تحقیق ترفندهای ویندوز

تحقیق ترفندهای ویندوز

تحقیق ترفندهای ویندوز

تحقیق-ترفندهای-ویندوزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏این صفحه برای کسانی نوشته می ‏شه که قصد دارند از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدونن و با دستورات جالب و پنهان ‏ویندوز آشنا شوند و در برنامه هایی مانند ویندوز تغییرات ظاهری ایجاد کنند طوری که ‏در نظر دیگران جالب باشد، دیگران را سر کار بگذارند و راههای دیگری برای انجام ‏کارها ببینند. ما در تمام نوشته های آتی این ستون فرض را بر این می گذاریم که شما Microsoft Windows XP ‏دارید. در ویندوز XP‏، یکی از بهترین ابزارهایی که در دست ‏شماست، همان صفحه مشکی Command prompt ‏است. در ویندوز XP ‏دو نوع DOS ‏وجود دارد. یکی cmd.exe ‏و دیگری command.com ‏که cmd.exe ‏برای کارهای ما مناسبتر است و کلیک روی ‏دگمه Start ‏و انتخاب All programs ‏و انتخاب Accessories ‏و سپس کلیک روی Command prompt ‏نیز همین را باز خواهد کرد. (راه مناسبتر: دگمه ویندوز کیبورد را به همراه ‏حرف R ‏فشار دهید، تایپ کنید cmd ‏و Enter ‏کیبورد را فشار دهید).
‏تغییر رنگ· ‏صفحه مشکی خط فرمان: کافی است روی آیکونی که بالا سمت چپ خط عنوان صفحه Command prompt ‏وجود دارد کلیک کنید و روی Properties ‏کلیک کنید. حالا از انتخابهای بالای ‏پنجره باز شده روی Colors ‏کلیک کنید و رنگهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. نتیجه ‏را در همان پایین به صورت preview ‏مشاهده خواهید کرد.
۲
‏راه حل دیگر استفاده از ‏دستور color ‏است. این دستور دو پارامتر خود را که به ترتیب نشان دهنده رنگ زمینه و ‏نوشته هستند به طور به هم چسبیده دریافت می کند. برای مشاهده کد رنگها از دستور ?/color ‏استفاده کنید. به عنوان مثال دستور color fc ‏رنگ زمینه را سفید و رنگ نوشته ‏را قرمز خواهد کرد.
‏گذاشتن اسم (عنوان) برای صفحه Command Prompt: ‏با· ‏استفاده از دستور title ‏می توانید نام یا نوشته مورد نظر خود را در نوار عنوان (title bar) ‏بالای صفحه command prompt ‏نمایش دهید. استفاده از این دستور بخصوص در Batch file ‏نویسی توصیه می شود. کافی است که عنوان مورد نظر خود را بعد از دستور title ‏وارد کنید. مثلا: Title In the name of God
‏تغییر قالب Prompt:· ‏دستور Prompt ‏که از قدیمیترین دستورات DOS ‏است هنوز هم فعال است و با زدن آن می ‏توانید به راحتی به قالب مورد نظر دست پیدا کنید. به عنوان مثال دستورات زیر را ‏امتحان کنید (برای بازگشت به حالت عادی کافی است تایپ کنید prompt ‏و Enter ‏کنید.):
Prompt $t :‏فقط ساعت فعلی را به جای اسم و مسیر فایل نمایش خواهد داد
Prompt I Hacked your $V $_On $D @ $T$_$P$G
Prompt Hacked by me @ $T $G
Prompt /? :‏برای مشاهده راهنمای این دستور
۳
· ‏استفاده از دستور ShutDown: ‏با ‏این دستور می توانید هر کار مربوط به Shut down ‏از Log off user ‏گرفته تا تنظیم ‏ساعت برای خاموش شدن کامپیوتر، خاموش کردن کامپیوتر فرد دیگری و … را انجام دهید. ‏برای استفاده از این دستور اسم کامپیوتر را باید بدانید. اگر قصد خاموش یا ریست ‏کردن کامپیوتری که پای آن نشسته اید را دارید ولی اسم آنرا نمی دانید، به سادگی به System ‏در کنترل پنل بروید (قابل باز شدن از طریق کلیک راست روی My computer ‏و ‏انتخاب Properties ‏و یا باز کردن Control Panel ‏و اجرای System) ‏حالا اسم کامپیوتر ‏را مقابل نوشته Full computer name ‏می بینید. برای تغییر نام کامپیوتر هم می توانید ‏روی دگمه Change ‏در همان پنجره کلیک کنید. حالا که اسم کامپیوتر را می دانید، از ‏این دستور به این شکل بامزه استفاده کنید:
shutdown -r -m \esme-computer -t 300
‏توجه کنید که به جای esme-computer ‏باید همان اسم کامپیوتر را قرار داد و ‏دو علامت \ باید باقی بمانند. “r” ‏به معنی restart ‏است. می توانستید از “l” ‏و “s” ‏به ترتیب مخفف Logoff ‏و Shutdown ‏به جای “r” ‏استفاده کنید. عدد ۳۰۰ بعد از t ‏به این ‏معناست که عمل restart ‏بعد از ۳۰۰ ثانیه انجام شود. اضافه کردن c ‏به دستور بالا به ‏شما اجازه می دهد نوشته دلخواه خود را نیز روی صفحه به نمایش بگذارید:
۵
shutdown -r -m \hafoo -t 300 -c “Khodahafezetoon!!”
‏با زدن دستور زیر می توان عمل ‏دستور shutdown ‏را تا قبل از سپری شدن زمان t ‏لغو کرد:
shutdown -a
‏و در ‏نهایت می توان با دادن دستور زیر صفحه گرافیکی مخصوصی را باز کرد که همین گزینه ها ‏را دارد:
shutdown -i
‏اضافه کردن منفی f ‏قبل از منفی m ‏این حسن را دارد که ‏به برنامه های در حال اجرا دستور می دهد بدون دادن پنجره هشدار خود را ببندند. همه ‏دستورات بجز حالت logoff ‏اگر قسمت منفی m ‏و اسم کامپیوتر حذف شود کامپیوتری که پای ‏آن نشسته اید را در نظر می گیرند و کار را انجام می دهند.
‏استفاده از SFC:· ‏برنامه SFC ‏که نام آن مخفف System File checker ‏می تواند فایلهای حفاظت شده ویندوز ‏شما را چک کند و از سلامت و حضور آنها مطمئن شود. ساده ترین راه استفاده از آن تایپ ‏کردن sfc /scannow ‏در خط فرمان است. این برنامه می تواند فایلهای خراب یا مفقود شده ‏را از روی سی دی ویندوز شما به سیستم بازگرداند. (اگر اشتباهی فایلی را پاک کردید ‏یا صدمه ای به سیستم زدید، در ویندوز XP ‏ما System Restore ‏را به جای این برنامه به ‏شما پیشنهاد می کنیم که در Start -> All programs -> Accessories -> System tools ‏قرار دارد. این برنامه سیستم شما را به تاریخی که می دهید باز می

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x