دانلود مقاله رنگ

دانلود مقاله رنگ

دانلود مقاله رنگ

دانلود-مقاله-رنگلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏”‏بسم الله الرحمن الرحیم‏”
‏مرکز آموزش عالی فنی شهید بهشتی اردکان
‏موضوع تحقیق:
‏کارگاه رنگ کاری
‏۲
‏ ‏ ‏رنگ‌کاری‏ ‏ ‏
‏  
‏رنگ کاری چوب به دلایل مختلفی انجام می‌شود ، که مهمترین آنها عبارتند از: زیبایی ، پنهان شدن معایب ، قسمت‌های خراب و زشت ، جلوگیری از نفوذ حشرات موذی ، رطوبت ، حفاظت در مقابل صدمات و …‏ .
‏برای رنگ آمیزی ، رنگ‌های مختلفی وجود دارند که بسته به نوع رنگ آمیزی انتخاب می‌شوند . برای مثال اگر چوبی که می‌خواهیم رنگ کنیم خوش نقش باشد و بخواهیم نقوش آن به چشم بیاید باید از رنگ‌های روشن که زیر آن دیده می‌شود استفاده کرد و اگر بخواهیم چوبی که نقوش جالبی ندارد و بتونه هم شده است را رنگ کنیم باید از رنگ‌هایی استفاده کنیم که سطح کار را طوری بپوشانند که زیر کار دیده نشود .
‏اگر در طبیعت رنگی وجود نداشت استحکام و قدرت بینایی انسان از بین می رفت و یکنواختی و کسالت ایجاد شده و از تماشای طبیعت لذتی نمی بردیم .
‏رنسانس در اواسط قرن پانزدهم باعث ایجاد تحولات بسیاری در عرصه پرسپکتیو رشته های مختلف معماری ، نقاشی ، علم مناظر و مزایا گردید . در گذشته به همهء‌افراد اجازه داده نمی شد تا وارد حرفه نقاشی شوند و فرد باید حتماً مراحل و مراتبی را طی می کرد تا بتواند به این حرفه وارد شود و ازمحضر اساتید بهره برد. یکی از آن سلسله مراتب مبحث آناتومی و دیگری مبحث رنگ است . بیشترین کاربرد رنگ در طبیعت قابل رؤیت نمودن اشیاء‌می باشد . وقتی دو شیء یا دو فرم هم رنگ یا دارای نهایت کنتراست یا دوشیء دارای حالت مکمل و یا دو شیء دارای رنگهای ملایم را کنار هم قرار می دهیم چیزی که از لحاظ بصری می بینیم یکسان نیست. اگر در مکانی از نهایت کنتراست هااستفاده شود در آن مکان اغتشاش بوجود می آید . اصولاً کنتراست های شدیدباعث ایجاد اغتشاش ذهنی می گردند و باید رابطی در جهت تعدیل و هماهنگی آنها وجود داشته باشد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x