دانلود مقاله خشونت در خانواده جدید

دانلود مقاله خشونت در خانواده جدید

دانلود مقاله خشونت در خانواده جدید

دانلود-مقاله-خشونت-در-خانواده-جدیدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خشونت در خانواده
‏خانواده اساسی ترین نهادی است که به اعضای خود احساس امنیت و آرامش می دهد ‏و مهمترین فضای ارضای نیازهای طبیعی و جنسی انسانها است. این نهاد طی هزاران سال ‏پایدارترین و مؤثرترین وسیله حفظ ویژگی های فرهنگی و عامل انتقال آنها به نسل های ‏بعدی بوده است. اما وجود خشونت در خانواده اضطراب و ناامنی را گسترش می دهد که ‏پیامد آن بیماریهای روان تنی، گسترش پدیده قتلهای خانوادگی، همسرکشی و کودک آزاری ‏است. کارشناسان اجتماعی معتقدند خشونت در خانواده ، نشان رشد خشونت در سطح جامعه ‏است.
‏صفحات حوادث روزنامه ها، هفته نامه ها و اخبار رادیو و تلویزیون منعکس ‏کننده صور مختلف پرخاشگری و خشونت هستند که بیشترین مخاطب را نیز دارند . این گونه ‏رفتارها چنان روبه رشد است که گویی در جان جامعه جای گرفته و بخشی از رفتارهای ‏معمولی افراد شده است. هر روز با انواع خشونت و پرخاشگری از قبیل قتل های خانوادگی، ‏آدم ربایی، نوزاد دزدی، نزاعهای خیابانی و … مواجه هستیم. در این مقاله سعی شده ‏به سؤالاتی از این قبیل پاسخ داده شود.
‏این که واقعاً خشونت و پرخاشگری چه ‏مفهومی دارد؟ انواع آن کدام است؟ به چه علت یا عللی از افراد در جامعه سر می زند؟
‏خشونت با انسان متولد می شود یا معلول محیط و یادگیری های اجتماعی است؟
‏تعریف ‏خشونت
‏معمولاً خشونت با مفهوم پرخاشگری به کار برده می شود و در تعریف پرخاشگری ‏آمده است اعمال خصمانه ای که از روی عمد صورت می گیرد و به افراد و اشیاء آسیب می ‏رساند. در تعریفی دیگر خشونت پدیده جدیدی نیست اما به علت بعد گسترده آن به تازگی ‏مورد بررسی قرار گرفته است و این بررسی ها نشان داده که خشونت در درون خانواده از ‏دو جهت تأثیرگذار است: شخصی و اجتماعی. در جنبه شخصی، قربانی خشونت آسیب بدنی می ‏بیند، تحقیر می شود. شخص خشونت دیده اگر کودک باشد، تا آخر عمر بقایای آثار خشونت ‏با او همراه است.
‏از بعد اجتماعی نیز خشونتهای خانوادگی نوعی بی اعتمادی نسبت به ‏افراد به وجود می آورد. به طور کلی خشونت پدیده ای است که به مذهب ، به طبقه ‏اجتماعی و سطح سواد کمتر ارتباط دارد. تظاهرات خشونتی با شرایط اجتماعی که روز به ‏روز رو به خشونت می رود، نمود پیدا می کند.
‏آسیب شناسان و جامعه شناسان اجتماعی ‏عمده اختلافات خانوادگی را حول محور مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ناموسی تقسیم

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x