طرح درس روزانه

طرح درس روزانه

طرح درس روزانه

طرح-درس-روزانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بسمه تعالی
‏ ‏طرح درس روزانه
‏الف- مرحله طراحی
‏«‏فعالیتهای قبل از تدریس‏»
‏۱-موضوع درس
‏۲-هدف کلی درس
‏۳-هدفهای رفتاری
‏۴-روش وفنون تدریس و ‏وسایل کمک آموزشی
‏ب) مرحله اجراء
‏فعالیتهای ضمن تدریس
‏۱- ارزشیابی تشخیصی
‏۲-ارائه درس
‏ایجاد انگیزه
‏تدریس هدفهای رفتاری (از ساده به مشکل)
‏ج-فعالیت های بعد از تدریس
‏۱-ارزشیابی از جریان تدریس
‏۲-تعیین تکلیف
‏ارزشیابی پرسشنامه
‏پرسشنامه ای که هم اکنون در پیش رو دارید مربوط به تحقیق یک نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد است لطفاً با دقت به سوالات زیر پاسخ دهید.
‏۱-‏علاقه دانش آموزان را نسبت به فعالیتها برمی انگیزد.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۲-‏ بین دانش آموزان و معلم ارتباط برقرار می کند‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۳-در دانش آموزان احساس اعتماد به نفس و موفقیت بر می انگیزد تا با انگیزه ی بیشتر به فعالیت های یادگیری بپردازند.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۴- دانش آموزان قابلیت سازماندهی افکار و سخن گفتن موثر را بدست می آورند.‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏۵-نکات ضعف و قوت دانش آموزان را در فرایند رسیدن به اهداف آموزشی نشان می دهد.‏
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏۶-‏دانش آموزان را به فعالیت مستمر وادار می نماید.‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۷-‏ارزشیابی متناسب با وضعیت رشد هر دانش آموز است.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۸-‏ارزشیابی ضمن فعالیت های مختلف هم آهنگی دارم بین حس و حرکت را بوجود می آورد.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۹-‏در ارزشیابی معلمان می توانند اطلاعات پیش نیاز رفتار ورودی دانش آموزان را تشخیص دهند.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۱۰-‏ در هنر ارزشیابی معلم براساس برنامه ای منظم و از پیش تعیین شده انجام می شود.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۱۱-‏ ارزشیابی به معلمان در فرایند تدریس کمک می کند.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏۱۲-‏ آیا فعالیت های تکمیلی خارج از کلاس باعث رفع خلف یادگیرندگان می شود.‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏۱۳-‏آیا خود ارزیابی دانش آموزان عامل بسیار مفیدی است.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏معیارهای تحلیل ارزشیابی
‏۱)متناسب با اهداف آموزشی باشد:‏ ‏(‏ارزشیابی با اهداف آموزشی متناسب باشد)
‏ ‏ارزشیابی پیشرفت تحصیلی درس فرایندی منظم است برای تعیین تشخیص‏ پیش رفت دانش آموزان در رسیدن به هدفهای آموزشی ارزشیابی هر درس بوسیله ی محتوای آن درس به هدف کلی ‏ ‏می رسند.
‏ ‏به عنوان مثال در ارزشیابی فعالیت قصه نویسی، فراگیر با نوشتن قصه ی کوتاهی در چند صفحه، قوه ی تخیل او قوی تر می شود و به هدف کلی درس که تقویت تمرکز حواس و توانایی در گفتار است ‏ ‏می رسد یا با درست کردن کاردستی با استفاده از دور ریختنی ها به یکی از اهداف درس تقویت قوه تخیلات و صرفه جویی است می رسد.
‏۲-ارزشیابی تناسب با محتوای آموزش باشد.
‏ ‏پیشرفت هر دانش آموز نسبت به فعالیت هایی که خود انجام می دهد تا به هدفهای معین در هر رشته ی هنری برسد، سنجیده می شود و تمام روشهای ارزشیابی براساس محتوای درس می باشند مثلاً هر یک از دانش آموزان از ابتدای سال، پوشه ی مناسب برای فعالیت های هنری خود تهیه می کند که شامل فهرست فعالیت های هنری و کاردستی ها و برگه های نقاشی است که در پایان نیم سال تحصیلی، معلم بهترین کار دانش آموز را از پوشه انتخاب و برای ارزشیابی ارائه می کند.
‏۳-‏ارزشیابی متناسب با روش تدریس:‏ ‏(‏ارزشیابی متناب با روش تدریس است.‏)
‏ ‏برای ارزشیابی از فعالیت های هنری دانش آموزان باید از روی ها و ابزارهای مربوط به سنجش پویا مانند پوشه ی کار و بحث و گفت و گوهای کلاسب استفاده می شود.
‏ ‏بیشتر فعالیت های درس هنر مانند نمایش، قصه گویی، گردش در طبیعت و … به صورت گروهی انجام می شوند که معلم حین انجام دادن فعالیت ها ضمن مشاهده ی رفتارهای دانش آموزان از آنها سوالهایی می پرسد و راهنمایی ها لازم را به صورت فردی و گروهی انجام می دهد. به عنوان مثال در ارزشیابی فعالیت هایی مانند قصه ابتدا قشه گو یا گروه مجری قصه در مورد نحوه ی اجرای قصه ی خود و چگونگی انتخاب آن توضیح می دهند و در مورد نحوه ی اجرای قصه و نقاط قوت آن اظهارنظر می کنند و پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر آن ارائه می دهند‏ مثلاً روش پرسش و پاسخ معلم می پرسد معلم سوالهایی را به گونه ای تنظیم و مطرح می کند که دانش آموزان را به تفکر وادارد یا روش حل مسئله خط در خطی کردن برای پیدا کردن نقاشی.
‏۴-ارزشیابی متناسب با توانمندی های جسمانی و عقلانی دانش آموزان
‏ ‏در کتاب هنر فعالیت هایی که انجام می دهند در خور فهم و درک دانش آموزان متوسط و ضعیف هم است و به صورتی که اکثریت دانش آموزان می توانند در فعالیت ها شرکت کنند در ارزشیابی فعالیت های هنری به رشد توانایی های هنری برمبنای استعدادها و تمایلات فردی دان آموزان مورد توجه است به عنوان مثال اگر دانش آموزی فعالیت های هنری خود را در رشته ای که به آن علاقه ی بیشتری دارد متمرکز کند، کاستی های او در رشته های دیگر

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x