تحقیق مواضع مغالطه بیرونی

دانلود تحقیق مواضع مغالطه بیرونی

تحقیق مواضع مغالطه بیرونی

تحقیق-مواضع-مغالطه-بیرونی

دانلود تحقیق با موضوع مواضع مغالطه بیرونی،
در قالب word و در ۱۸ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
الحمداله رب العالمین الذی خلق الانسان و علمه البیان و وضع المیزان و الصلاه و السلام علی من ارسله بالقرآن محمد المصطفی و علی‌ اهل بیته معادن الحکمه و معالم البرهان.

اما بعد، در این مقاله کوشش شده است تا راههایی که شخص دچار اشتباه و انحراف گردیده را در قالبهای کلی آن قرار داده و عرضه کنیم. همانطور که می‌دانید، راههایی که سبب به اشتباه افتادن می‌گردد بسیارند که از آنها تعبیر به مغالطه می‌گردد.

مغالطه به دو بخش و موضع تقسیم می‌شود: ۱ـ مواضع بیرونی مغالطه ۲ـ مواضع درونی مغالطه

ما در اینجا به بخش اول پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا جایی که می‌توان این کثرت مواضع را از بین برده و آنها را در قالبهای کلی‌تر و موارد کمتری بیان کنیم.

امیدواریم بتوانیم در این مهم کاری کنیم و سبب حل مسائل و مشکلاتی که برای دوستان این علم علی‌الخصوص این بحث می‌گردد باشیم.

تعریف مغالطه:
منظور ما از مغالطه یعنی خطای فکری و اعم از این است که فرد در مقام تفکر خودش به اشتباه افتد یا اینکه کسی وی را به اشتباه اندازد و اعم از اینکه وقوع خطا در مقام تعریف باشد و یا استدلال و اعم از اینکه ذهن در مقام استدلال برهانی دچار لغزش گردد و یا در مقام استدلال جدلی.

اجزای خارجی مغالطه:
همان عوامل درونی مغالطه است و آن شرایط خاص روانی است که متفکر در این شرایط دچار خطایی در اندیشه شده و از وصول به نتیجه درست باز می‌ماند.

این شرایط یا آفت‌هایی است که هر دو طریق شناخت (خود شخص متفکر) به آنها مبتلا شده و یا دام‌هایی است که توسط یک مغالطه‌کننده برای انحراف رهرو طریق، گسترده می‌گردد…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x