دانلود مقاله ژئومورفولوژی

دانلود مقاله ژئومورفولوژی

دانلود مقاله ژئومورفولوژی

دانلود-مقاله-ژئومورفولوژیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏ژئومورفولوژی Geomorfelogos
‏ریشه لغوی
‏ژئومورفولوژی علم شناسایی اشکال ‏ناهمواریهای زمین ‏است ، این واژه از زبان ‏یونانی گرفته شده و از سه جز Geo ‏به معنی ‏زمین ‏، Morphe ‏به معنی ‏شکل و Logos ‏به معنی شناسایی ترکیب یافته است.
‏دید کلی
‏ژئومورفولوژی جدید بیشتر مبتنی بر مقایسه سیستماتیک اشکال ‏ناهمواریها و نهشته‌هایی است که موجب تعیین سن آنها می‌گردد و همچنین تعیین اشکال ‏اولیه و اصلی ناهمواریها و بالاخره شناسایی فرآیندها و محیط موورفوکلیماتیک هنگامی ‏که ناهمواریها را بوجود آورده‌اند، مورد توجه می‌باشد.
‏همچنین ‏ژئومورفولوژی از مطالعات آماری برای بررسی اشکال ناهمواریها بهره می‌گیرد و سعی ‏دارد در تحول ناهمواریهای زمین علیرغم پیچیده بودن مساله دینامیک طبیعت ، سهم ‏فرآیندهای مختلف ناشی از آب و هوا و پوشش گیاهی و ماهیت سنگها و ساخت زمین و تغییر
۲
‏شکلهای تکتونیکی و میراث مراحل اولیه تکامل را از نظر دور ندارد.
‏تاریخچه
‏این علم از دیرباز به وسیله جغرافی دانان یونانی بی‌آنکه عنوان ‏مشخصی داشته باشد شناخته شده بود و بعدها در دوره رنسانس ، لئوناردو داوینچی و ‏برنارد پالیسی در گسترش آن پیش قدم شدند. لئورناردو واوینچی در یادداشت‌های خود از ‏روابط مهمی که بین ابعاد دره‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد سخن می‌گوید و در قرن ‏نوزدهم ژئومورفولوژی یکی از شاخه‌های سیستماتیک علوم مربوط به زمین می‌گردد.
‏سیر تحولی و رشد

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x