تحقیق تعمیرات خطوط لوله ( ورد)

تحقیق تعمیرات خطوط لوله ( ورد)

تحقیق تعمیرات خطوط لوله ( ورد)

تحقیق-تعمیرات-خطوط-لوله-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
۱Page

‏مقدمه
‏ ‏شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که واحد تعمیرات خطوط لوله جزئی از آن می باشد، به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی و گستردگی آن در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان و اصفهان از ویژگی خاصی برخوردار است . این شرکت با توان تولیدی بیش از ۷۵۰ هزار بشکه نفت در روز از حدود ۳۲۰ حلقه چاههای تحت مسئولیت این شرکت در مخازن نفتی گچساران، بی بی حکیمه، رگ سفید، پازنان، گلخاری، بینک، چلینگر، نرگسی، گرنگان، کیلورکریم، سولابدر، سیاهمکان، خویز، رودک، زاغه، چهاربیشه و کوه کاکی حفاری شده اند .
‏واحد تعمیرات خطوط لوله با ایجاد طرحها و پروژه های عظیم نقش بسزائی را در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایفا نموده است که این طرحها و پروژه ها دارای اجزاء پیچیده ای هستند که اداره آنها بدون اعمال مدیریت علمی امکان پذیر نمی باشد . دو رکن اساسی مدیریت علمی، که بر مدیر قائل است، برنامه ریزی و کنترل می باشد و توجه به این دو عامل یک ضرورت به حساب می آید که موجب صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه انجام پروژه ها می شود. متأسفانه در برخی از سازمانها، مدیران به دلیل ضعف فرهنگی توجهی به برنامه ریزی و کنترل ندارند که این ضعف بزرگترین جایگاه ذهنی بشر یعنی هدفمندی را مورد هدف قرار می دهد .
‏۱
۲Page

‏بنابراین در هر ارگان و یا واحدی که مسئولیت برنامه ریزی و کنترل پروژه بر عهده آنها است با در نظر گرفتن مطالب فوق می تواند آینده ای درخشان را برای خود رقم زده و در جهت توسعه گام بردارند و آینده مملکت خود را درخشان سازند .
‏۱
۴Page

‏فصل اول
‏آشنایی با واحد تعمیرات
‏خط لوله
(
‏تاریخچ‏ه :
‏اولین بار در دنیا شخصی به نام ادوین دریک Edwin drake‏ در سال ۱۸۵۹ میلادی در شهر نیستوسویل از ایالت پنسیلوانیای آمریکا توانست با وسایل خیلی ابتدائی شروع به حفر زمین نماید و پس از عبور از لایه سخت به نفت دست یابد و از آن تاریخ به بعد عملیات حفاری ادامه یافت تا در خاورمیانه در ایران برای اولین بار در ناحیه مسجد سلیمان در سال ۱۹۰۸ میلادی توانستند مخزن زیر زمینی عظیمی کشف نمایند و چاه شماره یک در عمق ۳۶ متری به نفت رسید و در حدود پنجاه سال منطقه مسجد سلیمان بصدور نفت پرداخت . پس از آن حفاری در نقاط مختلف ایران ادامه یافت .
‏۱
۴Page

‏در پی این تحولات و مساعد بودن اوضاع سیاسی منطقه شرکتهای چند ملیتی و سرمایه داران بین المللی به این منطقه روی آوردند و به طرق مختلف سعی داشتند که هر چه سریعتر نفت مخازن را به یغما ببرند و در خیلی مناطق با‏ ‏نصب تلمبه سرچاه به این مقصود دست یافتند . در پی آن در سال ۱۳۰۶ در منطقه گچساران فعالیتهای نفتی توسط کمپانی نفت ایران و انگلیس A..O.C‏ شروع شد، به طوری که چاه یکم در گچ بوکک نتیجه ای نداشت و چاه دوم در گچساران سابق هم بی نتیجه ماند ولی چاه سوم در سال ۱۳۰۹ به نفت رسید و امیدواری شروع نفت در گچساران را به همراه داشت . این چاه که با فشار ۱۸۰۰ پوند بر مترمکعب از خود نفت تراوش می کرد عرصه را برای عملیاتهای کشف نفت در گچساران مهیا نمود به طوری که در سال ۱۳۱۵ اولین کارخانه (واحد بهره برداری) یک گچساران در سقلاتون احداث شد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x