تحقیق تاریخچه بدمینتون ۲۰ ص

تحقیق تاریخچه بدمینتون ۲۰ ص

تحقیق تاریخچه بدمینتون ۲۰ ص

تحقیق-تاریخچه-بدمینتون-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاریخچه بدمینتون :
‏پیدایش بازی بدمینتون بطور روشن و دقیق مشخص نیست . میگویند برای نخستین بار در کشور چین ابداع شده و حدود بیش از یک قرن در شهر پونا که از شهرهای کوچک هندوستان می باشد بازی می کرده اند و به همین نام پوناهه معروف است .
‏از آنجاییکه کشور هند مستعمره انگلستان بود این ورزش بوسیله افسران انگلیس به بریتانیا برده شد و در آنجا گسترش پیدا کرد .
‏چرا به این بازی بدمینتون می گویند ؟
‏آنچه در این باره گفته شده چنین می باشد : دوک بیوفورت ضیافتی در قصر خود برپا کرده بود ،که در بین دعوت شدگان چندتن از افسران انگلیسی که قبلا در هندوستان خدمت کرده بودند حضور داشتند ، آنها به میزبان خود پیشنهاد انجام بازی جدیدی را که همان پوناهه بود را نمودند ، پیشنهاد آنان مورد استقبال قرار گرفت ، بازی در سالن آن قصر که بدمینتون نام داشت انجام گرفت ، انگلیسیها نام این بازی را بدمینتون گذاشتند ، اولین فدراسیون بدمینتون در سال ۱۸۸۷ میلادی در انگلستان تاسیس شد . اولین مسابقه رسمی انگلستان در سال ۱۹۰۳ برگزار گردید .
‏فدراسیون بین المللی بدمینتون (IBF)‏ در سال ۱۹۳۴ تشکیل شد . اولین رئیس أن سرجرج توماس نام داشت . در سال ۱۸۹۹ اولین مسابقه (ALL-ENGLAND)‏ در شهر لندن برگزار شد تا کنون ادامه دارد . از سال ۱۹۴۸ مسابقات تیمی مردان جهان بنام توماس کاپ برگزار گردید . این مسابقات تا سال ۱۹۸۴ هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از سال ۱۹۸۴ به بعد هر دو سال یکبار انجام می شود و تا کنون ۲۱ دور برگزار شده است .
‏از سال ۱۹۶۵ مسابقات تیمی زنان جهان به نام یوبر کاپ نیز برگزار گردید این مسابقات تا سال ۱۹۸۴ هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از این سال به بعد هر دو سال یکبار انجام می گرفت .
‏از سال ۱۹۸۹ مسابقات تیمی به نام سودرمن کاپ برگزار شده است که مجموعه ای از بازیهای زنان و مردان می باشد . این مسابقات نیز هر دو سال یکبار انجام می شود .
‏به غیر از مسابقات فوق نیز هر سال در دنیا جام جهانی هر دو سال یکبار قهرمانی جهان در قسمتهای یکنفره و دو نفره خانمها و أقایان و مختلط انجام می شود .
‏بدمینتون در اکثر کشورهای جهان بخصوص در آسیای شرقی و اروپا خیلی پیشرفت نموده و این توسعه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بوده است . در بازیهای آسیایی ۱۹۶۲ که در اندونزی برگزار گردید رشته بدمینتون برای اولین بار وارد بازیها گردید ، و در سال ۱۹۹۲ بدمینتون بطور رسمی وارد بازیهای المپیک در بارسلون اسپانیا شد .
‏تاریخچه بدمینتون در ایران :
‏قبل از اینکه فدراسیون بدمینتون در سال ۱۳۵۱ در ایران تاسیس گردد ، این ورزش در استان خوزستان بخصوص در شهر مسجد سلیمان رواج داشت . علت این امر حضور کارمندان انگلیسی نفت در آنجا بود . از آنجاییکه مسابقات بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ در تهران برگزار میشد مسئولین وقت فدراسیون یک مربی خارجی بنام دیپو گوش را به خدمت گرفتند .
‏اولین رئیس فدراسیون بدمینتون ایران آقای امیر نویدی بود سپس آقای اسماعیل کدخدازاده ، آقای منوچهر یاوری ، آقای رضا حمزه لو ، آقای محمد حسن عالمی ، آقای غلام حسین نوریان و … . بدمینتون بطور روز افزونی در کشورمان در حال گسترش کمی و کیفی است ، بطوریکه هر سال مسابقات قهرمانی کشور در ۴ رده سنی ، مسابقات آموزشگاهها و مسابقات دانشجویان کشور برگزار می شود . همچنین تا کنون چندین دوره مسابقات شهدای هفتم تیر در زنجان و مسابقات بین المللی دهه فجر در کشورمان انجام گرفته است .
‏بدمینتون چیست ؟
