دانلود مقاله ویندوز ویستا ۲۳ ص

دانلود مقاله ویندوز ویستا ۲۳ ص

دانلود مقاله ویندوز ویستا ۲۳ ص

دانلود-مقاله-ویندوز-ویستا-23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ویندوز ویستا
‏ویندوز ویستا‏ ‏سیستم عاملی‏ است که بر روی کامپیوترهای شخصی و همچنین روی ‏کامپیوترهای‏ رومیزی، Loptop‏ و tablet PC‏های خانگی و تجاری و مراکز رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از پرده‌برداریِ این سیستم عامل در ‏۲۲ ژوئن‏ ‏۲۰۰۵‏، ‏ویندوز‏ ویستا با کدنام ‏لانگهورن‏ شناخته شده‌بود. توسعه آن در ‏۸ نوامبر‏ ‏۲۰۰۶‏ به اتمام رسید. این سیستم برای برای تولیدکنندگان ‏نرم‌افزار‏ و ‏سخت‌افزار‏ کامپیوتر و طرف‌های تجاری سه ماه زودتر از آن عرضه گردید. در ‏۳۰ ژانویه‏ ‏۲۰۰۷‏ این سیستم عامل برای خرید و ‏دانلود‏ از وب‌گاه ‏مایکروسافت‏ برای عرضه‏ٔ‏ عمومی منتشر شد. انتشار ویندوز ویستا ۵ سال بعد از انتشار سلف خود، ‏ویندوز اکس‌پی‏ صورت گرفت که فاصله‏ٔ‏ زمانی نسبتاً طولانی بین عرضه‏ٔ‏ این دو سیستم عامل از شرکت مایکروسافت بود.
‏ویندوز ویستا مشتمل بر صدها قابلیت جدید و باز‏پردازش‏ شده می‌باشد که اغلب این قابلیت‌ها شامل بروزرسانی ظاهر گرافیکی کاربر (GUI‏) و استایل‌های بصری است که با نام Windows Aero‏ شناخته می‌شود. قابلیت جستجوی بهبود یافته ، ابزار های ایجاد رسانه ها جدید مانند Windows DVD Maker‏ ، و بازطراحی کامل قابلیت های شبکه ، صوت ، چاپ و زیر سیستم های تصویری ، از سایر قابلیت های آن می باشند . مضافا هدف ویستا افزایش سطح ارتباط بین دستگاهها در ‏شبکه‏ های خانگی بر اساس تکنولوژی Peer-to-Peer‏ که منجر به تسهیل به اشتراک گذاردن داده های بین کامپیوتر ها و قطعات (Devices‏) می شود . ویندوز ویستا دربردارنده .net Framework‏ نسخه ۳.۰ است که هدف آن تسهیل عمل توسعه برای نوشتن برنامه های کاربردی در مقایسه با API‏ های سنتی ویندوز می باشد . هدف اولیه مایکروسافت از ویندوز ویستا ، ارتقا سطح امنیت در سیستم عامل ویندوز بوده است . یکی از انتقاد های کلی که بر ویندوز اکس‌پی و اسلاف آن وارد بود ، آسیب پذیری امنیت در مقابل Malware‏ ها ، ‏ویروس‌ها‌‏ و جریان‌های بافر بوده است. با اتکا بر این امر ، ‏بیل گیتس‏ مدیر مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۰۲ بر ایجاد امنیت در تمام جهات نرم افزار های توسعه داده شده در آن شرکت تأکید کرد. مایکروسافت امنیت ویندوز اکس‌پی و ۲۰۰۳ را تا هنگام اتمام کار بر روی ویستا در اولویت قرار داد.
‏توسعه
‏مایکروسافت کار بر روی برنامه‌های خود را برای Windows Vista‏ در سال ۲۰۰۱ و قبل از انتشار ویندوز اکس‌پی آغاز نمود، بدوا انتظار می‌رفت که ویندوز ویستا در اواخر سال ۲۰۰۳ با فاصله زمانی اندکی بین انتشار ویندوز اکس‌پی (با کد نام Whistter‏) و Blackcomb‏ که اینک بنام W7‏ شناخته می شود، روانه بازار گردد.
Longhorn‏ بتدریج ویژگی‌ها و فناوری‌های مهم و جدیدی را که در Blackcomb‏ بکارگرفته شده‌بود، جذب و کسب می‌کرد. این امر باعث گردید که زمان انتشار برای چندین و چند بار به تعویق بیافتد. مضافا تعدادی از توسعه دهندگان ‏مایکروسافت‏ بمنظور بهسازی امنیت ‏ویندوز ایکس پی‏ به این پروژه منتقل و به اجرای این امر گمارده شدند . ‏مایکروسافت‏ تاخیرات مکرر و پیاده سازی کند و بعضی ویژگیهای و قابلیت های سیستم را در ۲۷ اوت ۲۰۰۴ انجام تغییرات اعلام نمود .Longhorn‏ اصلی که مبتنی بر سورس کد ‏ویندوز ایکس پی‏ بود ، کنار گذاشته شد و توسعه ویستا مجدداً بر پایه ‏دیتابیس‏ سرور ۲۰۰۳ و فقط با افزودن و جاسازی ویژگیهایی که برای انتشار واقعی ‏سیستم عامل‏ منظور می شوند ، آغاز گردید . تعدادی از قابلیت های اعلام شده قبلی همچون WIN FS‏ حذف و یا بحال تعلیق در آمده و در تلاشی که به منظور حصول اطمینان از ‏دیتابیس‏ ‏ویندوز‏ بعمل آمد روش توسعه نرم افزار جدید موسوم به Security Development Lifecycle‏ ( چرخه حیات توسعه امن ) به سیستم افزوده شد . پس از اینکه Longhorn‏ به ‏ویندوز‏ ویستا تغییر نام داد ، برنامه تست ‏بتا‏ که مسبوق به هیچ سابقه ای نبود و صد ها هزار داوطلب و شرکت را در بر می گرفت ، شروع شد . در سپتامبر ۲۰۰۵ ‏مایکروسافت‏ انتشار مرتب Community Technology Previews‏ به تست کنندگان ‏بتا‏ را آغاز نمود که طی آن اولین دسته از تست ها در کنفرانس توسعه دهندگان حرفه ای سال ۲۰۰۵ توزیع گردیده و متعاقبا آنها را در اختیار بتا تسترها و مشترکین شبکه Microsoft Developer‏ قرار داد .
‏بافت و ساختار بعدی مشتمل بر بیشترین قابلیت های برنامه ریزی شده برای محصول نهایی و همچنین تغییرات متعددی در ظاهر گرافیکی کاربر بود که عمدتاً بر اساس بازخوردهای دریافتی از تستر های ‏بتا‏ طراحی شده بود . چنین انگاشته شده بود که

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x