دانلود مقاله دستورالعمل اجرای طرح های پژوهشی

دانلود مقاله دستورالعمل اجرای طرح های پژوهشی

دانلود مقاله دستورالعمل اجرای طرح های پژوهشی

دانلود-مقاله-دستورالعمل-اجرای-طرح-های-پژوهشیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏لطفا قبل از تکمیل فرم پیشنهاد طرح پژوهشی دستورالعمل ذیل را مطالعه نمائید
‏دستورالعمل اجرای طرحهای پژوهشی
‏ماده ۱- برای ارائه طرحهای پژوهشی در ‏سازمان مرکزی‏ یا ‏مناطق‏ دانشگاه پیام نور, لازم است فرم پیشنهاد طرح پژوهشی به صورت تایپ شده در دو نسخه تکمیل و حسب مورد به ‏مدیر تحقیقات دانشگاه‏ و یا رئیس / سرپرست ‏منطقه،‏ جهت انجام اقدامات لازم ارسال شود.
‏ ‏تبصره‏ : طرحهایی که هزینه آنها بیشتر از سقف هزینه تعیین شده برای طرحهای مناطق است، می‏بایست از طریق منطقه به مدیر تحقیقات دانشگاه و طرح‏هایی که هزینه آنها تا سقف هزینه تعیین شده برای طرحهای مناطق است به رئیس / سرپرست منطقه ارسال گردد.
‏ماده ۲- مجری طرح باید عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور باشد.
‏ماده ۳- مجری طرح تعهد می‏نماید که طرح ارائه شده تکراری نباشد.
‏ماده ۴- پس از تصویب طرح حسب مورد توسط شورای پژوهشی دانشگاه یا شورای پژوهشی منطقه، نسبت به عقد قرارداد با مجری طرح اقدام می‏شود. قرارداد طرحهایی که به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه می‏رسد بین معاون اداری و مالی دانشگاه به نمایندگی از طرف دانشگاه و مجری طرح منعقد می‏شود و قرارداد طرح‏هایی که توسط شورای پژوهشی منطقه تصویب می‏شود بین رئیس / سرپرست منطقه و مجری طرح منعقد می‏شود.
‏ماده ۵- به مجری و همکاران طرح حق‏زحمتی از محل اعتبار طرحهای پژوهشی براساس ضوابط تعیین شده در آئین‏نامه فعالیتهای علمی و براساس آخرین حکم استخدامی منضم به فرم پیشنهاد طرح پژوهشی پرداخت می‏شود.
‏ماده ۶- پس از تصویب طرح پژوهشی و عقد قرارداد، هرگونه افزایش مبلغ طرح شامل حق‏زحمتها، هزینه‏ها و غیره امکان‏پذیر نخواهد بود.
‏ماده ۷- مجری می‏تواند حداکثر ۲۵% مبلغ کل طرح را به عنوان پیش پرداخت درخواست کند. ارائه اولین گزارش طرح، در صورت تائید ناظر، به منزله تسویه حساب ۲۵% پیش‏پرداخت می‏باشد
‏ماده ۸- مجری طرح پس از شروع باید براساس جدول زمانبندی شده گزارش پیشرفت کار و عنداللزوم گزارش مالی طرح را در چهار مرحله، حسب مورد به مدیر تحقیقات یا رئیس شورای پژوهشی منطقه ارسال نماید.
‏ماده ۹- گزارش هر مرحله از مراحل چهارگانه طرح بر اساس برنامه زمانبندی توسط ناظر مورد بررسی قرار می‏گیرد و در صورت تایید ناظر, و حسب مورد موافقت معاون پژوهشی یا رئیس / سرپرست منطقه نسبت به پرداخت مبلغ آن مرحله اقدام می‏شود.
‏ماده ۱۰- طرحی خاتمه یافته تلقی می‏شود که گزارش نهایی آن مورد تائید ناظر و داور قرار گیرد.
‏تبصره ۱: ‏مجری طرح در پایان کار ملزم به تحویل چهار نسخه گزارش تایپ و صحافی شده مطابق الگوی تعیین شده و ارائه کلیه اسناد و مدارک لازم برای تسویه حساب و رسید پرداخت حق‏الزحمه همکاران می‏باشد. عنوان گزارشات بایستی دقیقاً منطبق با عنوان مذکور در قرارداد انجام طرح تحقیقاتی باشد.
