تحقیق بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت

تحقیق بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت

تحقیق بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت

تحقیق-بخشی-در-مورد-عظمت-و-شخصیت-حضرت-فاطمه-الزهراء(س)-مطرح-شده-در-مجلس-عزاداری-آن-حضرتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏حرف اول
‏چندی پیش دریکی از مقالات که پیرامون آیه شریفه «و ما علی الرسول الا البلاغ» به رشته تحریر درآمده بود خواندم که رسالت اندیشمندان و عالمان عرصه دین چیزی جز ابلاغ معارف الهی نیست و تکلیف آنان فقط عرضه این معارف عمیق است و در قبال پذیرش یا عدم پذیرش آن از سوی عموم مسؤولیتی ندارند.
‏درباب این مقاله، اگر چه آیات قرآن مؤید این مطلب هستند که خداوند هر که را بخواهد هدایت می‌کند، اما اصل مسأله تبلیغ منافاتی با این ندارد که از شیوه‌های صحیح و کارآمد تبلیغ که متناسب با سطوح مختلف فکری جامعه است بهره بگیریم. هر یک از افراد در فضایی رشد می کنند که مقتضیات خاص خود را دارد و به طبع آن، اولویت ها و دغدغه‌های ذهنی آنان پیرامون مباحث دینی با یکدیگر متفاوت است و همین تفاوت هاست که رسالت مبلغین را سخت تر می کند. درحالیکه یکی به دنبال کسب معارف قرآن است و از تفاسیر آن استفاده می کند، دیگری در جستجوی مسیری برای تهذیب و تزکیه نفس است و در این بین هستند کسانی که ذهنشان در گیرودار سؤالات بی جواب پیرامون مباحث اعتقادی در حوزه دین است.
‏۱
‏مکتب حضرت امیر علیه السلام با سابقه ای که در زمینه ارائه معارف دینی به صورت تخصصی دارد، با وقفه ای طولانی که در روند آن بوجود آمد، همت گمارده است تا فصل جدیدی از فعالیت های خود را در نشر فرهنگ تشیع آغاز کند که دربرگیرنده سطوح مختلف و دغدغه های متفاوت است و نیز به صورتی تخصصی عرضه خواهد گردید. در پایان با عرض تسلیت شمس فروزان عالم امکان، حضرت صدیقه طاهره (س) و با تقدیم این مجموعه به حضور خوانندگان محترم، از الطاف و عنایات آن حضرت و مدد می گیریم تا در این راه قرین توفیقات الهی باشیم.
‏الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی ابن ابیطالب (ع)
‏منابع و مآخذ :
‏قرآن کریم، سوره انسان آیه ۷
‏قرآن کریم، سوره کوثر، آیات ۱ تا آخر
‏قرآن کریم، سوره نجم، آیه ۳
‏۱
‏صحیح بخاری، ج ۴ ص ۲۱۰ باب مناقب قرابت رسول الله
‏کشف الغمه، اربلی
‏فاطمه الزهراء شادمانی دل پیامبر، احمد رحمانی همدانی، صص ۲۶۰-۱۸۹
‏الهی نامه، عطار نیشابوری، ص ۲۱۷
‏الاتقان، سیوطی، ج پ ص ۱۴۱
‏فاطمه الزهراء شادمانی دل پیامبر، احمد رحمانی همدانی، ص ۴۹۷
‏نهج البلاغه، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی، ص ۲۳۷

‏نهج الحیاه
‏۱
‏محمد دشتی
‏موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین (ع)، قم، ۱۳۷۲، ش، وزیری، ۴۲۰ صفحه
‏این کتاب سخنان و روایاتی که اعمال و اخلاق و سایر شئون حضرت زهرا را نقل کرده به صورت موضوعی و به ترتیب حروف الفبا ذکر کرده است.
‏در خاتمه کتاب فهرست موضوعی جالبی ترتیب داده که به راحتی می‎‏توان به همه موضوعات دست یافت. در حقیقت نام دیگر آن فرهنگ سخنان فاطمه (س) است.
‏شرح خطبه حضرت زهرا (س) ج ۱ و ۲
‏سید عزالدین حسینی زنجانی
‏دفتر تبلیغات اسلامی، قم، ۱۳۷۰ ش، رقعی
‏این کتاب از تالیفات عالم بزرگوار آیت الله حسینی زنجانی است که پیرامون خطبه فدک می‎‏باشد. هر فصل قطعه ای از خطبه را دربرگرفته و شرح داده شده است. ابتدا ترجمه عبارات و سپس توضیح مفردات و سپس ذکر نکات و دقایق جملات آن به رشته تحریر درآمده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x