دانلود مقاله معرفت شناسی و فلسفه ۶۷ ص

دانلود مقاله معرفت شناسی و فلسفه ۶۷ ص

دانلود مقاله معرفت شناسی و فلسفه ۶۷ ص

دانلود-مقاله-معرفت-شناسی-و-فلسفه-67-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏پدیده شناسی- آگاهی:
‏در مرحله «جان» ذهن هنوز چیزی فردی و یک گوهر [monadic‏] بود که جنبه درون ذاتی محض داشت و همه دنیای خود، یعنی، احساسات و تاثرات و عواطف خویش را در بر می گرفت جهان اعیان و جهان خارج برای آن وجود نداشت و در مرحله حاضر خاصیت عمومی ذهن این است که از وجود عقیی خارج از خود، آگاه
می شود و بر آن شعور می یابد. حالت درون ذاتی محض جان از یکسانی در می آید به دو جنبه ذهن و عین تجزیه می شود هگل این مرحله از ذهن را آگاهی و پژوهش در آن را پدیده شناسی می نامد.
‏آگاهی محض:
‏عین اکنون از نهانگاه ذهن بیرون آمده و در جایگاهی مستقل در برابر آن آرمیده است نخستین نکته ای که بر ذهن معلوم می شود. همین استقلال عین است. عین چیزی جزء من و بیگانه از من است که از هستی من بهره ای ندارد ولی هنوز ذهنی من در نیافته است که عین در حقیقت خویش فقط امتدادی از من است. عین در آغاز چیزی کاملاً خارجی و مستقل و از ذهن بیگانه و غیری مطلق در معارضه با ذهن پنداشته
می شود این حالت آگاهی محض است که ۳ مرحله را می گذراند.
‏۱. آگاهی حسی ۲. ادراک حسی ۳. هوش یا عقل
‏۱
‏پدیده شناسی- آگاهی:
‏در مرحله «جان» ذهن هنوز چیزی فردی و یک گوهر [monadic‏] بود که جنبه درون ذاتی محض داشت و همه دنیای خود، یعنی، احساسات و تاثرات و عواطف خویش را در بر می گرفت جهان اعیان و جهان خارج برای آن وجود نداشت و در مرحله حاضر خاصیت عمومی ذهن این است که از وجود عقیی خارج از خود، آگاه
می شود و بر آن شعور می یابد. حالت درون ذاتی محض جان از یکسانی در می آید به دو جنبه ذهن و عین تجزیه می شود هگل این مرحله از ذهن را آگاهی و پژوهش در آن را پدیده شناسی می نامد.
‏آگاهی محض:
‏عین اکنون از نهانگاه ذهن بیرون آمده و در جایگاهی مستقل در برابر آن آرمیده است نخستین نکته ای که بر ذهن معلوم می شود. همین استقلال عین است. عین چیزی جزء من و بیگانه از من است که از هستی من بهره ای ندارد ولی هنوز ذهنی من در نیافته است که عین در حقیقت خویش فقط امتدادی از من است. عین در آغاز چیزی کاملاً خارجی و مستقل و از ذهن بیگانه و غیری مطلق در معارضه با ذهن پنداشته
می شود این حالت آگاهی محض است که ۳ مرحله را می گذراند.
‏۱. آگاهی حسی ۲. ادراک حسی ۳. هوش یا عقل

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x