دو و میدانی و تاریخچه آن

دانلود دو و میدانی و تاریخچه آن

دو و میدانی و تاریخچه آن

دو و میدانی و تاریخچه آن

دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۴۳ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دو و میدانی

دو و میدانی(بهانگلیسی:Track and Field و Sport of athletics) به مجموعه‌ای از ورزش‌هایی که شامل انواعدو، پرش‌ها، پرتاب‌ها،پیاده‌رویو رشته‌های ترکیبی است ؛ گفته می‌شود. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است و نیاز چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌طورکلی انفرادی هستند، به‌جزدوهای امدادیو برخی از مسابقات ماننددوهای صحرانوردیکه در آنها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

سابقهٔ این ورزش به المپیک باستانیِ یونانیان می‌رسد که از ۷۷۶ پ. م برگزار می‌شد. این رشته استخوان‌بندیالمپیکمدرن را از اولین دورهٔ آن تشکیل داده‌است. امروزهفدراسیون جهانی دو و میدانی(IAAF) برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی را بر عهده دارد و پس از المپیک، معتبرترین رویدادهای این رشته قهرمانی دوومیدانی جهان و قهرمانی دوومیدانی داخل سالن جهان به‌شمار می‌روند.

تاریخچه

تصویر یک مسابقهٔ دو برروی یک سفال یونانی، حدود سال ۵۰۰ پ. م

مسابقات دو،پیاده‌روی سرعت، پرش و پرتاب ازدوران پیشاتاریختاکنون انجام می‌شده‌است.سنگ‌نگارههاییاز مسابقات دو و پرش ارتفاع برروی مقبره‌های مصری متعلق به ۲۲۵۰ سال پیش از میلاد وجود دارد. ایرلندی‌های باستان از حدود ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد مسابقاتی را برگزار می‌کردند که پرتاب سنگ و دو نیز در بین آنها بود. وقتی یونانیان در ۷۷۶ پ. م برگزاریبازی‌های المپیکرا آغاز کردند، تنها رشته‌ای که در چندین دورهٔ ابتدایی در آن برگزار شد مسابقهٔدو سرعتمعروف بهاستادیونبود که دوندگان، طول ورزشگاه (حدود ۲۰۰۰ متر) را میدویدند. در دوره‌های بعدی، رشته‌های دیگری ازجمله پرتاب‌ها و پرش‌ها نیز برگزار شدند و مهمترین رشتهٔ مسابقاتپنجگانهمحسوب می‌شد که از پنج رشتهٔ دو استادیون،پرش طول،پرتاب دیسک،پرتاب نیزهوکُشتیتشکیل می‌شد.

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x