تحقیق چاپ دیجیتال ( ورد)
تحقیق چاپ دیجیتال ( ورد)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
۲
چاپ دیجیتال
چکیده
چاپ دیجیتال به طرز وسیعی رشد کرده است و این روند ادامه خواهد یافت. دست بر قضا یکی از بهترین جاهایی که میتوان در آن به تکنولوژی دیجیتال دست یافت، اروپا است. این مقاله به درک بهتری از تکنولوژی دیجیتال کمک میکند، به سهم آن در بازار اشاره میکند و در عین حال به فرصتها و راهحلهای موجود در اروپا هم اشاره دارد.
مقدمه
چاپ دیجیتال با عمری کمتر از یک دهه، رشد چشمگیری در بازار چاپ داشته و به عنوان مکمل چاپ افست مطرح شده است.
هر روز کاربردهای جدیدی برای این روش چاپی پیدا میشود و دامنه عمل آن را طراحان و بازاریابان و کارشناسان تبلیغات، روز به روز گسترش میدهند.
فنآوری چاپ دیجیتال نیز با شتاب در حال تحول است. سازندگان دستگاهها، تجهیزات و مواد مصرفی چاپ دیجیتال پیوسته در چالش نوآوریها هستند و این روند به سرعت بیشتر، کیفیت بیشتر و قیمت پایینتر آنها و محصولات چاپ دیجیتال منجر میشود که در نهایت باز هم به رواج بیشتر آن دامن میزند. نمایشگاه دروپا ۲۰۰۸ عرصه مهمی برای شرکتهای صاحبنام در زمینه چاپ دیجیتال است.
از زمان پیدایش نخستین ماشین چاپ دیجیتال در دهه ۱۹۸۰ فروش و سفارش در عرصه تجهیزات دیجیتال رو به فزونی گذاشته است.
موقعیت بازار اروپا از زبان ارقام
حدود ۸۷ درصد کارهای چاپی چهار رنگ در تیراژهایی کمتر از پنج هزار صفحه صورت میگیرد که خود میتواند زمینه ساز پیشرفت در عرصه شخصیسازی چاپ باشد. (حدود ۳۰ درصد کل کارها)، به طور کلی بازار جهانی چاپ اکنون ۳۸۰۰ میلیارد صفحه است که ۲۳۰ میلیارد صفحه آن متعلق به چاپ دیجیتال است. (۲۰۰ میلیارد سیاه و سفید و ۳۰ میلیارد رنگی)، بنابراین پتانسیل رشد چاپ دیجیتال بسیار بالاست.
۲
چاپ رنگی دیجیتال هم سرنوشت مشابهی دارد و حدود ۱۰ برابر رشد خواهد داشت.
رابرت کربیشلی مدیر روابط عمومی زیراکس در اروپا در توصیف فرصتهای پیش روی چاپ دیجیتال میگوید:
از دیگر سو، شخصی شدن چاپ هم بهبروز اپلیکیشنهای تازه منجر شده و برای مشتریان ما فرصتهای جدیدی به وجود آورده که عرصههای بستهبندی و محصولات مرتبط با عکس را هم در برمیگیرد.
مهمترین روندها برای سه سال آینده از این قرار است:
- چاپ بر اساس تقاضا (۱۲% رشد سالیانه)
- زمان پیشبرد کار (۳۳% امور ظرف ۲۴ ساعت آماده میشود)
- صفحات رنگی (تولید چاپ رنگی ۲۷% رشد خواهد داشت)
برندها؛ انتخاب راهحل دیجیتال
برندهای عمده علیالقاعده از محصولات خود دفاع خواهند کرد. آنها هم مثل شما درصدد فروش بیشتر به مشتریان خود هستند. امکان کنونی چاپ دیجیتال که فراهم آوردن سفارشات در تیراژهای کم بود، به عنوان یک راهحل مورد رضایت به خصوص در قبال کاربردهای ویژه، جواب داده است.
سرعت بیشتر در چاپ و قدرت انطباق با طیف وسیعی از رسانهها، این تکنولوژیها را وارد بازار چاپ بر اساس تقاضا کرده است. این تکنولوژیها در بازار کنونی پرینترهای دیجیتال با فرمت کوچک جا افتادهاند. این روندها بر اساس پیشبینیها در آینده هم ادامه خواهد یافت. بهترین راه برای درک این مساله دیدن همکارانتان و تجارب دست اول آنها درباره راهحلهای دیجیتال موجود در بازار است. نمایشگاههای تجاری هم میتوانند در این زمینهها تجارب باارزشی در اختیار بگذارند.
