تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی

دانلود تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی

تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی

تحقیق-نقش-تئوری-ها-در-برنامه-درسی

دانلود تحقیق با موضوع نقش تئوری ها در برنامه درسی،
در قالب word و در ۹ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم تئوری
تئوری در علوم
تئوری در فلسفه
تئوری در ریاضیات
تئوری در مسائل روزمره
رابطه تئوریک و عمل
مفهوم تئوری برنامه درسی
تئوری های برنامه درسی
دیدگاه متالوژی آیزنر
دیدگاه تناسب (ارتباط) شخصی
سازگاری اجتماعی و بازسازی اجتماعی
برنامه درسی به مثابه تکنولوژی
متاتئوری هونکی
تئوری پردازی ساختاری
تئوری پردازی موضوعی
فهرست منابع


مقدمه تحقیق:
در بسیاری از حوزه های معرف بشری، تلاش های علمی به دو شاخه دانش نظری و دانش عملی تقسیم شده است. بدین ترتیب متخصصان بسیاری در یک حوزه علمی، بررسی های نظری را دنبال می کنند و قلمرو و مرزهای دانش را در آن حوزه توسعه می دهند و برخی دیگر بر اساس این چشم اندارهای جدید، کاربردهای عملی را برای بهبود پیشرفت مورد آزمون قرار می دهند. 

در رشته برنامه ریزی درسی، میان متخصصان آن، در خصوص تئوری های برنامه درسی نوعی منازعه و کشمکش وجود دارد. برخی منتقدان بر این باورند که تلاش های برنامه درسی و متخصصان این رشته بیشتر معطوف به عمل و یا مسائلی است که در مدارس و مراکز آموزشی اتفاق می افتد این گرایش به سوی عمل و گشودن گره های عملیاتی مانع از آن شده است که چشم اندازهای تئوریک به قدر کافی مورد نقد و بررسی  و ارزیابی قرار گیرد. بنابراین برنامه ریزی درسی رشته ای عمل زده است و راه منطقی در این گیرد و دار توجه بیش از پیش به مقوله های تئوریزه کردن برنامه درسی و ابعاد آن است.

در مقابل این عده برخی دیگر بر این باورند که بسیاری از مباحث تعلیم و تربیت بیش از حد تئوریزه شده است متخصصان مختلف بر اساس موقعیت های خاص و در چهارچوب شرایط معین اجتماعی، نظریات گوناگونی ارائه کرده اند در حالیکه کاربری عملی آن ها در برخی موارد به اثبات نرسیده است از این نقطه نظر ادبیات برنامه درسی مملو از نظریات و دیدگاه های معارض درباره ی مفاهیم و پدیده های برنامه ی درسی است که در بسیاری از موارد با آن چه که در کلاسهای درس و بطور کلی صحنه واقعی عمل می گذارد بسیار فاصله دارد.

در این جا مقصود آن است که برداشت ها و نقطه نظرات گوناگون در مبحث تئوری ها در برنامه ریزی درسی را نشان بدهیم. حقیقت امر آن است که برنامه ی درسی پدیده ای است زنده. زنده بودن برنامه درسی بدان معناست که همانند برخی از قلمروها، نمی توان آن را به عنوان رخداد تلقی نمود. به هنگام بودن پدیده برنامه درسی و تاثیرگذاری آن از تحولات گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه باعث می شود که دارای تاثیر و تاثر متقابل با محیط خود باشد.
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x