تحقیق میبدى و تفسیر کشف الاسرار

دانلود تحقیق میبدى و تفسیر کشف الاسرار

تحقیق میبدى و تفسیر کشف الاسرار

تحقیق-میبدى-و-تفسیر-کشف-الاسرار

دانلود تحقیق در مورد میبدى و تفسیر کشف الاسرار،
در قالب word و در ۲۶ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
ابوالفضل رشید الدین میبدی:
صاحب کتاب«کشف الاسرار و عده الابرار» از خاندان اهل علم در میبد در اواخر قرن پنجم دیده به جهان گشود. به جهت رواج فضل و فضیلت در خاندانش، مقدمات علوم دینی را فرا خواند . ذوق اموختن او را به هرات، که در آن روزگار از رونق علمی و دینی بهره مند بود کشاند و از محضر خواجه عبدا … انصاری بهره مند گشت.

میبدى و تفسیر کشف الاسرار:
ابو الفضل رشید الدین میبدى:
براى شناخت ابوالفضل رشید الدین میبدى مؤلف تفسیر کشف ‏الاسرار و عده الابرار به کتابهاى متعدد و متنوعى مانند طبقات المفسرین سیوطى، طبقات الشافعیه سبکى، طرائق القائق معصوم علیشاه، ریحانه الادب مدرس شذرات الذهب ابن عماد حنبلى، البدایه والنهایه ابن کثیر، العبر ذهبى، روضات الجنات میرزا محمدباقر موسوى، الکنى و الالقاب قمى(ره)، الکامل فى التاریخ ابن اثیر، سیر اعلام النبلاء ذهبى، معجم البلدان و معجم الادباء یاقوت و الانساب سمعانى مراجعه شد، ولى متاسفانه شرح حالى از وى به دست نیامد.

تتبع انجام گرفته، حکایت از آن دارد که ابوالفضل میبدى شخصى است گمنام، که در نزد اکثر قریب به اتفاق ارباب تراجم و شارحان احوال علما و مؤلفان و مفسران و عرفا، شناخته شده نبوده است. زیرا در هیچ یک از کتابهایى که تا قرن یازدهم در شرح حال علما و مؤلفان و مفسران، فقها و محدثان، مشاهیر و بزرگان، ادیبان و عارفان و صوفیان نگاشته شده است از او ذکرى به میان نیامده است، و حتى در کتابهایى مثل معجم البلدان و الانساب با اینکه بعضى از علمایى را که داراى لقب میبدى بوده ‏اند ذکر کرده‏اند، از ایشان سخنى به میان نیاورده‏اند. کتابهایى مانند طبقات المفسرین، طرائق الحقائق، العبر، روضات الجنات، الکامل فى التاریخ و البدایه والنهایه با اینکه در شرح حال خواجه عبدالله انصارى مطالبى را یادآور شده‏اند، حتى نام ابوالفضل میبدى را هم ذکر نکرده اند…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x