طرح درس روزانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح درس روزانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح درس روزانه ریاضی سوم راهنمایی

طرح-درس-روزانه-ریاضی-سوم-راهنماییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏طرح درس روزانه
‏شماره:
‏ماده درسی: ‏ریاضی
‏موضوع درس:‏ ‏معادله‏ خط‏(۱)
‏مقطع تحصیلی:‏ ‏ ‏ ‏راهنمایی
‏پایه تحصیلی:‏سوم
‏مدت جلسه: ‏۳۰ دقیقه
‏تاریخ اجرا:
‏تهیه کننده:‏ ‏ ‏علی‏رضا تنهایی
‏اهداف کلی
‏شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است.
‏هدف های جزئی
‏دانش آموزان ‏با مشخص بودن نقاط معادله ‏ی خط را حدس بزنند.‏
‏دانش آموزان ‏معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x‏ و y‏ هر نقطه ی خط)

‏هدف های رفتاری
‏دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس:
‏قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.‏(شناختی – ‏کاربرد‏)
‏اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تش‏خیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟‏( شناختی- درک و فهم)
‏در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد.‏ (شناختی – کاربرد)
‏روش های تدریس
‏روش فعالیت محور(‏همیاری‏) – ‏روش توضیحی ‏–‏پرسش و پاسخ – ‏استفاده از نرم افزار PowerPoint
‏رسانه های آموزشی
‏کتاب درسی ‏–‏ ‏صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- ‏کامپیوتر( CD‏)
‏قبل از شروع درس
‏ (۲ دقیقه)
‏سلام و احوالپرسی – حضور و غیاب – دقت در وضع جسمانی و روحی دانش آموزان و بررسی تکالیف
‏تعیین رفتار ورودی
‏دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.
‏دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند.‏
‏ارزشیابی تشخیصی
‏ (۵ دقیقه)
‏۱- نقطه ی ‏ و ….. را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.
‏۲- نقطه ی B‏ که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟
‏۳- مقدار عددی عبارت ‏ را به ازای‏ ‏ ‏ و ‏ و ‏ و یک x‏ دلخواه دیگر حساب کنید.
‏فعالیتهای آموزشی
‏فعالیتهای معلم
‏فعالیتهای دانش آموز‏ان
‏آماده سازی و ایجاد انگیزه
‏(۲ دقیقه)
&‏ یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم .
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن
‏یک داستان بسازند.
& ‏ با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند.
‏ارائ‏ه درس و ارزشیابی تکوینی
‏(۱۵ دقیقه‏)
&‏ ۱- نقاط ‏ و ‏ و … را روی صفحه های خود مشخص نمائید.
‏۲- نقاط فوق را به هم وصل نمائید و امتداد دهید.
‏۳- نقاط دیگری به دلخواه روی این خط در نظر بگیرید‏ و مختصات آن ها را بنویسید.
‏۴- این نقاط چه ویژگی دارند؟
‏۵- ‏اگر بخواهید این خط را توصیف کنید چه پیشنهادی دارید؟
‏۶- آیا می توانید به کمک زبان علائم و نمادها (جبری) رابطه ی خود را بیان نمایید؟
‏۷- به این رابطه ی جبری که بیان گردید معادله ی خط می گوئیم.
‏۸- تکمیل فعالیت ۱ کتاب درسی
‏۹- تکمیل فعالیت ۲ و نشان دادن کاربرد معادله ی خط
‏۱۰- حل کار در کلاس کتاب درسی
‏۱۱- می خواهیم خط ‏ را رسم کنیم. پیشنهاد شما چیست؟
‏۱۲- با همکاری دانش آموزان و یادآوری اصول هندسه ی اقلیدسی از آن ها می خواهیم خط را رسم کنند.
‏۱۳- رسم خط ‏
& ‏ ‏کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به ‏سؤ‏الات ‏پاسخ می دهند.
‏جمع بندی و نتیجه گیری
‏(۳ دقیقه )
‏ &‏ ‏۱- ‏همان طور که دیدید، بین طول و عرض همه ی نقاطی که روی یک خط قرار داشته باشند، یک رابطه وجود دارد.که اسمش را معادله ی خط می گذاریم.
‏۲- اگر معادله ی یک خط را داشته باشیم می توانیم آن را رسم کنیم.
‏ارزشیابی پایانی
‏(۲ دقیقه )
‏ &‏ ۱- ‏خط ‏ را رسم کنید.
‏۲- آیا نقطه ی ‏ روی خط ‏ قرار دارد؟ چرا؟
&‏ دانش آموزان به صورت گروهی به سوال‏ات ‏ مطرح شده پاسخ ‏ می دهند.‏ و بازخورد مناسب به آنها داده می شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x