تحقیق تعریف FAT 59 ص ( ورد)

تحقیق تعریف FAT 59 ص ( ورد)

تحقیق تعریف FAT 59 ص ( ورد)

تحقیق-تعریف-fat-59-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
(file allocation table) fat‏ :
‏فایل سیستمی که در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ تولید شد فایل سیستمی بود که توسط سیستم عامل MS-DOS‏ ‏پشتیبانی می شد. این فایل به اندازه یک فایل سیستمی ساده ای که برای فلاپی دیسک درایوهای کمتر از k‏۵۰۰ بود پیشرفت کرد. بعد از آن زمان آن بیشتر و بیشتر به عنوان یک واسطه بکار گرفته شد. به طور متداول سه نوع از فایل سیستمی F AT‏ ‏وجود دارد : FAT32 , FAT16 , FAT12‏ ‏. ‏دلیل تفاوت انواع‏ FAT‏ ‏و اسمهایشان در سایز و در بیتهایی است که در ساختار واقعی FAT‏ روی دیسک ثبت شده می باشند. در FAT12‏، ۱۲ بیت ورودی، در FAT16‏،‏ ۱۶ بیت ورودی و در FAT32‏ ، ۳۲ بیت ورودی وجود دارد.
‏نکات مورد توجه در این تحقیق‏ :
‏اعدادی که با کاراکتر 0x‏ آغاز می شوند اعداد هگزا دسیمال (مبنای ۱۶‏) هستند.
‏۱
‏۲
‏هر عددی که کاراکتر 0X‏ را ندارد عدد دسیمال (مبنای ۱۰‏) است.
‏دیگر کدهای نوشته شده در این تحقیق به زبان ‏ C‏ هستند. کدهای دیگر باقی مانده در این تحقیق به طور آزاد مخلوطی از دیتا المنتهای ۱۶ و ۳۲ بیتی است.
‏توضیحات عمومی (تمام انواع فایلهای FAT‏ قابل اجرا)
‏تمام فایلهای سیستمی FAT‏ به طور خودکار برای معماری کامپیوترهای IBM‏ توسعه پیدا می کند. اهمیت FAT‏ بخاطر این است که تمام ساختار داده ای روی دیسک little endian‏ هستند. اگر ما به ورودی یک FAT‏ ،۳۲ بیتی نگاه کنیم داده ها روی دیسک به صورت یک سری از بایتهای ۸ بیتی-شروع بایت صفر و پایان بایت ۴- ذخیره می شوند. در اینجا این ۳۲ بیت از ۰۰ تا ۳۱ شماره گذاری شده اند .(۰۰ بیت شروع لیست)
byte[3] ۳ ۳ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
‏۱
‏۳
۱ ۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۵ ۴
byte[2] ۲ ۲ ۲ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱
۳ ۲ ۱ ۰ ۹ ۸ ۷ ۶
byte[1] ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱۰ ۰
۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۰ ۹ ۸
byte[0] ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۰
‏این مهم است که شما بدانید که کامپیوتر شما یک کامپیوتر big endian‏ است، چون به همان مقدار که داده را انتقال میدهد و از دیسک می‌گیرد به شما مقداری در رنج خودش برخواهد گرداند .
‏یک فایل سیستمی FAT‏ از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که در زیر راجع به ولوم ذکر شده است :
‏۱
‏۵
۰ ‏ بخش ‏رزرو شده
۱ ‏بخش FAT‏
۲‏ بخش فهرست ریشه ( در ولومهای FAT 32‏ موجود نیست)
۳‏بخش فهرست فایل و داده
boot sector ‏ و BPB‏ (سکتور بوت و BPB‏ )
‏اولین ساختار داده ای مهم روی یک ولوم (bios parameter block) BPB, FAT ‏نامیده می‌شود، که در اولین سکتور از ولوم در بخش رزرو شده قرار داده می شود. این سکتور گاهی اوقات سکتور بوت یا سکتور ذخیره یا سکتور ۰ ‏ نامیده می شود، اما آن در واقع اولین سکتور از ولوم می باشد.
‏این اولین چیزی است که در مورد فایل سیستمی FAT‏ باید بدانیم. در ورژن MS-DOS 1.0‏ در سکتور بوت یک BPB ‏ ، وجود نداشت. در ورژن اولیه فایل سیستم FAT‏،فقط دو نوع فرمت وجود داشت، یکی برای فلاپی دیسکهای یک طرفه و دیگری برای دو طرفه

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x