۳
بسیاری از محصولات هم هستند که میتوانند کمک دست کسانی باشند که بین محیطهای افست و دیجیتال در حرکت هستند، علت این امر پتانسیل بالای این محصولات در ارایه گردش کارهای باز و رنگهای خوب و نیز قدرت انطباق آنها در چاپ بر روی سطوح گوناگون چاپی است.
از میان خصایصی که در فرمتهای کوچک برای چاپکاران از اهمیت ویژهای برخوردار است، میتوان به رزولوشن، راندمان تولید صفحه در دقیقه، ظرفیت کاغذخور، امکان انتخاب در چاپ (مرکب یا تونر) و قابلیت چاپ به پشت و روی صفحه (تکنولوژی دوپلکس) اشاره کرد. با در نظر گرفتن این قابلیتها، راهحلهای موجود در بازار از این قرار هستند:
- oceبا ۲۵۰ صفحه در دقیقه با رزولوشن ۰۰۲۱*۰۰۶dpi، تکنولوژی دوپلکس و ظرفیت سینی تحویل ۱۳۸۰۰ صفحه
- Xeikonبا ۱۶۰ صفحه در دقیقه با رزولوشن ۰۰۶ dpi، تکنولوژی دوپلکس
- HPبا ۶۸ صفحه در دقیقه، ۰۰۲۱dpi، تکنولوژی دوپلکس خودکار و ظرفیت سینی تحویل ۶۷۰۰ صفحه
- Xeroxبا ۱۰۰ صفحه در دقیقه،
۰۰۶*۰۰۶ dpiو ظرفیت سینی تحویل ۳۰ هزار صفحه
- Kodakبا ۱۰۰ صفحه در دقیقه، ۰۰۶ dpi، تکنولوژی دوپلکس و ظرفیت سینی تحویل ۷۱ هزار صفحه
این ارقام همه به چاپ رنگی مربوط میشود. همه این برندها جز HP از تونر استفاده میکنند. HP از مرکب مایع استفاده میکند.
۵
باید گفت طیف سرعت در این زمینه بین ۶۵ تا ۲۵۰ صفحه در دقیقه است. ظرفیت کاغذخور هم بین ۶۷۰۰ تا ۷۱۰۰۰ صفحه است. رزولوشنها بین ۶۰۰ تا ۰۰۲۱*۰۰۶ dpiاست و خروجی ماهیانه را هم میتوان بین ۲۰۰ هزار تا ۸ میلیون پرینت اعلام کرد. افق پیش رو از افزایش توان تولید و گستردهتر شدن تکنولوژی دوپلکس خبر میدهد.
نیازی به گفتن نیست که چاپگرهای دیجیتال مورد اشاره، تنها راهحلهای موجود نیستند. اما با این همه معرف تکنولوژیهای برتر موجود قلمداد میکند.
راهی به سوی فرصتهای تازه و سود
نقطه قوت تکنولوژی دیجیتال در چاپ تجاری است، اگرچه در عین حال فرصتهای تجاری پیوستهای نیز بروز میکند و میتواند از نظر استراتژیک در کانون فعالیتهای یک شرکت قرار گیرد، اما چاپ تجاری یک نقطه قوت است.
در عکاسی به خاطر بروز دوربینهای دیجیتال، بازار پردازش فیلم تکان جدی خورده است و لذا این بخش باید به فکر راههای تازه برای حفظ موقعیت قبلی خود باشد. پیدایش پدیدههایی مثل آلبوم عکس، سالنامهها و تیشرتها ناشی از همین امر است. علت این اتفاق هم این است که این اقلام به شخصیسازی و به پرداخت نهایی با کیفیت عالی نیاز دارند که همه میتوانند برای تجهیزات افست دیجیتال ایدهآل باشند.
پتانسیل این بازار هم وسیع است: HP indigo در سراسر جهان ۷ میلیون محصول شخصیسازی شده تولید کرده است. پیشبینی HPاین است که این روند تا سال ۲۰۱۰ حدود ۹۴درصد افزایش نشان خواهد داد و به ارزش مالی ۳ میلیون یورو خواهد رسید.
همچنین پیشبینی میشود میزان عکسهایی که با دوربینهای دیجیتال و موبایل در اروپا گرفته میشوند، برای فاصله ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ قریب به ۸/۱۷ درصد رشد داشته باشند.
جاکوب بوین از مدیران منطقهای این شرکت میگوید در سال ۲۰۰۶ قریب به ۶۳ میلیارد عکس ذخیره و به شراکت گذاشته شده و ۱۴ میلیارد عکس هم به چاپ رسیده است و این در حالی است که پیشبینیها در این زمینه از ارقام به ترتیب ۱۱۰ و ۲۴ میلیاردی تا سال ۲۰۱۱ خبر میدهند.