جدول طرح درس سالانه بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی
جدول طرح درس سالانه بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۷ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
۱ | صفحه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جدول طرح درس سالانه
هدف کلی: آشنایی با نمادهای خط فارسی و توانایی خواندن و نوشتن کلمات
سال تحصیلی:
۱۳۸۷-۸۸
کلاس :
اول ابتدایی
درس : بخوانیم و بنویسم
فعّالیّت
کتاب بنویسیم
هدف های کلی درس
موضوعات و عنوان های دروس
فصل ها
تاریخ
روز
جلسه
هفته ها
ماهها
شنبه
جلسه اول
اول
مهر ماه
شنبه
جلسه دوم
یکشنبه
جلسه سوم
یکشنبه
جلسه چهارم
شهادت حضرت علی (ع)
۷/۱
دوشنبه
جلسه پنجم
شهادت حضرت علی (ع)
۷/۱
دوشنبه
جلسه ششم
معارفه
۷/۲
سه شنبه
جلسه هفتم
نکات ضروری
آموزش
۷/۲
سه شنبه
جلسه هشتم
۱ و۲
آشنایی با نهاد خانواده ، اعضا و وظایف هر یک
احترام گذاشتن به افراد خانواده
آشنایی با ابزارها و وسایل زندگی
توانایی تلفظ کلید واژه ها ی بابا ، مادر ، امین و …
توانایی رسم خطوط عمودی از بالا به پایین رو و زیر خط زمین
نگاره ی ۱
به خانه ی ما خوش آمدی
۲
۷/۶
شنبه
جلسه اول
دوم
۲ | صفحه
۱ و ۲
آشنایی با اعضای خانواده
توانایی مشاهده ی دقیق تصویر
توانایی تشخیص جهت ها و رنگ
شناخت اعضای خانواده و رابطه ی عاطفی آن ها
توانایی تشخیص اعضا و اشیای مربوط به خانه
تشخیص اعضا و اسامی خانواده
به دقّت گوش کردن و توجّه کردن به صداهای محیط
فعّالیّت ها
۳
۷/۶
شنبه
جلسه دوم
۱ و ۲
ایجاد فضای شادی در کلاس
خدای مهربان
۴
۷/۷
یکشنبه
جلسه سوم
۱ و ۲
آشنایی با نحوه ی نشستن و قلم به دست گرفتن
آموزش
۷/۷
یکشنبه
جلسه چهارم
۳ و ۴
آشنایی با وظایف اعضای خانواده
ایجاد علاقه نسبت به انجام دادن وظایف شخصی
رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل شخصی
آشنایی با نظم و ترتیب در انجام وظایف و کارهای روزانه
توانایی رسم خطوط افقی از راست و به چپ و خمیده
ابراز محبت نسبت به یک دیگر
توانایی تلفظ کلمات کلید درس
نگاره ی ۲
بچّه ها آماده !
۵
۷/۸
دوشنبه
جلسه پنجم
۳ و ۴
فعّالیّت های اعضای خانواده
توانایی تشخیص جهت ها و رنگ ها
ایجاد ارتباط منطقی بین تصاویر (دست و صابون)
توانایی تشخیص وسایل مربوط به نگاره مانند پیدا کردن تصاویر کفش ، کتاب و …
فعّالیّت های قبل از رفتن به مدرسه
تقویت تفکر و یادآوری گذشته
ترغیب جهت ارتباط عاطفی مفید و مؤثّر (دوست یابی)
فعّالیّت ها
۶
۷/۸
دوشنبه
جلسه ششم
۳ | صفحه
۵ و ۶
آشنایی با مقرّرات و قوانین عبور و مرور
آشنایی فرزندان با نقش والدین خود
آشنایی با محیط بیرون از خانه چون میدان ، خیابان ، مغازه ها ، مشاغل ، کوچه و …
آشنایی با نقش پلیس در جامعه
توجّه به رعایت نکات ایمنی مربوط به عبور و مرور
توانایی شناخت رنگ ها
توانایی رسم خطوط از پایین به بالا و از بالا به پایین
نگاره ی ۳
یک و دو و سه ، راه مدرسه
۷
۷/۹
سه شنبه
جلسه هفتم
۵ و ۶
آشنایی با مقرّرات عبور و مرور
مشاهده ی دقیق وظایف پلیس
ارتباط منطقی بین تصاویر مثلا : مأمور راهنمایی و ماشین و چراغ راهنما
توانایی تشخیص عناصر موجود در خیابان مانند : پیدا کردن تصاویر مأمور راهنمایی ، ماشین و …
آشنایی با محلّ زندگی
ایجاد علاقه نسبت به رعایت مقرّرات عبور و مرور
فعّالیّت ها
۸
۷/۹
سه شنبه
جلسه هشتم
۷ و ۸
آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقرّرات آن
آشنایی با پرچم ایران و توجّه به رنگ های آن
آموزش نظم و ترتیب و بهداشت فردی
آشنایی با بخش های مختلف مدرسه (نمازخانه ، آب خوری، دست شویی و …)
توانایی رسم خطوط خمیده و دندانه دار
توانایی انطباق تصاویر با کلمات
توانایی تلفظ کلید واژه های مدرسه ، مدیر ، آب و …
نگاره ی ۴
به مدرسه رسیدیم
۹
۷/۱۳
شنبه
جلسه اول
سوم
۴ | صفحه
۷ و ۸
آشنایی با نهاد مدرسه و تشخیص مدرسه ی دخترانه و پسرانه
توجه به بهداشت فردی
شناخت رنگ ها
آموزش مهارت های اجتماعی در مدرسه
توانایی تشخیص عناص موجود در نگاره
هدف از آمدن به مدرسه و شناخت آن
توجه به اصوات مختلف در مدرسه
تفاوت خانه و مدرسه
رعایت ادب و احترام نسبت به دیگران
فعّالیّت ها
۱۰
۷/۱۳
شنبه
جلسه دوم
۹ و ۱۰
آشنایی با کلاس درس و قوانین آن
آشنایی با معلّم و نقش او در آموزش
رعایت ادب و احترام نسبت به معلم
ایجاد ارتباط مؤثّر دانش آموزان با یک دیگر
توانایی تلفظ کلمات کلید واژه های پرچم ، امام ، مداد و …
نگاره ی ۵
از کلاس ما چه خبر؟
۱۱
۷/۱۴
یکشنبه
جلسه سوم
۹ و ۱۰
آشنایی با کلاس
آموزش رعایت نظم و بهداشت و توجه به صرفه جویی در مصرف آب
توانایی پیدا کردن تصاویر در نگاره
رعایت نظم و نظافت
فعّالیّت ها
۱۲
۷/۱۴
یکشنبه
جلسه چهارم
ایجاد فضای شادی در کلاس
راه مدرسه
۱۳
۷/۱۵
دوشنبه
جلسه پنجم