دانلود مقاله خطوط لوله گاز طبیعی

دانلود مقاله خطوط لوله گاز طبیعی

دانلود مقاله خطوط لوله گاز طبیعی

دانلود-مقاله-خطوط-لوله-گاز-طبیعیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏« خطوط لوله گاز طبیعی »
‏روش پیشنهادی برای تخلیه هوا ، تزریق گاز ،
‏تمیز کردن داخل لوله و انجام تعمیرات خطوط گازدار
‏مقدمه
‏این جزوه بدین منظور تهیه شده است تا به کارکنان شرکت که مشغول عملیات ، تمیز کردن ، تخلیه هوا ، تزریق گاز و تحت بهره برداری قرار دادن خطوط لوله هستند کمک کند . این روش برای کاربرد در خطوط لوله جدید الاحوادث و همچنین لوله های قدیمی گاز پس از انجام تعمیرات و یا تعویض قسمتهائی از آنها می تواند مورد استفاده قرار گیرد .
‏استفاده از روشها ، راه حل های فنی ، فرمولها و مطالب دیگر این جزوه بعنوان یک تجربه مفید و راه حل پیشنهاد میگردد . ممکن است در اینگونه عملیات از روشهای مفید و عملی و تائید شده دیگری نیز استفاده شود .
‏جزوه ای با این حجم کم ، هرگز کامل و بدون نیاز به بازنگری نبوده و روشهای نهائی را بهرحال بصورت کامل ارائه نمی دهد ، بنابراین با گذشت زمان و پیشرفت و استفاده از تکنولوژی جدید میتواند تکمیل و مورد جرح و تعدیل قرار گیرد .
‏۱
‏۲
‏این جزوه یا روش بمنظور ، استاندارد کردن اجرای ایمن و صرفه جوئی و جلوگیری از اتلاف گاز حین عملیات ، تهیه شده است و تهیه آن منافاتی با روش تدوین شده دیگر سازمان های مسئول ندارد ، لهذا قسمت کنترل و ارسال گاز هنوز هم باید ، برنامه ریز کار بوده و زمانبندیها و دستورالعمل های موجود را جهت راهبری مجری ارائه دهد و حساب و کتاب گازهای تخلیه شده و به هدر رفته را داشته باشد .
‏کارکنان اجرائی و عملیاتی باید همیشه همه گونه عملیات تخلیه روی لوله حامل گاز را باطلاع مسئولین نوبتکار اطاق کنترل و ارسال گاز برسانند و همیشه با آنان در مورد کارهای اجرائی و تعمیراتی روی لوله های محتوی گاز همکاری نزدیک داشته باشند .
‏تذکر
‏مطالب کلی دیگری نیز در خصوص مسائل ایمنی و روش اجرای تخلیه هوای خطوط لوله و شبکه های گازرسانی و نحوه گاز در آنها تهیه و ابلاغ شده است که به شرح ذیل عنوان و یادآوری می شود :
‏توجه به مطالب کتابچه تهیه و توزیع شده تحت عنوان مقررات شرکت ملی گاز ایران مبحث مقررات ایمنی بهره برداری و نگهداری خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی ( صفحه ۵ بندهای ۶ ، ۱-۶ ، ۲-۶ ،۳-۶ ، ۴-۶ ) .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x