تحقیق تاریخچه ریاضیات در چین

تحقیق تاریخچه ریاضیات در چین

تحقیق تاریخچه ریاضیات در چین

تحقیق تاریخچه ریاضیات در چین

دسته بندی ریاضی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۹ کیلو بایت
تعداد صفحات ۹
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تاریخچه ریاضیات در چین

خلاصه ایی از تاریخ ریاضیات در چین
منابع اولیه عبارتند از: «گسترش ریاضیات در چین و ژاپن» اثر Mikami و ریاضیات چینی اثر Li yan و Dushiran تاریخچه زیر را مشاهده نمائید:
۱- نماسازی عددی، محاسبه ریاضی، مقیاسهای شمارش
نماد سازی اعشاری سنتی- یک نماد برای هر یک از ۱۰.۹.۸.۷.۶.۵.۴.۳.۲.۱،۱۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ و..
بنابراین ۲۰۳۴ نوشته می‌شود با نمادهایی به شکل ۲ و ۱۰۰۰و۳و۱۰ و۴ یعنی دوبار ۱۰۰۰ و ۳ بار ۱۰ باضافه ۴. که باز می‌گردد به روش نوشتاری چینی.
• محاسبه با استفاده از تکه های کوچک خیزران بعنوان مقیاسهای شمارش شکل گرفت. شکل قرار گرفتن مقیاسهای شمارش نمایانگر یک روش اعشاری ساده بوده و برای نوشتن عبارات طولانی، عدد صفر نمایانگر یک فاصله بود. ترتیب نوشتن از چپ به راست شبیه روش شمارش عربی در ۴۰۰ سال قبل از میلاد و یا زودتر بوده.
• جمع: نمادهای شمارش برای دو عدد در پائین قرار می گرفتند و یک عدد بالای دیگری اعداد از چپ به راست با هم جمع می شدند و در صورت نیاز انتقال انجام می‌شد. منها نیز به همین روش.
• ضرب: جدول ضرب ۹۰*۹ ضربهای اعداد بزرگ مانند روش ما با نتیجه‌گیری بر مبنای مقیاسهای فیزیکی انجام می‌شد. تقسیمهای اعداد بزرگ مانند روشهای رایج ولی نزدیکتر به روش galley بود.
۲- Zhoubi suanjing (بهترین روش محاسبه شاخصها و منحنی های صعودی) (صد سال قبل از میلاد مسیح)
• یکی از تئوریهای منحنی های صعودی راتوصیف می‌کند قبل از آن Han dynasty (206 سال قبل از میلاد مسیح) ریاضی زودتر در کتاب سوزی ۲۱۳ قبل از میلاد مسیح.
• بیان و کاربرد هندسه فیثاغورثی برای مساحی، ستاره شناسی و غیره. گسترش هندسه فیثاغورثی
• محاسباتی شامل اعداد کسری معمولی
۳- نه فصل در مورد هنر ریاضی اثر jiuzhang suanshu (صد سال قبل از میلاد مسیح) گرد آوری ریاضیات بر پایه Han dynasty 249 مسئله در ۹ فصل.
کاملترین مرجع مساحی و موثرترین کتاب ریاضیات هینی. گزارشات و تفسیر‌های فراوان.
فصل ۱: محاسبه مساحت: مباحث سیستماتیک در مورد الگوریتمهای مورد استفاده در شاخصهای شمارش اعداد کسری شامل alg برای LCM GCD مساحت اشکال سطح شامل مربع، مستطیل. مثلث، ذوذنقه،دایره و قطاع دایره و قطاع کره دوایر متحد المرکز، بعضاً تخمینی و بعضاَ دقیق.
بخشهای ۲و۳و۶ در مورد تناسب، سری ها، توزیع نسبت و ضرایب صحیح بخش ۴، روشهای محاسبه سطح و حجم. توضیح روشهای معمول برای محاسبه ریشهای مربع و مکعب می اشد اما نتایج را به کمک محاسبه با نمادهای عددی بدست می آورد.
بخش ۵: مشاوره های ساختمانی. حجم مکعب، متوازی السطوح، هرم ناقص هرم سه وجهی، هرم، استوانه، چهارضلعی. مخروط و مخروط ناقص و کره بعضاً تخمینی و بعضاً با ۳-Pi
بخش ۷: زیادی ها و کسرها: اشکال خطا و اشکال خطا دوگانه.
بخش ۸: آرایش مستطیلی: بیان کننده روشهای محاسبه برای حل معادلات ۳ مجهولی یا بیشتر. شامل بکارگیری اعداد منفی (مرکز برای اعداد مثبت و سیاه برای اعداد منفی) قواعد اعداد صحیح.
بخش ۹: مثلث های کامل: کاربرد تئوری فیثاغورث و مثلث های متشابه، حل معادلات درجه ها با توضیح الگوریتم ریشه مربع، تنها معادلات به شکل X2+ax=b با a و b مثبت
Sunzi 4
روشهای کاربردی ریاضی خود را نوشته. شامل «باقیمانده مسائل چینی» یا «مسئله Master Sun» . n را پیدا کرده وقتی که شما با تقسیم ۳ باقیمانده ۲ را بدست می‌آورید، با تقسیم بر ۵ باقیمانده ۳ را بدست می آورید و با تقسیم بر ۷ باقیمانده ۲ را بدست می آورید. راه حل او: اعاد ۴۰، ۶۳ و ۳۰ را جمع کنید تا به عدد ۲۳۳ برسید، از عدد ۲۱۰ کم کنید تا به عدد ۲۳ برسید.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x