دانلود مقاله شبکه های احتمالی، روش مسیر بحرانی و نمودار گانت ۲۳ص

دانلود مقاله شبکه های احتمالی، روش مسیر بحرانی و نمودار گانت ۲۳ص

دانلود مقاله شبکه های احتمالی، روش مسیر بحرانی و نمودار گانت ۲۳ص

دانلود-مقاله-شبکه-های-احتمالی-روش-مسیر-بحرانی-و-نمودار-گانت-23صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏شبکه های احتمالی، روش مسیر بحرانی و نمودار گانت
‏شبکه های احتمالی، روش و مسیر بحرانی و نمودار گانت
‏قبل ار تلاش جهت استفاده از این ابزار (Pert‏، CPM‏ و Gantt‏) اطاعات پروژه باید از طریق معینی جمع آوری شده باشند. لذا لازم است یک توضیح پایه ای و اساسی در مورد قدم های ارتباطی ابتدایی کار داده شود.
‏فرایند طراحی یک پروژه شامل مراحل زیر است:
‏۱-مشخص کردن تاریخ شروع پروژه
‏۲-مشخص کردن روز تکمیل پروژه
‏۳-انتخاب کردن روش و شیوه های اجرای پروژه و طول عمر استفاده از پروژه.
‏۴-مشخص کردن حوزه و میزان وسعت پروژه در دوره و مرحله انتخاب شده روش اجرای پروژه و طول عمر پروژه
‏۵-مشخص کردن با انتخاب روش هایی که جهت مرور پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.
‏۶-مشخص کردن و از پیش تعیین کردن نقاط عطف یا تاریخ های بحرانی پروژه که باید به آنها پرداخت و رسیدگی کرد.
‏۷-لیست کردن فعالیتها، با دوره پروژه، در رابطه با اینکه هرکدام از آنها باید سر موقع به پایان رسند.
‏۸-برآورده کردن تعداد پرسنل لازم برای به پایان رساندن هر فعالیت
‏۹-برآورد کردن پرسنل آماده به کار جهت به پایان رسانیدن هر فعالیت
‏۱۰-مشخص کردن سطح مهارت مورد نیاز جهت تشکیل دادن هر فعالیت.
‏۱۱-مشخص کردن وابستگی ها و پیش نیازی های هر پروژه.
‏-کدام فعالیت ها می توانند بطور موازی و هم زمان انجام شوند؟
‏-شروع کدام فعالیتها مستلزم تکمیل فعالیتهای دیگر است:
‏۱۲-نقاط کنترلی و نقاط بازدید و مورد مرور پروژه
‏۱۳-تشکیل دادن برآورد هزینه اجرای پروژه و تحلیل هزینه ‏–‏ منافع.
‏توسعه طرح یک پروژه مستلزم داشتن دقت بالا و درک جزئیات همه فعالیتهایی است که شامل می شودو مقدار زمانی که برای مدت زمان طول انجام هر فعالیت تخمین زده است، وابستگی های میان این فعالیتها، و توالی زمانی که این فعالیتها باید به اجرا درایند به علاوه، آماده بودن منابع باید مشخص گردد تا هر فعالیت با مجموعه فعالیتها جهت اختصاص به کار گرفته شود.
‏یک روش مورد استفاده برای توسعه لیست فعالیتها، خلق کردن چیزی است که به تجزیه ساختار کار معروف است.
‏یک تعریف:
‏تفکیک ساختار (WBS)‏: یک انحلال و متلاشی کردن سلسله مراتب و یا تجزیه یک پروژه یا فعالیت اصلی به مراحل متوالی است که در آن هر مرحله یک تجزیه کاملتر از قبلی است. در شکل نهایی یک WSB‏ در ساختار و چیدمان بسیار شبیه طرح اصلی است. هر مورد در یک مرحله خاص از WBS‏ متوالیاً شماره گذاری شده است (برای مثال: ۱۰ و ۱۰ و ۳۰ و ۴۰ و ۵۰) هر مورد در مرحله بعدی در طی شماره منشاء اصلی خود شماره گذاری شده است. (برای مثال ۱/۱۰ و ۲/۱۰ و ۳/۱۰ و ۴/۱۰) WBS‏ ممکن است در شکل یک دیاگرام کشیده شود. (چنانچه ابزارهای خودکار آماده باشند.) یا در یک نمودار شبیه کشیدن یک طرح.