‏تبصره ۲:‏ گزارش نهایی می‏تواند به زبان فارسی (چکیده انگلیسی) یا انگلیسی (چکیده فارسی) باشد. اما ضروری است گزارش عاری از هرگونه مطالب اضافی یا پیوستهای غیر مرتبط باشد.
‏تبصره ۳: ‏پرداخت آخرین ۲۵% مبلغ کل طرح، علاوه بر سایر شرایط مندرج در قرارداد انجام طرح تحقیقاتی، منوط به احراز شرایط زیر نیز می‏شود:
‏الف ـ طرح‏هائی که هزینه کل آنها بیشتر از مبلغ -/۰۰۰/۰۰۰/۴۰ (چهل میلیون ریال) است، بایستی دارای مقاله چاپ شده یا گواهی چاپ در یک مجله علمی ـ پژوهشی داخلی یا مجله معتبر خارجی باشند.
‏ب ـ طرح‏هائی که هزینه کل آنها کمتر از مبلغ -/۰۰۰/۰۰۰/۴۰ (چهل میلیون ریال) است، بایستی دارای مقاله چاپ شده یا پذیرفته شده برای ارائه در یک همایش معتبر داخلی یا خارجی باشند.
‏موارد الف و ب باید با رعایت مفاد بند ۱۲ این دستورالعمل و با درج جمله «این تحقیق با استفاده از اعتبارات پژوهشی دانشگاه پیام‏نور انجام شده است» صورت گیرد. ضمناً ارائه دهنده اصلی مقاله مجری طرح می‏باشد.
‏تبصره ۴:‏ مجری طرح موظف است پس از خاتمه طرح, خلاصه گزارش نهایی آن را (بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه) با Word 2000‏ مطابق با الگوی تعیین شده به دو زبان فارسی (چکیده) و انگلیسی (Abstract‏) ‏تایپ و همراه با دیسکت و خلاصه گزارش در اختیار مدیر تحقیقات قرار دهد.
‏تبصره ۵:‏ گواهی خاتمه طرح پژوهشی برای مجری، پس از تائید گزارش نهایی طرح توسط ناظر و داور، صادر می‏شود.
‏ماده ۱۱- کلیه تجهیزات و لوازم غیر مصرفی مورد نیاز اجرای طرح که از محل اعتبار طرح تهیه و خریداری می‏شوند اموال دانشگاه محسوب شده و در ابتدای کار باید برای آنها قبض و حواله انبار صادر، سپس برچسب یا سریال اموال بر روی قبض و حواله انبار قید شود و طبق ضوابط تحویل مجری گردد. مجری طرح موظف است پس از اتمام طرح, آنها را به دانشگاه تحویل نماید.
‏ماده ۱۲- کلیه حقوق مادی و معنوی حاصل از طرحهای پژوهشی و هر گونه درآمد ناشی از اجرای آنها و هرگونه فعالیت‏های پژوهشی که هزینه آنها از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه پرداخت شده است، کلاً متعلق به دانشگاه پیام‏نور می‏باشد.
‏ماده ۱۳- حداکثر مدت برای انجام یک طرح پژوهشی دو سال است.
‏ماده ۱۴- هر عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‏نور به طور همزمان، فقط می‏تواند مجری یک طرح پژوهشی و همکار یک طرح پژوهشی دیگر (مصوب شورای پژوهشی دانشگاه یا شورای پژوهشی منطقه) باشد. در اینصورت جمع ساعات پژوهشی نباید از ۶۴ ساعت در ماه بیشتر گردد.
‏تبصره : ‏اعضای هیئت علمی که دارای سمت اجرایی هستند و حداکثر پنج واحد موظف دارند، در صورت داشتن فعالیت، حق‏زحمت پژوهشی ایشان نباید از سقف ریالی طرحهای پژوهشی واگذار شده به مناطق بیشتر باشد.
‏ماده ۱۵- عضو هیئت علمی مأمور به تحصیل نمی‏تواند مجری یا همکار طرح پژوهشی باشد.
‏این دستورالعمل در ۱۵ ماده و ۷ تبصره در دویست و بیست و هشتمین جلسه مورخ ۲۲/۳/۸۴ شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسیده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x