دانلود مقاله گزیده ای از آئین نامه های حفاظت و بهداشت کار در کارگاهها ۶۷ ص

دانلود مقاله گزیده ای از آئین نامه های حفاظت و بهداشت کار در کارگاهها ۶۷ ص

دانلود مقاله گزیده ای از آئین نامه های حفاظت و بهداشت کار در کارگاهها ۶۷ ص

دانلود-مقاله-گزیده-ای-از-آئین-نامه-های-حفاظت-و-بهداشت-کار-در-کارگاهها-67-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش اول
‏فصل اول
‏گزیده ای از آئین نامه های حفاظت و بهداشت کار در کارگاهها :
‏۱ـ برای هر کارگر در هر گار گاه حداقل باید دوازده متر مکعب فضای مفید منظور گردد(فضای اشغال شده به وسیله آلات با ابزار و اثاثیه مربوط به کار و همچنین فضای بالاتر از ارتفاع ۳ متر جزو فضای مزبور محسوب نمی شود.
‏۲ـ بنای سقف و بدنه عمارات کارگاه باید مصالحی پیش بینی شود تا از نفوذ رطوبت به داخل جلو گیری نماید و حتی الامکان مانع نفوذ گرما یا سرمای خارج گردد.
‏ماده ۴ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاهها.
‏۳ـ عرض پلکان عمومی باید حداقل ۱۲۰ سانتی متر و پاگردههای آن متناسب با عرض مزبور باشد و فرمول ۲h+p=61-62‏با در نظر گرفتن h=16-19‏ در آن صدق نماید و در صورتی که تعداد پله بیش از چهار پله باشد در طرف باز پله باید نرده محکم نصب شود‌. ماده ۸ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاهها.
‏۴ـ عمارات کارگاه باید متناسب وسعت محل کارگاه به اندازه کافی در و پنجره ای برا‌ی ورود نور و هوا داشته باشد ابعاد نورگیر به تناسب ‏حجم عمارت کارگاه نور مستقیم داشته باشد ماده ۹آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاهها
‏۵ـ در کارگاههائی که دود یا گاز یا گرد و غبار و یا بخار دهی مضر مانند رنگ و غیره ایجاد می شود باید موارد مزبور با وسائل فنی موثر از محل تولید به خارج هدایت شود و قدرت مکش دستگاه متناسب با حجم تولید شده بخارات فوق الذکر باشد. ماده ۱۴ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاهها.
‏۶ـ سیم کشی و کابل کشی برق کارگاه متناسب فشار الکتریسیته ، رطوبت ،گرما،ضربه و سائیدگی دارای روپوش عایق شود و روی اصول فنی نصب و حد الامکان داخل کانال باشد و میزان برق مصرفی متناسب با ظر فیت برق شبکه ای کارگاه باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x