دانلود مقاله در مورد مدل برترEFQM 31 ص

دانلود مقاله در مورد مدل برترEFQM 31 ص

دانلود مقاله در مورد مدل برترEFQM 31 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-مدل-برترefqm-31-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

EFQM
‏مدل برتر‏ (نتایج)
‏ از ابتدای لغات زیر گرفته شده است:EFQM
‏”‏ ‏اساس‏ ‏ م‏دیریت کیفیت اروپا “
‏ ‏مدل برتر یک قالب کاری کلیدی‏ است که در رقابت بین سازمانها صرفنظر از ناحیه ، اندازه ، ساختار یا کمالشان به آنها ‏کمک‏ ‏میکند تا در رقابت بین سازمانها‏ موفق تر باشند.
‏سازمانها برای (تحکیم) موفقیتشان نیاز به برقراری سیستم اختصاصی مدیریتی دارند ؛‏ و‏ ‏EFQM‏ ‏مدل برتر، یک ابزار کاربردی برای کمک به آنهاست تا بسنجند در کجای راه موفقیت هستند و به کمک آن ‏چاله ها و مشکلات (موانع) را درک کرده و راه حل ها را شبیه سازی کنند (شرح از دایرهالمعارف ویکی پدیا).
‏این مدل از چهار جنبه ک‏لیدی است:
‏١- به عنوان‏ قالب کاری ای که به سازمانها کمک میکند تا دید و اهداف آیندشان را به شکلی قابل ‏ ‏لمس و اندازه گیری متعالی سازند.‏
‏٢- به عنوان‏ قالب کاری ای که میتواند به سازمانها در ‏شناخت و درک حقیقت تجارتشان ، پیوند ‏ ‏های سازمان ، انگیزه و اثر روابط داخل سازمانی کمک کند.‏
‏٣- ‏به عنوان پایه جایزه کیفیت اروپا ، فرآیندی است که به آنها اجازه میدهد تا موفقترین سازمانها ‏ ‏یشان را بشناسند و آنها را به عنوان بخشی از مدل برتر ترقی دهند‏ تا سایرین از آنها بیاموزند‏.
‏۴- به عنوان ابزاری تشخیصی برای تعیین سلامت فعلی سازمانها به کار می رود. در خلال این ‏ ‏فرآیند ، سازمانها بهتر میتوانند بین اولویت ها یشان تعادل ایجاد کرده ، منابع را تخصیص داده ‏ ‏و طرحهای واقع بینانه ‏تجارتشان را آماده کنند.
‏تاریخچه ‏EFQM
‏دهه ١٩٨۰‏ : تلاشهای کیفیتی در آمریکا ‏و ژاپن به صورت جنبشی سریع در قالب دمینگ پرایز و مدل مالکوم بالدریج آغاز شد.
‏١٩٨٨‏ : روسای ‏١۴ کمپانی اروپایی گرد هم آمدند تا پایه ای اروپایی برای مدیریت کیفیت ایجاد کنند. ‏EFQM‏ به صورت رسمی در ‏١۵ ‏سپتامبر ‏١٩٨٨ در بروکسل در قصر ییلاقی وال دوچس ‏بنا نهاده شد ؛ جایی که سی سال قبل انجمن اقتصادی اروپا شروع به کار کرده بود. ‏روسای شرکتهای بوش ، بی تی ، بول ، سیبا-جیگی ، داس ساولت ، ‏الکترو لوکس ، فیات ، کِی ال ام ، نستل ، اُلیوتی ، فیلیپس ، رنو ، سولزر و فولکس واگن در این جلسه مهم حضور داشتند و بنیانگذاران اصلی ‏EFQM‏ شدند.
‏ ‏ ‏ ‏
‏١٩٨٩‏ : ‏در ‏١٩ اکتبر ‏١٩٨٩ در مونتریوکس ، مبانی (ماموریت) ، دیدگاه و اهداف ‏EFQM‏ رسماً معرفی شدند. سند خط مشی ای توسط ‏١۴ ر‏ییس ‏شرکتهای بنیانگذار و ‏۵٣ شرکت ‏موسس دیگر امضا شد. مبنای ‏EFQM‏ بر دو بخش (استوار) بود:
‏حمایت از مدیریت کمپانی های اروپایی و برانگیختن آنها و همچنین ، در صورت نیاز ، ‏همکاری با تمام بخشهای انجمن اروپا.

