تحقیق برنامه ریزی آموزشی و درسی ۳۰ ص

تحقیق برنامه ریزی آموزشی و درسی ۳۰ ص

تحقیق برنامه ریزی آموزشی و درسی ۳۰ ص

تحقیق-برنامه-ریزی-آموزشی-و-درسی-30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اصول آموزشی
‏از جمله مهمترین اصول آموزشی کشور ترکیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏ـ ارائه آموزش عمومی به کلیه شهروندان ترکیه ای
‏ـ رفع نیاز های فردی و اجتماعی در حوزه آموزش کشور
‏ـ آزادی انتخاب در گزینش محل تحصیل
‏ـ برخورداری همگانی از حق تحصیل
‏ـ ارتقاء کیفیت فرصت های آموزشی
‏ـ ارائه آموزش همگانی در طول دوران زندگی
‏ـ تبعیت از اصول اصلاحی آتاتورک در حوزه آموزش نظیر ایجاد مدارس غیر مذهبی
‏ـ برقراری ساختار دمکراتیک در حوزه آموزش
‏ـ ارتقاء سطح کیفی رویکردهای علمی
‏ـ فراهم سازی امکانات آموزش مختلط
‏ـ افزایش میزان همکاری اولیای دانش آموزان با دست اندرکاران مدارس کشور
‏اهداف آموزشی
‏از جمله مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور ترکیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏- تربیت کلیه افراد مملکت در راستای اصول ملی گرایانه و اصلاح طلبانه آتاتورک(پدر ملت ترک)
‏- تربیت افراد خلاق، سازنده و مولد که با ثبات و متعادل بوده، به حقوق بشر احترام گذارده و نسبت به جامعه و مسائل و مشکلات پیرامون آن احساس مسئولیت نمایند.
‏- آماده سازی شهروندان برای زندگی آینده(برخورداری از دانش و مهارت خاص شغلی که متضمن رفاه فردی و اجتماعی است)
‏- اتخاذ سیاست برابری درحوزه آموزش(برخورداری کلیه افراد از امکانات آموزشی یکسان صرفنظر از نژاد، جنسیت،مذهب)
‏- برآوردن نیازهای فردی و اجتماعی شهروندان ترکیه ای
‏- جهت دهی افراد به سمت گرایش به برنامه های آموزشی بنا برعلائق ، استعدادها و توانائیهای آنان
‏- تاکید بر سکولاریسم و معیارهای علمی در حوزه آموزش
‏- برگزاری کلاسهای آموزشی مختلط
‏- اتخاذ برنامه ریزی های مناسب آموزشی
‏- برقراری همکاریهای دو جانبه میان مدرسه و خانواده
‏- اتخاذ و اجرای سیاستهای آموزش همگانی
‏آموزش ابتدایی
‏  ساختار آموزشی
‏مقطع آموزش ابتدایی شامل کودکان گروه سنی بین ۶ تا ۱۴ سال می شود. در مدارس دولتی رایگان این آموزش برای کودکان دختر و پسر اجباری است . مدارس ابتدایی مؤسسات آموزشی ملی هستند که توسط دولت برای تعلیم و تربیت پسران و دختران از طریق دوره اموزش اجباری ۵ ساله ایجاد شده اند . طول مدت آموزش در این مدارس ۸ سال است . در طول سال تحصیلی۹۲-۱۹۹۱، ۶۸۷۰۶۸۳ کودک تحت نظر ۲۳۴۱۵۴ معلم در ۵۰۶۶۹ مدرسه ابتدایی آموزش دیده اند .۲۴/۹۵ در صد کودکان در این رده سنی در مدارس حضور یافتند. آموزش ابتدایی برای تمامی شهروندان بدون در نظر گرفتن جنسیت آن‌‌‌ها اجباری است و به‌صورت رایگان در مدارس دولتی ارائه می‌‌شود.مؤسسات آموزشی ابتدایی شامل مدارس آموزش ابتدایی، کلاس‌‌های آموزشی و جبرانی و هم‌چنین مدارس و کلاس‌‌هایی است که برای کودکان با نیاز به آموزش خاص( کودکان استثنایی) تأسیس می‌‌شود.
