دانلود پاورپوینت رنگ و لعاب

دانلود پاورپوینت رنگ و لعاب

دانلود پاورپوینت رنگ و لعاب

دانلود-پاورپوینت-رنگ-و-لعابلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۹۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

رنگ و لعاب
فصل اول
فیزیک و شیمی و اساس لعاب
لعابها بخشی از شیشه ها هستند و برای بررسی آنها باید شیشه را در شاخه های مختلف علوم مطالعه کرد. دیدگاههای مختلفی درباره مفهوم لعاب ارائه شده است که مهمترین آنها در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد .
از نظر واژه شناسی لعاب به ماده شیشه ای می گویند که به عنوان پوشش سطح بدنه های سرامیکی و . . . به کار می رود. لعاب پوشش شیشه ای است که به منظور ایجاد ویژگیهایی از قبیل زیبایی و نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت و . . . در سطح بدنه های سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرد. لعاب لایه شیشه گونه شفاف یا کدر است که دارای ساختار نامنظم (غیر بلوری) یا بلوری است .
لــــعاب
لعاب طی فرآیند تولید فرآورده های سرامیکی روی سطح بدنه و پس از گذراندن فرآیند پخت به وجود می آیدو بسیاری از خواص بدنه سرامیکی را بهبود می بخشد. لعاب با به کارگیری مواد معدنی مختلف روی هر قطعه سرامیکی پوششی به ضخامت ۱۵% تا ۴% میلیمتر ایجاد کرده و به خوبی به سطح بدنه می چسبد.
لعاب منجر به زیبایی ظاهری قطعات سرامیکی می شود و به عنوان عامل تزئین مورد توجه قرار می گیرد .
بعضی از صاحب نظران لعاب را چنین توصیف می نمایند:
لعاب یک لایه پیوسته ای است که قبل یا بعد از پخت بدنه به صورت لایه ای نازک روی قطعات سرامیک را می پوشاند. لعاب دوغابی است که از ذرات معدنی شناور در آب آماده می شود و قطعات خام و یا پخته سرامیک (بیسکویت) را به آن آغشته کرده و سپس درون کوره در مرحله پخت قرار گرفته و به صورت یک لایه نازک شیشه ای یا بلوری در می آید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x