تحقیق تعریف مدیریت ۲۵ ص ( ورد)

تحقیق تعریف مدیریت ۲۵ ص ( ورد)

تحقیق تعریف مدیریت ۲۵ ص ( ورد)

تحقیق-تعریف-مدیریت-25-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تعریف مدیریت
‏مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر‏ ‏و کارآمد منابع مادی ‏وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای ‏دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
‏مدیریت امور اداری
‏مدیریت اداری پشتیبانی‏ ‏ کننده واحد در زمینه های اداری خدمات و تدارکات است که در زمینه های زیر فعالیت دارد
‏کارگزینی کارکنان‏ :
‏این بخش کلیه اقدامات مدیریت منابع انسانی شامل تامین و سازماندهی و انتصاب نیروی انسانی , آموزش و پرورش نیروی انسانی , ترفیعات , جابجاییها, مرخصی , ماموریت , برکناری از خدمات , بازنشستگی , برقراری حقوق و مزایای کارکنان‏ ‏ غیر هیئت علمی , بایگانی اسناد و مدارک را انجام میدهد.
‏تدارکات واحد : ‏ کلیه اقدامات مربوط به تهیه نیازمندیها‏ ‏ اعم از کالا و خدمات نگهداری و مدیریت انبارها و واگذری اجناس مورد نیاز به بخش های مختلف دانشگاه را زیر نظر مدیر اداری و با هماهنگی مدیر مالی به انجام میرساند
‏۲
‏بخش خدمات :‏ این بخش کلیه کارهای خدماتی واحد از قبیل انتظامات , نگهداری فضای سبز , ترابری افراد/اشیاء , نظارت محوطه و ساختمانها را زیر نظر مدیر اداری به انجام می رساند.
‏در هر اداره و سازمان انجام امور و ارائه خدمات عمومی ضروری است زیرا بدون فعالیت این بخش فعالیت سایر بخش ها غیر ممکن خواهد بود
‏اهم ‏وظایف و اختیارات
‏۱- تهیه و تدوین بودجه سالیانه و پیشنهاد آن به رئیس واحد
‏۲- اظهار نظر در مورد سازمان و تشکیلات واحد و بر آورد نیروی انسانی مورد نیاز واحد
‏۳- اجرای عملیات مالی واحد و مراقبت در رعایت مقررات مالی
‏۴- تهیه و اجرای طرحهای رفاهی کارکنان با توجه به امکانات واحد
‏۵- تهیه و تدارک نیازمندیهای واحد برابر ضوابط مربوط
‏۶- نظارت دقیق بر کمیسیون معاملات واحد
‏۴
‏۷- انجام کلیه امور‏ ‏حقوقی واحد و استفاده از نظرات متخصصین و دفتر حقوقی سازمان مرکزی‏ ‏ در مواقع لزوم
‏۸- همکاری با رئیس واحد برای اجرای هر چه بهتر وظائف مربوط به بخشهای ستاد واحد
‏مدیریت‏ و موفقیت
‏با‏ نگاه‏ی‏ گذرا به گردونه عالم هست‏ی‏،‏ این مسئله روشن می‌گردد که ساختمان وجود هر انسان‏ی‏،‏ دارا‏ی‏ یک نظام تشکیلات‏ی‏ فوق العاده ظریف و پیچیده است. اداره این نظام تشکیلات‏ی‏،‏ با مدیریت صحیح، توانا، بصیر و ب‏ی‏ نهایت آگاه میسر است. انسان نیز به عنوان یک موجود اجتماع‏ی‏ ‏که‏ ناگزیر است تمام نیازها‏ی‏ خود را در پناه زندگ‏ی‏ جمع‏ی‏ تأمین نماید، ناگزیر است در زندگ‏ی‏ جمع‏ی‏ خود برا‏ی‏ جلوگیر‏ی‏ از هرج و مرج و هدر رفتن نیروها و استعداد بالقوه و تبدیل آن به فعالیت، دارا‏ی‏ یک تشکیلات و سازمانده‏ی‏ و مدیریت منظم باشد.