‏ساختار مراکز آموزش ابتدایی
‏تعداد معلمان زن
‏تعداد کل معلمان
‏تعداددختران ثبت نامی
‏تعدادکل ثبت نامی
‏تعدادمدارس
‏سال تحصیلی
‏۹۵۷۴۰
‏۲۲۵۸۵۲
‏۳۲۲۵۲۵۹
‏۶۸۴۸۰۸۳
‏۵۱۰۵۵
‏۱۹۹۰
‏۹۹۴۷۴
‏۲۳۴۹۶۱
‏۳۲۳۸۵۹۹
‏۶۸۷۸۹۲۳
‏۵۰۶۶۹
‏۱۹۹۱
‏۱۰۰۸۲۲
‏۲۳۵۷۲۱
‏۳۱۶۳۸۰۸
‏۶۷۰۷۷۲۵
‏۴۹۹۷۴
‏۱۹۹۲
‏۱۰۲۳۹۱
‏۲۳۷۹۴۳
‏۳۰۹۲۳۳۷
‏۶۵۲۶۲۹۶
‏۴۹۵۹۹
‏۱۹۹۳
‏۱۰۱۵۵۷
‏۲۳۳۰‏۷۳
‏۳۰۶۵۴۸۵
‏۶۴۶۶۶۴۸
‏۴۸۴۲۹
‏۱۹۹۴
‏۱۰۱۱۴۸
‏۲۳۱۹۰۰
‏۳۰۳۳۰۸۲
‏۶۴۰۳۳۰۰
‏۴۸۰۳۸
‏۱۹۹۵
‏۹۴۵۵۰
‏۲۱۷۱۳۱
‏۳۰۱۳۵۵۰
‏۶۳۸۹۰۶۰
‏۴۶۲۹۲
‏۱۹۹۶
‏اهداف دراز مدت آموزشی
‏از جمله مهمترین اهداف دراز مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏۱- ایجاد دانش‌پایه، مهارت‌‌ها، نگرش‌‌‌ها و عادات لازم برای کودکان ترک به منظور تبدیل به شهروندانی خوب و پرورش آنان در راستای اخلاقیات.
‏۲- آماده سازی کودکان ترک برای زندگی و آموزش در سطوح بالاتر و پرورش آنان در راستای علائق و استعداد‌هایشان.
‏ اهداف کوتاه مدت آموزشی
‏از جمله مهمترین اهداف کوتاه مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏۱- خلق محیط آموزشی تحقیقاتی،مولد و مؤثر که به دانش‌آموزان اجازه می‌‌دهد خواسته‌‌‌ها و احساسات خود را بیان کرده،نقاط ضعف و قوت خود و خانواده شان را شناسایی نموده واحساس مسئولیت خود را پرورش دهند.
‏۲- خلق محیط‌های آموزشی و فوق برنامه که برای دانش‌آموزان ابزار لازم برای پیدا کردن دیدی وسیع و جامع نسبت به دنیا را فراهم کند.
‏۳- تهیه برنامه‌‌‌ها برای این‌که دانش‌آموزان را از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و مسائل اجتماعی و فرهنگی مطلع ساخته و آنان را افرادی چند بعدی و در حال پیشرفت دائمی در مسائل آکادمیک و اجتماعی و انسآن‌‌هایی با شعور بسازد.
‏۴- وادار ساختن کودکان در فراگیری مهارت‌‌هایی که به آنان توانایی پذیرفته شدن در جامعه و محیط اطراف زندگیشان را می‌‌دهد.
‏به طورکلی ترمی توان گفت که هدف اصلی مقطع ابتدایی آموزش دانش و مهارتهای اولیه به کودکان،آموزش راه و رسم شهروند خوب بودن وآماده کردن آنها برای زندگی اجتماعی و مقاطع آموزشی بالاتر با درنظر گرفتن علایق،استعدادها و توانائی های دانش آموزان است.
‏برنامه های آموزشی
‏ازجمله مهمترین برنامه های آموزشی مراکز آموزش ابتدایی می توان به زبان ترکی، ریاضی، تعلیمات اجتماعی،علوم، علوم اجتماعی،حقوق مدنی و حقوق بشر،تاریخ جمهوری ترکیه، زبانهای خارجی، علوم مذهبی، فرهنگ و اخلاق، نقاشی- کاردستی، موسیقی، ورزش، حرفه و فن ،کمکهای اولیه و قوانین راهنمایی و رانندگی، فعالیتهای فردی و گروهی و دروس اختیاری اشاره نمود.مدت زمان هر کلاس۴۰ دقیقه است.
‏پروژه‌‌های آموزشی
‏معرفی آموزش ابتدایی در قالب هشت سال آموزش پایه اجباری در تمامی مناطق کشور از برنامه سوم به بعد در نظر گرفته شد. این موضوع در پانزدهمین هیئت آموزش ملی پذیرفته شد. طبق قانون شماره ۴۳۰۶ آموزش ابتدایی به‌صورت اجباری در شکل دوره ۸ ساله پیوسته در آمده و اجرای آن در سطح کشور شروع شد. بعد از این قانون «برنامه آموزش پایه» شروع شد. هم‌چنین «پروژه  آموزش۲۰۰۰» برای کمک به دست یابی اهداف آموزش ابتدایی معرفی شد.پروژه‌‌های زیاد دیگری نیز با سرمایه‌گذاری مؤسسات خصوصی شروع شد و به‌طور مستمر ادمه یافت که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏۱- پروژه آموزش ۲۰۰۰
‏به دلیل افزایش دوره آموزش ابتدایی تا ۸ سال در راستای آموزش ملی، پروژه آموزش ۲۰۰۰ در کنار قانون ۴۳۰۶ به مرحله اجرا در آمد. اصول اساسی پذیرفته شده در این پروژه به شرح ذیل می باشد:
‏۱- حذف (حالت دوشیفتی) برنامه مدارس دونوبته که درحال حاضر در بعضی مدارس شهر‌های بزرگ انجام می‌‌شود.