‏١٩٩١‏ ‏: ‏ ‏EFQM‏ مدل برتر زاییده شد. از ‏١٩٨٨ تا ‏١٩٩١ ، ‏EFQM‏ جدیدتر بنا نهاده شد که بر فعالیتها و پیرامون ارتقای ‏EFQM‏ به عنوان یک چارچوب کاری برای ‏قضاوت داوطلبان دریافت جایزه کیفیت اروپا‏ متمرکز شده بود‏. (برای) این کار هسته کوچکی ‏از تقریباً ‏٣۰۰ متخصص از سرتاسر اروپا که از طرف اولین بنیانگذاران ‏،‏ اعضا ‏و شخصیتهای کلیدی ‏EFQM‏ ‏حمایت میشدند تشکیل شد.
‏١٩٩٢‏ : ‏اولین جایزه کیفیت اروپا توسط پادشاه اسپانیا در نمایشگاه ‏EFQM‏ در مادرید اعطا شد.
‏ ‏
‏١٩٩۵‏ :‏ از همان ابتدا ، ‏EFQM‏ تمایل داشت برسازمانهای تبلیغاتی بزرگ و زیر مجموعه هایشان که تجارت عظیمی داشتند تمرکز کند.‏ اما سال بعد از ا‏ولین جایزه معلوم شد که (این طرح) به طور یکسان برای بخشهای عمومی و SME ها هم قابل اجراست. ‏EFQM این دو مقوله را ‏برای جایزه کیفیت اروپا ‏،‏ از طرف EOQ و کمیسیون اروپا ، تکامل بخشید.
‏٢۰۰۰‏ : ‏EFQM با ‏١۴ عضو در ‏١٩٨٩ شروع کرد و طی ‏١۰ سال ، اعضای آن بالغ بر بیش از ‏٧۰۰‏عضو‏ در ابعاد مختلف از هر دو گروه دولتی و خصوصی شد.
‏ ‏
‏٢۰۰۵‏ : بنا بر موفقیت ‏EFQM مدل برتر ، ‏الان EFQM مخصوصاً بر روی تکامل قالب های کاری ویژه سرفصلهای مدیریت کار میکند.
‏ سخنان جاکوز دِلورس ، رییس وقت ECی EFQM که برای حمایت قوی از طرف کمیسیون اروپا بنیان نهاده شد ، همچنان امروزه هم صحیح است:
‏” مبارزه (تلاش) برای کیفیت ، یکی از پیش نیازهای موفقیت برای کمپانی و رقابت شماست.”

‏درباره ‏ ‏EFQM مدل برتر (توضیح) از طرف‏ ‏ ‏if.‏EDU
‏سازمانها از EFQM مدل برتر به عنوان یک سیستم مدیریت کیفیت و یک قالب کلی برای بهبود کیفیت استفاده میکنند. مدل EFQM‏ نه تنها‏ وسیله‏ای‏ کاربردی است که بیشتر توسط سازمانهای آموزش دیده برای خود ارزیابی استفاده میشود‏ بلکه این مدل همچنین مدلی قابلیت استفاده هم برای ممیزی های خارجی و هم به عنوان ساختاری برای سیستم مدیریت آنها را نیز داراست.‏ مدل EFQM سازمانها را مجبور میکند که کلیه وظایف ، عملکرد و نتایج شان را مورد محک قرار دهند. آموزشهای عالی سازمانها کلید شناخت ‏متقاضیان‏ و گروههای ‏متقاضیان‏ی است که سرویسهای آموزشی شان ‏ارایه شده است‏.‏ این موسسات (آموزش دیده ها) نیازهای حال و آینده ‏متقاضیان‏ و گروههای ‏متقاضیان‏ را روشن کرده و خدماتشان را بر م‏بنای آن بهبود بخشیده و به دنبال خشنودی و رضایت آنها هستند و سعی میکنند تا تغییرات پیش رو را پیش بینی کنند.
‏در (سیر) تغییرات تکاملی و به هم پیوسته پیشرفت ، مدل EFQM بر تعداد کمی مفهوم بنیادی و (خط) مشی تکیه میکند:
‏ منبع اصلی : سایت اصلی ‏EFQM‏
‏توضیحات مفاهیم بنیادی:
‏نتایج آشنایی‏ ‏:
‏برتری‏ ،‏ رسیدن به نتایجی است که سهامداران سازمان را خوشحال و راضی کند.
‏تمرکز بر ‏متقاضی‏ :
‏برتری‏ ،‏ بدست آوردن حجم قابل پاسخگویی ‏متقاضی‏ است.
‏رهبری و ثبات در اهداف :
‏برتری‏ ،‏ رهبری نظری و الهامی توام با حفظ اهداف است.
‏مدیریت بوسیله فرآیندها و حقایق :
‏برتری‏ ،‏ مدیریت ‏سازمان از خلال مجموعه ای از وابستگی ها و مناسبات مشترک سیستم ، فرآیند ها و حقایق است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x