طرح درس اول

طرح درس اول

طرح درس اول

طرح-درس-اوللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مشخصات کلی
‏نام درس : بخوانیم ‏ ‏ کلاس : اول ‏ ‏ تهیه کننده :
‏موضوع : درخت ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مدت : ۴۵ دقیقه
‏هدف کلی درس
‏دانش آموزان با صدا و نشانه های چرخ آشنا می شوند
‏هدف های دانشی
‏با نشانه های خـ خ آشنا می شوند ‏–‏ تشخیص صدا‏ی خـ خ در اول و وسط و آخر‏ آشنایی با محل زندگی جانداران ‏–‏ آشنایی با رودخانه و جانوران اطراف آن
‏هدف های مهارتی
‏کلماتی را که نشانه خـ خ نوشته می شود آن را می خوانند ‏_ آن کلمات را می نویسد کلماتی را که نشان خـ خ دارند دور آنها خط می کشند ‏–‏ نشانه ی خـ خ را در جدول نشان می دهد
‏هدف های نگرشی
‏با احساس و مسئولیت در کار گروهی شرکت می کند ، نسبت به یادگیری نشانه خـ خ علاقه نشان می دهد ، نسبت به شناخت جانوران اهلی و وحشی علاقه نشان می دهد ، نسبت به محل زندگی جانوران کنجکاوی نشان می دهد .
‏روش تدریس
‏مشارکتی، پرسش و پاسخ ‏–‏ توضیحی
‏رسانه های آموزشی
‏کتاب ، تصویر بزرگ از درس درخت ، تلاش کارت ، پازل
‏چیدمان کلاس
‏نعلی شکل
‏مفاهیم
‏مفهوم خـ خ و تشخیص آن و کلمات کلید ملخ ، خرگوش، درخت ، شاخه
‏حوزه های درسی
‏درس دینی : آشنایی با آفریده های خداوند مانند خورشید، جانواران گیاهان
‏درس علوم : آشنایی با جان‏و‏ران و گیاهان و همچنین زندگی جانوران و چگونه لانه سازی می کنند و آیا آب رود خانه برای خوردن مناسب است .
‏ریاضی : چند خرگوش زیر درخت است چند ماهی در رود خانه است . در تصویر چند تا پروانه می بینید
‏هنر : آشنایی با رنگ ها ماهی ها چه رنگی هستند ، برگ درختان چه رنگی هستند . خورشید و برف چه رنگی دارند
‏فعالیت معلم
‏بعد از ورود به کلاس و سلام و احوال پرسی که به صورت شعر می خوانم سلام‏ سلام ‏آی‏ بچه ها آی بچه ها ، امید‏وارم ‏ که حالتون خوب باشد
‏مثل گلها شاد باشید هیچ غمی نداشته باشید و بعد از آن حضور و غیاب می کن‏م‏ و پس از حضور و غیاب می ارزشیابی تشخیص‏ی‏ را انجام می دهم و دانش آموزان درس قبلی که نشانه ( فـ ف ) است است را می پرسم و کلماتی را که نشانه ی ( فـ ف ) دارند را یکی یکی ‏بگویند‏ و نشانه ی ( ف فـ ) را ‏با مصوت‏ ها بخوانند و برای ایجاد انگیزه و آمادگی تصویر بزرگ را روی تخته نصب می کنم و پازل هایی که را که درست کرد
‏فعالیت دانش آموز
‏دانش آموز جواب سلام من را می دهند
‏دانش آموز جواب می دهند
‏دانش اموز کلماتی را که با نشانه ی ‏ ‏ (فـ ف ) نوشته می شوند را می گویند .
‏ارائه درس
‏ه بین بچه ها تقسیم می کن‏م و توجه ‏بچه ها را ب‏ه تصویر بزرگ جلب می کنم و می پرسم چه چیزهایی در آن است تا دانش آموزان کلمات کلیدی را بگوی‏ن‏د و پس از آن در دانش آموزان می گوییم که شروع به درست کردن پازل ها کنند و وقتی که درست کردن پازل ها ‏تمام شد‏ و از هر گروه می خواهم که نام تصویری را که درست کرده است بگوید و به آنها می گوییم ،‏آخ‏رین بچه های زرنگ و حرف گوش کن و هر کدام از گروه ها را با همان نام صدا می کنم و می گوییم به دقت به تصویر نگاه کنید و بگوییند امروز ‏.
‏دانش آموزان درباره تصویر توضیع می دهند
‏بچه ها شروع به درست کردن پازل ها می کنند .
‏ هر گروه نام تصویر ی را که درست کرده است می گوید
‏ ‏ادامه محتوی
‏فعالیت معلم
‏چه نشانه ی جدیدی در کلمات مربوط به تصویر دیده اند و به آنها می گوییم خ چند شکل دارد .
‏ما تکرار می کنیم بچه ها خ هم مانند ب ‏–‏ ت ‏–‏ پ دو شکل دارد خ غیر آخر خ آخر خـ غیر آخر آخر کلمه نمی آید خ آخر آخر کلمه می آید .
‏و به آنها می گوییم حالا می خواهم ک‏ه‏ شعر‏ی‏ در پاره ای ‏ ‏خ برای شما بخوانم ‏–‏ خوب گوش کنید خ هستم ‏ خ هستم ‏به شکل قله هستم یه نقطه دارم رو سرم اگر نقطه هم نذاری می افتم به گریه زاری
‏چند بار هم تکرار می کنیم
‏به آنها می گوییم آفرین
‏و بعد تصویر های کوچک را به بچه ها نشان می دهم .
‏و دوباره بدون نشان دادن تصویر فقط نوشته ی پاییین را به آنها نشان می دهم و با عوض کردن تصویرها از آنها می خواهم که هر تصویر را بخواند و پس از آن یکی یکی از کل دانش آموزان با عوض کردن تصویر ها از آنها می پرسم
‏فعالیت دانش آموز
‏آنها جواب می دهند خـ خ
‏دانش آموزان می گویند ۲ شکل خـ غیر آخر خ غیر آخر
‏و بچه ها نیز شعر را همراه من می خوانند ‏
‏دانش آموزان تصویر ها را می خوانند
‏دانش آموزان تصویر ها را نیز می خوانند
‏و دانش آموزان یکی یکی جواب می دهند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x