تحقیق تعارض وماهیت آن ۲۱۵ ص

تحقیق تعارض وماهیت آن ۲۱۵ ص

تحقیق تعارض وماهیت آن ۲۱۵ ص

تحقیق-تعارض-وماهیت-آن-215-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏فص‏ل اول
‏مقدمه و معرفی
‏مقدمه
‏زیر بنای نظر ی تحقیق
‏ الگو و نظریه های الگوسازی
‏ بیان مسأله
‏ ضرورت و اهمیت تحقیق
‏اهداف تحقیق
‏فرضیه های تحقیق
‏پیش فرضهای تحقیق
‏محدودیت های تحقیق
‏تعریف واژه ها و اصطلاحات
‏مقدمه
‏دانشگاه به عنوان یک عامل اجرائی در آموزش و تربیت فرد ‏و‏هدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآ‌ینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف
‏۲
‏ ,‏ دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای ورود به آنها روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به دانشگاهها روی می آورند .
‏دانشگاه بعنوان یک نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است . دانشگاه همانند سایر سازمان های رسمی بایستی با وظایف ساخت‏ ‏، اداره و جهت دادن به ترکیب پیچیده ای از منابع انسانی در گیر گردد . بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه ‏ در‏مدیریت دانشگاه می‏ ‏گردد .
‏از جمله مسائلی که دانشگاه به عنوان یک سازمان با آن روبرو است‏ ‏مس‏ال‏ه ‏ تعارض۱-Conflict‏
‏ و عدم موافقت هاست. فعالیتهای سازمانی مستلزم تعامل بین افراد ‏و‏گروه های سازمان می باشد . در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند . لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده که می‏ ‏توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باش‏ن‏د
‏۳
‏بنابراین یکی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروههای موجود در آنها می‏ ‏باشد .دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست . « اصولا خمیر مایه مدیریت نظامهای آموزشی با تعارض عجین است » ‏(‏لی ‏ف‏ام وهدویه۲- Lefaum and Hedvieh
‏،( ۱۹۷۴ ) .‏)
‏باید به خاطر داشت که این وجود تعارض نیست که باعث اختلال و از هم پاشیدگی روابط در سازمان می‏ ‏شود بلکه مدیریت غیر اثر بخش تعارض ها است که سبب نتایج ‏نامطلوب‏ می شود . تعارض در حد معقول یک جنبه طبیعی و مطلوب در هر رابطه ای است و اگر مدیریت‏ تعارض به شکل ‏سازنده صورت گیرد بسیار ارزشمند خواهد بود ( ک‏تزلز‏ ۳- Getzels
‏ و همکاران ، ترجمه کریمی ، ۱۳۷۸ )‏.‏
‏بنابراین سازمان ها بخصوص ( دانشگاه ها ) برای اینکه از حداکثر توان جسمانی و روانی و فکری کارکنان خود بهره گیرند باید اختلافات ، کشمکش ها و تعارضات را به گونه ای موثر و سودمند ‏اداره کند‏ . ‏از کسانی که نقش مهمی در شناسایی ، هدایت و حل تعارضات در سازمان ها دارند ، مدیران آن سازمان‏ ‏ها می باشند . توانایی برخورد مدیران با تعارض و اداره آن در موفقیت و اثر بخشی کارکنان و سازمان های آنها اثر بسزایی دارد .
‏۴
‏یکی از مهمترین عواملی که تعیین کننده توانایی مدیر در حل موثر تعارض است برخورداری او از ‏هوش‏ عاطفی۱-Emotional Intelligence‏
‏ است. بر‏خلاف آنچه که درگذشته تصور می شد و هوش شناختی را تنها عامل موفقیت افراد می دانستند امروزه هوش ‏عاطفی‏ ‏را‏ از عوامل تعیین کننده موفق‏ـ‏یت افراد در کار و زندگی می‏ ‏دانند ‏ ‏(گلمن۲-Goleman‏
‏ ، ‏۱۹‏۹۵ ) ‏.‏آنچه که امروز‏ه‏ هوش عاطفی نامیده می شود در اصل ، منبع ‏اصلی ‏انرژی ، قدرت ، آرزو و اشتیاق انسان است و درونی ترین ارزش ها و ‏اهداف‏ فرد را در زندگی فعال می‏ ‏سازد‏.‏ با توسعه عاطفی فرد می آموزد که احساسات خود و دیگران را تایید کند و برای آنها ارزش قائل شود و بطور مناسب به آنها پاسخ گوید و در می یابد که عواطف در هر لحظه از روز اطلاعات حیاتی و سودمند‏ی‏ در اختیار او می‏ ‏گذارند . این واکنش قلبی است که ‏نبوغ‏ خلاق و شهود را شعله ور می سازد . فرد را با خود صادق‏ ‏می‏ ‏گرداند ، روابط اطمینان بخش برقرار می‏ ‏کند ، تصمیمات مهم را روشن می‏ ‏کند ، قطب نمای درونی برای زندگی و کار فراهم آورد و شخص را به پیش آمدهای غیر مترقبه و راه حل های موفقیت آمیز رهنمون می سازد ( کوپر۳-Cooper‏
‏ ، ۱۸۸۰ ، به نقل از عزیزی ،۱۳۷۷ ) ‏.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x