‏بدمینتون بازی است که با راکت و توپ پردار یا پلاستیکی در زمینی که بوسیله تور به دو قسمت مساوی تقسیم شده است انجام می شود . این بازی در هواینیز انجام می گردد . باید توجه داشت توپ بدمینتون سبک می باشد در نتیجه در مکانهائیکه باد می وزد بطور دلخواه نمی توان بازی را انجام داد . هرگاه در هر قسمت زمین یکنفر قرار گیرد آن بازی را یکنفره یا سینگل و هر گاه دو نفر قرار گیرند آن را بازی دونفره یا دوبل می گویند .
‏در این بازی تا مادامی که توپ در فضای بین زمینها قرار دارد بازی ادامه می یابد ولی زمانی که توپ به زمین یا موانعی برخورد کند و بازی قطع شود بازی از جریان خارج می شود . در ضمن بازیکنان هر بار نمی تئانند بیش از یک ضربه به توپ وارد نمایند .
‏وظایف مربی قبل از مسابقه :
‏کاهش اضطراب و دادن اعتماد بنفس به بازیکنان یکی از وظایف مهم مربی می باشد . تجربه آموخته است که قبل از مسابقه بازیکنان دارای هیجان زیادی هستند اگر مربی بتواند بازیکن خود را آرام و اعتماد به نفس لازم را در او ایجاد نماید گام اول بسوی پیروزی برداشته می شود .
‏سپس مربی راهنمایی های لازم را از نظر روش بازی و نکات مهم دیگر ، را به بازیکن خود یادآور می شود و همچنان به بازیکن خود می گوید : برو و دلیرانه بازی کن ، تمرینها نشان می دهد که خیلی آماده هستی و این دلیل خوبی است که می توانی برنده شوی ، ایجاد انگیزه برای پیروزی اهمیت بسیار مهمی دارد که باید در بازیکن خود با توجه به شناخت او ایجاد شود .
‏وظایف مربی در زمان مسابقه :
‏مربی باید با خود دفترچه ای برای یادداشت برداری همراه داشته باشد ، تا بتواند در جریان مسابقه نقاط ضعف و مثبت بازیکن خود و حریف او را تجزیه و تحلیل نماید تا در فرصت مناسب به بازیکن خود آنها را گوشزد کند ، اگر مربی بتواند ار عهده این کار برآید و نقاط ضعف حریف را به بازیکن خود تفهیم کند ، این راهنمایی ها سبب پیروزی در بازی خواهد شد ، مگر اینکه بازیکن شما بخاطر پائین بودن در تکنیک یا عدم آمادگی جسمانی و عوامل دیگر نسبت به حریف نتواند حرفهای مربی خود را انجام دهد و بازی را به حریف واگذار کند ، از طرفی دیگر در بازی بدمینتون مربی می تواند بین گیم اول و دوم ۹۰ ثانیه و بین گیم دوم و سوم ۵ دقیقه بازیکن خود را راهنمایی کند . مربی طبق مقررات نمی تواند مانند والیبال ، فوتبال و بسکتبال در جریان بازی بازیکن خود را ارشاد کند . بنابراین بازیکنان در بدمینتون باید به گونه ای تعلیم داده بشوند که فقط متکی به مربی نبوده بلکه خود بتواند با اعتماد به نفس کامل تصمیمات لازم را در جریان بازی اتخاذ نمایند .
‏وظایف مربی بعد از مسابقه :
‏یک مربی دانا و آگاه اتفاقاتی که در جریان مسابقه رخ داده است را در مغز و دفترچه خود یادداشت می نماید ، تا بتواند ارزشیابی درستی از بازی انجام شده داشته باشد . اگر بازیکن او برنده شده باشد باید علت باخت حریف و پیروز شدن بازیکن خود را با دلیل و استدلال پیدا کرده تا از آن بتواند در بالا بردن سطح بازی بازیکنهای خود استفاده نماید ، و اگر بازیکن باخته باشد باید بعد از مسابقه ، اول بازیکن را آرام و ایجاد آرامش برای او نماید ، تا در وقت مناسب با او در مورد عواملی که باعث باخت او شده است بحث و گفتگو گردد.
‏گرم کردن :
‏گرم کردن یا تمرینهای مقدماتی فعالیتهایی هستند که باعث افزایش درجه حرارت بدن و عضلات و افزایش فعالیت آنزیمها شده ، بر سرعت گردش خون می افزاید و اکسیژن بیشتری در اختیار عضلات قرار می دهند ، در نتیجه واکنشهای سوخت و سازی و تولید انرژی تسریع می گردد . همچنین سرعت انقباض عضلانی و عکس العمل آن سریعتر می شود . از طرفی گرم کردن و حرکتهای گششی احتمالا از بروز صدمه ها و آسیبهای ورزشی همچون پارگی تارهای عضلانی_ تاندونی و کوفتگی جلوگیری می کنند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x