‏۲- کاهش‌تدریجی دانش‌آموزان کلاس و رساندن‌ آن به۳۰ دانش‌آموز تا‌سال ۲۰۰۰
‏۳- ، حمل و نقل دانش‌آموزان با اتوبوس از محل‌های کوچک به مدارس مرکزی‌تر در مناطقی که آب و هوا و وضع جاده مساعد است و مشکل امنیتی وجود ندارد، در جهت حصول کیفیت بالای آموزشی
‏۴- فراهم سازی امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان ساکن  مناطق نامساعد آب و هوایی و مناطق دور افتاده از طریق مدارس آموزش ابتدایی شبانه‌روزی(YIBO‏) و مدارس پایه شبانه‌روزی (PIO‏) به هزینه دولت
‏۵- حذف تدریج آموزشی دانش‌آموزان چند سطح در یک کلاس (به‌گونه‌ای که در روستا‌‌ها انجام می‌‌شود) با گسترش مدارس شبانه‌روزی 
‏۶- توزیع لباس، کیف، کتاب، و دفتر در میان دانش‌آموزانی که امکانات مالی کافی ندارد
‏ ۷- تکمیل آموزشی رسمی از طریق روش‌‌های آموزش از راه دور
‏۸- نصب آزمایشگاه‌‌های کامپیوتر در مدارس آموزشی ابتدایی و استفاده از این آزمایشگا‌‌ه‌ها برای  آموزش به کمک کامپیوتر (CAE‏)
‏۹- فراهم نمودن امکانات آموزش زبان برای کودکان به منظور آموزش حداقل یک زبان خارجی در سطح ابتدایی
‏۱۰- مجهز کردن مدارس در راستای نیاز‌های عصر حاضر.

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • الگوی برنامه درسی تلفیقی و ضررورت و موانع آن در برنامه درسی ابتدایی
  • پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی (با کیفیت)
  • نمونه سوال درس اصول برنامه ریزی آموزشی رشته علوم تربیتی و مدیریت برنامه ریزی آموزش دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس اصول برنامه ریزی آموزشی رشته برنامه ریزی دانشگاه پیام نور
  • پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی
  • نمونه سوال درس مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی رشته محیط زیست و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس اصول برنامه ریزی درسی رشته برنامه ریزی و امور تربیتی و دینی عربی دانشگاه پیام نور
  • فناوری آموزشی در کتب درسی ، تحلیلی از محتوای کتب درسی
  • برنامه ریزی اقتصادی بخش اول اصول برنامه ریزی
  • برنامه ریزی اقتصادی اصول برنامه ریزی بخش اول
  • خرید ارزان نوآوری در برنامه ریزی درسی ۱۲ ص
  • دانلود پاورپوینت برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و استراتژیک (فصل دوم کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی)
  • نمونه سوال درس برنامه ریزی منطقه ای رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و شهرسازی دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس برنامه ریزی فضای سبز شهری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس توانهای محیطی در برنامه ریزی شهری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس برنامه ریزی مسکن رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس اصول و تکنیک های برنامه ریزی شهری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس برنامه ریزی و طراحی کالبدی روستا رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس برنامه ریزی حمل و نقل شهری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و شهرسازی دانشگاه پیام نور
  • نمونه سوال درس تاریخ علم برنامه ریزی شهری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه پیام نور
  • پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی با موضوع برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و استراتژیک
  • تحقیق اصول برنامه ریزی درسی
  • تحقیق نظریه شناخت گرایی و کاربرد آن در برنامه ریزی درسی
  • تحقیق انواع دیدگاه ها در برنامه ریزی درسی از نظر میلر
  • خرید ارزان ادبیات نظری تحقیق تغییرات در کتب درسی ابتدایی، نگرش معلمان نسبت به تغییر کتب درسی
  • دانلود مقاله فناوری آموزشی در کتب درسی فناوری آموزشی ۳۵ ص
  • پاورپوینت مدل های برنامه ریزی درسی، سازماندهی و ارائه محتوا
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x