تحقیق تئوری بین المللی سس ( ورد)

تحقیق تئوری بین المللی سس ( ورد)

تحقیق تئوری بین المللی سس ( ورد)

تحقیق-تئوری-بین-المللی-سس-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تئوری بین المللی
‏ ‏ ‏یعقوب علی ( نجیبی)
‏نمادی از برخی دیدگاههای من
‏پاراگراف اول
‏هستی ؛ علت العلل ‏:
‏متغیّرات ؛ طبیعت
‏خاستگاه انسان
‏انسان و دین
‏پاراگراف دوم
‏از کجا برخاسته ام ؟
‏عواطف من نسبت به شرق و غرب
‏تفسیر من از شرق و غرب
‏یادداشت پرونده ۲۲۷۵
‏جناب آماندا وانستون
‏پاراگراف سوم
‏جهان در مسیر قطب بندی
‏چکیده هایی از نقطه نظرات‏ من در مورد استرالیا
‏نژاد بومی استرالیا
‏کاشفین و بنیانگ
‏مشکلات ساختار طبیعی و جوّی
‏نمادی از مشکل قاره ای
‏جهت و غایت مقابله با این مشکل
‏رواج پدیدارهای درختی و گیاهی
‏نکته ای هم در باره سازمان های سیاسی و نقش آنها
‏۲
‏سیستم سیاسی
‏ایالت بندی تمام نقاط قاره ‏
‏پاراگراف چهارم
‏نیاز دگرگونی ساختمان جهانی سازمان ملل:
‏سازمان ملل آینده در یک تئوری مقدماتی
‏سازمان ملل آینده در یک تئوری عملی
‏اصول عملی مورد نیاز بین المللی قاره ها
‏بودجه سازمان ملل آینده
‏میروهای ضربتی (= تعلیقی)
‏مراکز بر پای سازمان ملل مرکزی و قاره ای
‏ ‏یعقوب علی ( نجیبی)
‏ایالت بندی مناطق غیر مسکونی:
‏لازم‏ است پیشاپیش ، مناطق غیر مسکونی قاره نیز با نام هر یک از بزرگان تاریخ به ویژه (بزرگان عهد باستان یونان ) ایالت بندی بشوند.
‏اما به طور فشرده درباره پر کردن قاره از انسان ، نباید شتاب به خرج داد. چون این امر با موجودیت دلایلی که ممکن است در کتاب ویژه استرالیا انعکاس یابند ، نیازمند یک تأمل فزاینده است.
‏و نهایتاً اینکه قاره استرالیا ، طی یک دوره کوتاه ، نیازمند رسیدن خود به عرصه تمدن ایالات متحده است. از خدا می طلبم این قاره ، به ویژه از جهات ترکیب انسانی و ملکات بشری ممتاز و یک تاریخی با شکوه ، سر آمد روزگار قرار گیرد. انشاء الله.
‏هستی ؛ علت العلل :
‏۴
‏ ‏از نظر من ، درک علت العلل ‏( = سیرت ) ‏چنان بسیط و فراگیر و نا منتها است که هیچ ذرّه ای ‏فارغ از آن و فارغ از قانون مندی آن نمی باشد . و من به چنین حقیقتی ، که متّصف به آغاز و پایانی نباشد ، اتلاق خدا میکنم .
‏متغیّرات ؛ طبیعت :
‏ من ، طبیعت و اجزای آن را ، اندام ‏( سیرت )‏ اتلاق می کنم ؛ ‏ی‏عنی مع‏ّ‏رف همیشه ماندگار آن ‏( صورت )‏ ‏.
‏خاستکاه انسان :
‏ انسان ، گونه تکامل یافته میمون است ‏میمونی که ذاتاً بهره مند از صفات انسانی بوده و در مسیر انسانیت برای دگرگونیهایی اندامی و ذهنی خویش می شتافته است‏. و من ، این واقعیت‏ را طی مقاله ای زیر عنوان ‏ ‏( نظریه ی خلقت )‏ در کتاب زیر نگارش خود ‏( فدرالیزم بین الملل / جهانی / متحّد )‏ به تفصیل ا‏براز داشته ام . بیولوژیستها ، سع‏ی کرده اند برخی از دسته های میمون را به عنوان نیاکان انسان به اثبات رسانند ولی من منکر این طرز‏ تفکر هستم زیرا چون دسته های ‏ا‏و‏لیه میمون در سراسر جهان ‏( حتی دردو قارّه آمریکا و استرالیا‏ ) نیز به طور همزمان به‏ صورتی تمام نما به ‏ تکامل رسیده ‏است ‏.