WBS‏ با دو فعالیت رو یهم رفته شروع می شود که نماینده کلیت کارهایی هستند که پروژه را تشکیل می دهند. این نام طرح پروژه WBS‏ می شود. استفاده از روش کار یا طول عمر مسیستم (تحلیل، طراحی و اسباب تکمیل) بعنوان یک راهنما قدم می گذارد پروژه به قدم های اصلی اش تقسیم شده است. اولین مرحله پروژه وارد کردن اطلاعات است. مرحله دوم اصلی تحلیلی است که پیرو طراحی، ترسیم، تست کردن، تکمیل و پیگیری دقیق انجام وظایف است. هرکدام از این مراحل باید به مرحله بعدی جزئیاتش شکسته شوند و هرکدام از آنها، بازهم به مراحل کاملتر جزئیات، تا به یک فعالیت قابل مدیریت برسد. اولین WBS‏ برای طول عمر پروژه به این صورت خواهد بود.
‏توصیف فعالیت
‏شماره WBS
‏وارد کردن اطلاعات پروژه
۱.۰
‏طرح کردن نقشه پروژه
۱.۱
‏مرحله آنالیز و تحلیل
۲.۰
‏گزارشات استفاده کننده نقشه
۲.۱
‏گزارشات استفاده کننده جدول
۲.۲
‏امتحان و آزمایش
۳.۰
‏طراحی
۴.۰
‏تست کردن
۵.۰
‏تکمیل کردن
۶.۰
‏مرور پیگیری انجام وظایف
۷.۰
‏فعالیت های هر مرحله کاملتر متوالی از جزئیات شماره گذاری شده اند تا فعالیتی که از آن سرچشمه می گیرند را منعکس کنند. لذا اولین مرحله هر فعالیت بصورت ۰/۱ و ۰/۲ و ۰/۳ و الی آخر شماره گذاری می شوند. هرکدام از این ‏«‏زیرفعالیتها‏»‏ دارای یک شماره دوقسمتی هستند: قسمت اول نشان دهنده فعالیت سرمنشاء است و قسمت دوم شماره خود زیرفعالیت است. مانند ۱/۱ و ۲/۱ یا ۳/۱ و مانند اینها، به نوبت، متلاشی شده یا تجزیه شده به فعالیت های ترکیب کننده (اجزاء فعالیت)، هر جزء یک شماره را دریافت می کند که شامل شماره منشاء اصلی آن بعلاوه شماره فردی خودش است.
‏یک تعریف:
‏یک فعالیت قابل مدیریت، فعالیتی است که در آن نتایج مورد انتظار به راحتی قابل تشخیص باشند.
‏موفقیت، مردود شدن و یا کامل شدن فعالیت به راحتی قابل تعیین و تحقق بخشیدن باشند. زمان تکمیل فعالیت بسادگی قابل تعیین باشد و منابع مورد نیاز فعالیت به راحتی قابل تعیین و تعریف شده باشند.
PERT
‏نمودارهای تکنیک مورد ارزیابی برنامه (TERT)‏، کارها، مدت زمان، و اطلاعات وابستگی را رسم می نمایند. هر نمودار با وارد کردن یک گره که اولین کار یا کارها از آن سرچشمه می گیرند شروع می شود. اگر کارهای متعدد در یک زمان شروع شوند همه آنها از گره یا شاخه شروع می شوند، تا از نقطه شروع منشعب می شوند. هر فعالیت با یک خط که نام و یا معرف، طول دوره آن، تعداد افراد استخدام شده برای آن، و در برخی موارد امضای مختصر پرسنلی که استخدام شده اند را معین می کند، نشان داده می شود. انتهای دیگر خط فعالیت به یک گروه دیگر، یا شروع یک زمان شناور که وقت انتظار بین کارها است را تعیین می کند، منتهی می شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x