طرح درس زبان فارسی

طرح درس زبان فارسی

طرح درس زبان فارسی

طرح-درس-زبان-فارسیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس – درس هیجدهم زبان فارسی۲
‏نام و نام خانوادگی :                    شهرستان :                استان مازندران       صفحه ۳۵
‏نام درس :گروه اسمی (۲) /موضوع درس :شناخت اسم و گروه اسمی/ هدف کلّی :آشنایی با کاربرد گروه اسمی در جمله/ مدّت :۹۰دقیقه
‏رئوس مطالب
‏ 
‏هدف های جزئی
‏رفتار ورودی
‏ارزشیابی تشخیصی
‏نتیجه
‏هدف های رفتاری
‏وابسته های اسم
‏وابسته پیشین
‏ساخت صفت بیانی
‏مضاف و مضاف الیه
‏اضافه تعلقّی
‏اضافه غیر تعلّقی
‏ 
‏ 
‏ 
‏حدودانتظار: در پایان این درس دانش آموز:
‏مفهوم گروه اسمی را می فهمد.
‏وابسته ها را می شناسد.
‏پیشین یا پسین بودن وابسته ها را می داند.
‏ساختمان صفت بیانی را می شناسد.
‏مفهوم مضاف ومضاف الیه می فهمد.
‏مفهوم اضافه تعلّقی و غیر تعلّقی را  درک می کند.
‏ازدانش آموزان انتظار داریم قبل از شروع درس جدید :
‏گروه اسمی را به همراه مثال تعریف می کند.
‏وابسته ها را با مثال معرفی می کند.
‏برای وابسته پیشین مثال ذکر می کند.
‏برای وابسته پسین مثال ذکر می کند.
‏برای انواع صفت مثال ذکر می کند.
‏مضاف و مضاف الیه را با مثال توضیح می دهد.
‏اضافه تعلّقی و غیر تعلّقی را با مثال توضیح می دهد.
‏گروه اسمی رابه همراه مثال تعریف کنید.
‏وابسته ها را در جمله ای نشان دهید.
‏وابسته پیشین بودن کلمه را در جمله اثبات کنید.
‏وابسته پسین بودن کلمه را در جمله اثبات کنید.
‏برای انواع صفت مثال ذکر کنید.
‏برای مضاف و مضاف الیه مثال ذکر کنید.
‏در مورد اضافه تعلّقی و غیر تعلّقی توضیح دهید.
‏درزمان اجرای طرح اگر دانش آموزان به سوالات ارزشیابی تشخیصی پاسخ دهند نتیجه می گیریم که آماده یادگیری مطالب جدید هستند.
‏یک مثال برای گروه اسمی طراحی کند.
‏وابسته ها را در جمله نشان دهد.
‏وابسته پیشین بودن کلمه را در جمله نشان دهد.
‏وابسته پسین بودن کلمه را در جمله نشان دهد.
‏برای انواع صفت مثال ذکر کند.
‏برای مضاف و مضاف الیه مثال ذکر کند.
‏در موردتفاوت اضافه تعلّقی و اضافه غیر تعلّقی توضیح دهد.
‏ 
‏نام و نام خانوادگی :                    شهرستان :                استان مازندران                 صفحه ۳۶
‏نام درس :گروه اسمی (۲) /موضوع درس :شناخت اسم و گروه اسمی/ هدف کلّی :آشنایی با کاربرد گروه اسمی در جمله/ مدّت :۹۰دقیقه
‏ 
‏مراحل تدریس
‏فرصت
‏روش تدریس
‏مواد
‏فعالیت
‏ارزشیابی
‏الف : فعالیت های مقدماتی :سلام و احوال پرسی ، حضور و غیاب ، بازدید از تکالیف ، ارزشیابی تشخیصی
‏ایجاد انگیزه :یک مثال از گروه اسمی را نوشته و از اسلاید power‏ point‏ جهت ارائه بهتر استفاده می نمایم واز دانش آموزان می خواهم تا در مورد آن به سوالات اولیه پاسخ دهد.
‏معرفی درس جدید و بیان اهداف
‏ب:ارائه درس جدید :ابتدا باری گروه اسمی جمله ای را می نویسم و در مورد وابسته های آن توضیح می دهم و سپس از دانش آموزان می خواهم در مورد وابسته بودن کلمات وابسته با هم دیگر تبادل نظر کنند.
‏اقسام وابسته ها را به همراه اسلاید نشان می دهم و از دانش آموزان می خواهم به صورت گروهی مفهوم در باره مفهوم پیشین یا پسین بودن واژه ها با هم تبادل نظر کنند.
‏در مورد مضاف و مضاف الیه و انواع اضافه های تعلّقی و غیر تعلّقی به همراه مثال به شرح اختلاف آن ها می پردازم و سپس از دانش آموزان می خواهم به صورت گروهی در باره موارد یاد شده به بحث و تبادل نظر بپردازند.
‏ج: فعالیت های پایانی :فرصت سوال کردن به فراگیران می دهم.درس را با استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی که به همراه دارم با کمک فراگران جمع بندی می کنم.تعیین تکلیف :حل تمرینات صفحه  و تحقیق گروهی در مورد «کاربرد گروه اسمی در نگارش مقاله وپژوهش»
‏در پایان:
‏- فرصت سؤال به فراگیران می دهم.
‏- درس را به کمک آنها جمع بندی می کنم.
‏- ارزشیابی پایانی را انجام می دهم .
‏- فعالیت های منزل را تعیین می کنم.
‏ 
‏۱۵
‏ 
‏ 
‏ 
‏۵۵
‏ 
‏ 
‏ 
‏۲۰
‏توضیحی
‏پرسش و پاسخ
‏بحث گروهی
‏همیاری
‏نمایشی
‏اکتشافی
‏حل مساله
‏کتاب درسی
‏پروژکتور
‏اسلاید
‏طلق شفاف
‏پرده نمایش
‏گچ
‏تخته سیاه
‏ارائه تکلیف
‏شرکت در کار گروهی
‏پاسخ به سوالات
‏مشارکت در استفاده از وسایل آموزشی
‏مشارکت در جمع بندی مطالب
‏به کار گیری راهبردهای یادگیری فرا شناختی برای بهبود یادگیری
‏گروه اسمی را به همراه تعریف کنید.
‏برای انواع وابسته ها با مثال توضیح لازم را بدهید.
‏صفت بیانی را به همراه مثال تعریف کنید.
‏مضاف و مضاف الیه چه تفاوتی با موصوف و صفت دارد؟
‏تفاوت اضافه تعلّقی با اضافه غیر تعلّقی چیست؟

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x