‏انسان و دین :
‏ ‏( الف ) دین :‏ ‏به اعتقاد من دین ، پیش از ‏انکه‏ زیر یک نام‏ی‏ خاص به توسط کسی بیاید تکلیف بشر را بسنجد ، شئون آن ، به ویژه به ‏صورتی جاذبه های تهذیب و تکلّف و اعتدال و ‏مه‏رورزی در سرشت او موجود بوده و به تکامل رسیده است.
‏ ‏( ب ) مذهب : ‏به اعتقاد من مذهب ، پیش از آنکه نفساً ، متنی به صورتی ‏(دین) ‏باشد ، مفسر چنین متنی در موقعیت ‏(حواشی)‏ ‏قرار ‏می ‏گیرد. چنانکه در یک چنان موضعی ، به همان مقدار که ناشر اصل متن دینی تلقی می شود ،
‏۴
‏ تحریف کننده ‏ی ‏چنین متنی برای آشفته گیهای عمیق روحی نیز به شمار می آید‏ ‏.و در واقع مذهب ، به ویژه مذهب ‏(شرقی)‏ ‏به جام ش‏و‏کرانی میماند که چون ، مانند دین ، یک اصل الهی نیست و (شخص‏ی‏ ‏و غیظی‏) است ، هر که به مخالفتش برخیزد ، به پیشباز غول بی منطق مرگ‏ ‏شتافته است‏ ‏. و اما اینکه‏ تئولوژیستها ، مذهب را با دین یکی انگاشته ، از عدم صلاحیت آنها برای تفسیر درست چنین مسئله ای بوده است ؛ چون ، مذهب ‏در واقع ‏نه تنها دین نمی باشد ، که به اعتقاد من سرکوبگر نصوص دینی‏ در طول تاریخ ‏ نیز تلقی می‏ شده است‏.
‏ ( ج ) دین اختیاری:‏ ‏پیکر زیبای ‏انسان و ودیعه یزدا‏نی خرد او ، هم زمان به تکامل رسیده اند. و لهذا معرف ‏(اشرفیت)‏ ‏آن ‏ف‏طرتاً همراه با انگیزه هایی ‏(در نیک و بد)‏بوده و تفاوت حلال با حرام برای او ، از همین جهت ناشی شده است. و من ، به اصل جریان ‏حلا‏ل گرایی انسان ، شعار ‏(دین)‏ ‏را عنوان نموده و به این ‏(شعار)‏ ‏، زمانی که به شهوت بی بند و باری انسان فایق آید ، نامی به صورت ‏(دین)‏ ‏را اتلاق میدارم. یعنی اینکه دین در واقع ، اصل ‏ک‏املی سرشته شده با نهاد آدمی‏ است که نیازی ندارد به اجبار وانمود و تحمیل‏ کسی‏ گردد.
‏ ‏ ‏ ‏( د ) دین اجباری: ‏مصیبت بشر در طول تاریخ این بوده واست ، که عناصری دین گردان ‏(کاهن و مرتاض و مرشد و اسقف و در کل آیت های خدا) ‏همواره تلاش ورزیده اند دین را به ‏( زور )‏ ‏القا کنند. و علتش هم این بوده که این طیف ، بدون استثنا فاقد مهارت هایی تخصصی در امور اجتماعی ( روان شناختی ) بوده و در جبر زمان و مکان ، همواره نیاز تحول پذیری روزگار بنی آدم را انکار میکرده اند. و چنین است که اشتباه این طیف در طول تاریخ ، چه بسیار میلیاردها نسل بشر را که در اعماق جنگ های روانی و آشفتگیهای زندگی و هلاکت های گروهی بر نیفکنده است.در دوره ی ما ، ملا عمر و اسام‏ه‏ بن لادن ، از مجاهدین افغانی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x