‏از‏ طرف دیگر، این مسئله نیز حائز اهمیت است که به موازات رشد و تحول و پیشرفت جوامع در زوایا‏ی‏ گوناگون، به‌ویژه در مباحث صنعت‏ی‏ و انفور ماتیک، امروزه هر کس‏ی‏ در زندگ‏ی‏ فرد‏ی‏ و اجتماع‏ی‏ خود به نحو‏ی‏ با مسئله مدیریت در سطوح بالا یا پایین درگیر است، و در نتیجه، مدیریت ‏علم‏ی‏ است که تار و پود زندگ‏ی‏ ما را دربرمی‌گیرد.
‏حضرت‏ امیر المؤمنین علی(ع) در باره اهمیت نقش مدیر در تشکیلات و حرکت به سمت موفقیت می‌فرمایند:
‏«‏اَنَّ‏ مَحَلّ‏ی‏ مِنها مَحَلُّ القُطب منَ الرَحلَی»، و از آن فهمیده می‌شود که مدیر مانند گرانیگاه وسط آسیاب عمل م‏ی‏ کند. باز می‌فرمایند: «موقعیت مدیر و رهبر، همانند نقش نخ تسبیح است که دانه‌ها را به هم پیوند می‌دهد، و وقت
‏۵
‏ی‏ رشته پاره شد، دانه‌ها پراکنده می‌‏شوند‏ و بدون نتیجه خواهند ماند، و هیچ گاه در کنار یکدیگر جمع نخواهند شد.»
‏اگر‏ یک سازمان را به مثابه پیکر و بدن انسان تصور کنیم، مدیر سازمان، مانند مغز آن است، و بدون مغز، انسان تنها دارا‏ی‏ زندگ‏ی‏ خط‏ی‏ و روزمرّه است.
‏عوامل‏ موفقیت در مدیریت
‏تئور‏ی‏ انگیزه موفقیت را دیویدمک کلند ارائه کرد. از دیدگاه این روان‌شناس، نیاز به موفقیت، بر پایه برتر‏ی‏ طلب‏ی‏،‏ رقابت، اهداف چالش‏ی‏،‏ ‌اصرار بر انجام دادن کار و فائق‌آمدن بر مشکلات بنا گردیده است.
‏شخص‏ی‏ که انگیزه توفیق طلب‏ی‏ و کمال طلب‏ی‏ زیاد‏ی‏ دارد، همواره برتر‏ی‏ در عملکرد را جست‌وجو می‌کند؛ از اهداف چالش‏ی‏ لذت می‌برد و دارا‏ی‏ پشتکار و روحیه رقابت‏ی‏ در فعالیتها‏ی‏ کار‏ی‏ است.
‏پرسشهای‏ی‏ که نیاز توفیق طلب‏ی‏ را مورد سؤال قرار می‌دهند، عبارت‌اند از:
‏۱.‌ آیا شما از فعالیتها‏ی‏ کار‏ی‏ چالش‏ی‏ و مشکل لذت می‌برید؟
‏۲. آیا شما می‌کوشید که عملکردتان از اهداف تعیین‌شده فراتر برود؟
‏۳. آیا شما روشها‏ی‏ جدید برا‏ی‏ فائق آمدن بر مشکلات را می‌جویید؟
‏مطالعات‏ی‏ که مک کلند انجام داده است، نشان دهنده آن است که افراد با نیاز توفیق طلب‏ی‏ بالا، نسبت به کسان‏ی‏ که نیاز به موفقیت در آنان متوسط یا پایین است. از عملکرد بالاتر‏ی‏ برخوردار می‌باشند‏.
‏این‏ مسئله نشانه این است که مدیران موفق، به زمینه یا موقعیت خاص‏ی‏ منحصر نیستند، بلکه این مدیران دارا‏ی‏ زمینه و موقعیت متنوع‏ی‏ هستند و به همان اندازه نیز از تنوع رفتار‏ی‏ و مهارت‏ی‏ برخورداند. به نظر رابرت کریتنر، حداقل سه عامل مهم برا

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x