفی
‏حل کار درکلاسها – کتاب – تابلو مختصات – ورق شطرنجی – خط کش
‏ 
‏۲
‏- ۱۲۲
‏۱۲۳
‏کاربرد دستگاه در حل مسئله ها – حل مسئله با استفاده از راهبرد تشکیل دستگاه معادلات
‏حل کار درکلاسها – حل تمرین قبلی -کتاب – تابلو مختصات – صفحه شطرنجی – خط کش ‏–‏ رسم ص۱۲۶
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏- ۱۲۷
‏۱۲۹
‏هندسه ۲ – خطوط موازی – خط ها موازی با فاصله های متساوی هر خطی را که قطع کنند روی آن پاره خط های متساوی ایجاد می کنند – تقسیم یک پاره خط به قطعات متساوی با استفاده خط های موازی با فاصله های متساوی
‏حل کار درکلاسها – حل تمرینات قبلی – کتاب – خط کش – گونیا- پرگار
‏ 
‏۲
‏——
‏ تعیین تکلیف نوروزی برای دانش آموزان
‏ ——————–
‏ 
‏فروردین
‏ تعطیلات نوروزی
‏سوم
‏۱
‏- ۱۳۱
‏۱۳۲
‏هندسه ۲- قضیه تالس – با توجه به قسمت قبل اگر خطی موازی یک ضلع مثلثی رسم شود روی دو ضلع دیگر پاره خط های متناسب ایجاد می کند – عکس قضیه تالس اگر خطی روی دو ضلع مثلثی پاره خط های متناسب ایجاد کرد این خط با ضلع سوم مثلث موازی است
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – کتاب – خط کش – پرگار – گونیا
‏ 
‏۲
‏- ۱۳۲
‏۱۳۳
‏هندسه ۲- کاربرد قضیه تالس – بدست آوردن مقدار مجهول در یک مثلث با استفاده از قضیه فیثاغورس
‏حل کاردرکلاسها – حل تمرینات قبلی – کتاب
‏ 
‏چهارم
‏۱
‏۱-۱۳۴
‏بازدید تکالیف نورورزی – امتحان مرحله ای به منظور پیدا کردن مشکلات در سی و برطرف نمودن آنها
‏سئوالات تکثیر شده از قبل
‏ 
‏۲
‏- ۱۳۵
‏۱۳۸
‏هندسه ۲- شکل های متشابه – رسم چند شکل متشابه – اندازه گرفتن زاویه های متناظر آنها و مقایسه با یکدیگر – اندازه گرفتن اضلاع متناظر آنها و مقایسه با
‏حل کاردرکلاسها – رفع اشکال آزمون جلسه قبل – پرگار- خط کش – گونیا – ورق شطرنجی
‏ 

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x