تحقیق شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت

دانلود تحقیق شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت

تحقیق شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت

تحقیق-شیوه-های-برخورد-قرآن-با-یهود-و-مسیحیت

دانلود تحقیق با موضوع شیوه های برخورد قرآن با یهود و مسیحیت،
در قالب word و در ۳۴ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

شیوه های خاص برخورد قرآن با یهود
شیوه قهرآمیز خاص
برخوردهای اخلاقی تبلیغی حضرت موسی (ع) در قرآن
احتجاج حضرات موسی(ع) با فرعون
شیوه های برخورد قرآن با مسیحیت
شیوه عقیدتی و کلامی

بخشی از ابتدای تحقیق:
یکی از شیوه های مورد استفاده قرآن در برخورد با یهود، بیان مشترکات اسلام با آن هاست. در حقیقت قرآن می خواهد با این بیان، یهود را دعوت به نوعی اتحاد نماید و از هرگونه برخورد منفی جلوگیری نماید. یا به پیام حضرت موسی (ع) (که همانا بشارت به اسلام و نبی مکرمش است)، دعوت نماید.

الف) تصدیق حضرت موسی (ع): ‘قل امنا بالله و ما انزل علینا و ما انزل علی ابراهیم و اسماعیل و اسحق و یعقوب و الاسباط و ما اوتی موسی و عیسی. (ای پیامبر) بگو به خدا و آنچه بر ما و ابراهیم و اسماعیل و اسحق و یعقوب و فرزندان آن ها نازل شده و آنچه به موسی و عیسی وارد شده ایمان دارم’. در این آیه علاوه بر ایمان به حضرت موسی(ع)، یکی از اصول اعتقادی میان ادیان الهی و اسلام که همان توحید است، نیز مطرح شده است و در حقیقت، توحید اولین گام برای ارتباز با ادیان الهی است. زیرا زیربنای اعتقادات اهی، باور با مبدأ هستی و وحدانیت آن است که در تمامی ادیان الهی مطرح شده است.

ب) تأیید تورات: ‘و من قبله کتاب موسی اماماً و رحمه و هذا کتاب مصدق لساناً عربیا لینذر الذین ظلموا و بشری للمحسنین. و پیش از آن، کتاب موسی، راهبر و حال آنکه رحمتی بود این کتابی است به زبان عربی که تصدیق کننده است تا کسانی را که ستم کرده اند هشدار دهد و برای نیکوکاران مژده ای باشد’. خدا در آیه مذکور، قرآن را تصدیق کننده تورات معرفی می کند. بنابراین لازم است اندکی در مورد تورات در آیات قرآن دقت کنیم تا دریابیم منظور قرآن از تورات کدام است؟ …

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x