دانلود مقاله واحد الفین

دانلود مقاله واحد الفین

دانلود مقاله واحد الفین

دانلود-مقاله-واحد-الفینلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏شرح مختصر فرآیند بخش HOT SECTION‏ واحد الفین:
‏بخش HOT SECTION‏واحد الفین از سه قسمت ذیل تشکیل شده است :
‏-قسمت کوره ها (UNIT 10)
‏-قسمت جداسازی (UNIT15)
‏-قسمت تهیه و ارسال BFW‏و با فشار HHP‏به کوره ها (UNIT 70)
‏۱
‏۳
‏فرآیند این بخش ابتدا به صورت کلی و سپس با اشاره به نام تجهیزات اصلی ، کامل توضیح داده می شود .
‏شرح کلی : خوراک واحد الفین که محفوظ نفتا و LPG‏می باشد در یک سری مبدل های حرارتی گرم شده و بعد از اختلاط با گازهای برگشتی از بخش COLD SECTION‏، به کوره ها ارسال می شود. BFW‏تهیه شده در قسمت (UNIT 70)‏فشار مورد نیاز را نیز بدست آورده .
DLS‏(بخار رقیق کننده) نیز به منظور کاهش فشار جزئی مواد و نهایتا افزایش فاصله زمانی DECOKING‏کوره ها به خوراک داخل لوله های کوره ها اضافه می گردد. خوراک مایع و گازی بعد از عملیات کراکینگ حرارتی در کوره ها و بعد ازتبادل حرارتی با BFW‏درمبدل های حرارتی (TLE)‏به قسمت جداسازی ارسال می گردد. در اثر حرارت جذب شده از گازهای کراکینگ توسط BFW‏، بخار HHPS‏تولید گردیده و به بخش COLD SECTION‏جهت بحرکت در آوردن توربین های کمپرسورها ارسال می گردد.
‏در چهار برج تقطیر قسمت HOT SECTION‏، از گازهای حاصل از عملیات کراکینگ در کوره ها ، FUELOIL‏وPG‏جدا شده و به خارج از واحد ارسال می گردد . در ضمن آب حاصل از کندانس شدن DLS‏نیز جداسازی شده و بعد از جدا کردن آب فنل دار داخل آن ، جهت تبدیل مجدد آن به DLS‏مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این قسمت QUENCH WATER‏و QUNECHOLL‏به منظور تبادل حرارتی مبدل های مربوطه در بخش COLD, HOTSECTION‏جداسازی شده و بعد از تبادل حرارتی مجددا به قسمت جداسازی برگشت داده می شوند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x