دانلود مقاله هپاتیت ۴۲ ص

دانلود مقاله هپاتیت ۴۲ ص

دانلود مقاله هپاتیت ۴۲ ص

دانلود-مقاله-هپاتیت-42-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏۱-۱ بررسیهای هپاتیت
‏ ویروسهای هپاتیت به گروهی ناهمگی از ویروسهای هپاتوتروف که علت اصلی ایجاد هپاتیت های ویروسی هستند گفته می شود. این ویروسها عبارتند از ویروسهای هپاتیت: ویروس هپاتیت (HAV)A‏ ویروس هپاتیت (HBV)B‏ ، ویروس هپاتیت (HCV)C‏ ، ویروس هپاتیت (HEV)E‏ می باشند. در سالهای اخیر ویروسهای هپاتیت (HFV)F‏ که احتمالاً موتانت خاموش HBV‏ است و ویروس هپاتیت (HGV)G‏ که احتمالاً با ویروس هپاتیت C‏ در یک خانواده می باشند، پیدا شده است. ویروسهای هپاتیت می تواند موجب التهاب حاد کبد شوند و آسیب های هستیوپاتولوژیک هپاتیت های ویروسی یکسان است. علائم بالینی هپاتیت های ویروسی اکثراً عبارتند از: تب، تهوع، استفراغ، یرقان و زردی پوست و بافت ملتحمه چشم می باشد.
‏ویروسهای دیگری هم هستند که می توانند به صورت تک گیر ایجاد هپاتیت کنند، عبارتند از: Epstein-Barr virus‏ ، Herps simplex‏ ، Adenovirus‏ ، Enterovirus‏ ، Rubellavirus‏ در مجموع برخی باکتریها و پروتوزئرها، قارچها، داروها و مواد شیمیایی هم می توانند ایجاد هپاتیت بنمایند.
‏انواع مختلف ویروسهای هپاتیت
‏هپاتیت A‏
‏اولین موارد اپیدمی هپاتیت که امروزه آن را هپاتیت A‏ می دانند در قرن ۱۷ و ۱۸ در اروپا گزارش گردید، (رضوان ۱) بالاخره در سال ۱۹۷۳ Feixstome
۲
‏ و همکارانش موفق به تشخیص ویروس عامل این بیماران شدند (رضوان) ویروس هپاتیت A‏ یک RNA‏ ویروس بدون پوستینه است که از خانواده پیکوناویدیده می باشد این ویروس با یک دقیقه جوشاندن غیرفعل می شود ولی با فرمالدئیده کلر یا اشعه ماوراء بنفش نمی توان آن را غیرفعال نمود. دوره کمون HAV‏ تقریباً ۴ هفته می باشد همانند سازی ویروس محدود به کبد است اما ویروس در کبد، صفرا، مدفوع و در اواخر دوره کمون و مرحله حاد قبل از ظهور یرقان در خون قابل شناسایی است (PZ)‏ یکی از مهمترین راههای انتقال عفونت انتقال مقعدی ‏–‏ دهانی است. باید توجه داشت که ویروس نسبت به شرایط محیطی بسیار مقاوم بوده و می تواند ماهها در محیط باقی بماند و راههای انتقال تزریق مواد مخدر با سرنگ، تماس جنسی، تماس با فرد عفونت هپاتیت A‏ بیماری حاد و خود محدود شونده ای است که در ۹۰% آنتی بادی ضد ویروس هپاتیت (Anti HAV)A‏ در زمان شروع بیماری در سرم بیماران قابل شناسایی است در شروع بیماری Anti HAV‏ از هر دو نوع IgG‏ و IgM‏ می باشد. ۳-۱۲ ماه بعد از شروع بیماری IgM‏ از خون محدود می شود (امینی ۱۸و ۱۷ و ۱۴ و ۱) در حالیکه بیشتر IgG‏ در سرم بالا می ماند و معمولاً در طول زندگی در خون وجود دارد. (امینی ۱۹ و ۱۴ و ۲) هپاتیت A‏ در مرحله حاد با یافتن anti HAVIgM‏ در سرم بیماران علامت دار تشخیص داده می شود. (PZ‏۴)
‏هپاتیت C‏ :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x