دانلود مقاله فلسفه معرفت دینی

دانلود مقاله فلسفه معرفت دینی

دانلود مقاله فلسفه معرفت دینی

دانلود-مقاله-فلسفه-معرفت-دینیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۴۶ ‏۴۶‏ ‏۴۶
‏۱ ‏۱‏ ‏۱
‏فلسفه ‏معرفت‏ دینی

‏چکیده:
‏همزمان با گسترش شبهات مهم جدیدی که فراروی معرفت و معرفت‌شناسی دینی بوجود آمده و از سوی دیگر لزوم پاسخگویی بنیادین و منطقی و ساماندهی آن، ضرورت تأسیس و پیدایی دانش‌ه‏ای‏ی در حد ‏بینا رشته‌ای برای به سامان رساندن خلاءها و کاستی‌هایی که در حوزه دین پژوهی معاصر رخ می‌نمایاند را لازم داشته است تا آنجا که برخی از علوم دین پژوهی‏ نظیر فلسفه دین، کلام جدید و الاهیات در حیطه آن‌ها نیز نمی‌گنجد.
‏از این رو در دهه اخیر شاهد نوعی تحول و تکون در راستای ساماندهی به نیازها و مالاً تأسیس و نوپایی علومی در حوزه مورد نظر بوده‌ایم. دانش‏ «فلسفه معرفت دینی‏»‏ ‏از جمله دانش‌های نوینی است که می‌تواند با سپری کردن فرایند نظام وارگی و انسجام آن به این هدف مهم کامیاب گردد و به ایفای نقش در مرز معرفتی و دین پژوهی معاصر نایل گردد.

‏۲ ‏۲‏ ‏۲
‏۴۷ ‏۴۷‏ ‏۴۷
‏این علم که شاخه‌ای از فلسفه‌های مضاف به علوم است با رویاروی و هماوردی دانش‌های همگن و همزاد خویش نظیر: دانش منطق کشف و ف‏هم‌گزاره‌های دین و … تمایزات‏ و مشترکاتی از خود به نشانه رفته است. از جمله محورهایی که این ویژگی‌ها را به وضوح به تماشا گذارده است مباحث چیستی آن است که در این مقاله سعی در تبیین و ترسیم ز‏و‏ای‏ای‏ی از آن شده است.
‏مفا‏هیم کلیدی:
‏فلسفه معرفت دینی، معرفت دینی، منطق اکتشافات دین، عقلانی، پسینی، پیشینی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x